Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Noniin, "tuoreena", n 6kk, ysifemman omistajana minulla on kunnia avata ketju jossa aion jakaa päivityksiä seuraavan tapahtuman ja sen korjauksen suhteen:
Tänään iltapäivällä lähdin liikenteeseen tuolla ajopelien kuninkaalla ja melkein heti lähdön jälkeen koneesta hävisivät tehot. 2 000 rpm max ja tyhjäkäynnillä sitten köröttelin takaisin kotiparkkiin, matkaa n. 300 metriä. Tyhjäkäynnillä seisoessa öljyvalo välähti ja kone yskäisi ja sammui. Pakoputkesta normaalia tukevampi savu ja palaneen käry konepellin alta. Ou jeah! Öljyt ei ainakaan ole valuneet tuohon parkkipaikalle.
9.2. olisi ollut 130 000 määräaikaishuolto ja huohotinpäivitys luvassa, näistä nyt taisi tulal toisarvoista kauraa.
Muutaman veikkauksen olen tähän jo saanut, joko huohotin syynä tai turbo paskana. Katsellaan, mitä koneesta löytyy. Päivitellään sitten, kunhan lisäinfoa asiaan saadaan.
Tänään iltapäivällä lähdin liikenteeseen tuolla ajopelien kuninkaalla ja melkein heti lähdön jälkeen koneesta hävisivät tehot. 2 000 rpm max ja tyhjäkäynnillä sitten köröttelin takaisin kotiparkkiin, matkaa n. 300 metriä. Tyhjäkäynnillä seisoessa öljyvalo välähti ja kone yskäisi ja sammui. Pakoputkesta normaalia tukevampi savu ja palaneen käry konepellin alta. Ou jeah! Öljyt ei ainakaan ole valuneet tuohon parkkipaikalle.
9.2. olisi ollut 130 000 määräaikaishuolto ja huohotinpäivitys luvassa, näistä nyt taisi tulal toisarvoista kauraa.
Muutaman veikkauksen olen tähän jo saanut, joko huohotin syynä tai turbo paskana. Katsellaan, mitä koneesta löytyy. Päivitellään sitten, kunhan lisäinfoa asiaan saadaan.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Itsellä kävi sama.Liikkeessä vaihtoi turbon. Teki saman uudestaan viikkoa myöhemmin, turbo tutkittiin ja oli ehjä.Sit ne totes että huohottimen jäätyminen taiskin olla oikea syyllinen. Nakertaa se turha turbon vaihto kun toi huohotin päivitys oli 160e töineen. En tiedä olisko tarvinnut tehdä, mutta vanhat letkut oli kumminkin uusittava.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Noniin, aamusella soitto Fenniaan klo 11, että auto seis. Fenniakaskon Autopalvelun kautta oli hinausauto pihassa klo 1135 ja sitten läks.
Pajalla alkaa työt ensiviikon lopulla tai 8. päivä. Arviot laskusta luvattiin parin tonnin kinkareille. Odotellaan sitten vain tulevaa.
Nyt sitten alle -88 900c. Tää ainakin pelittää, perhana.
Pajalla alkaa työt ensiviikon lopulla tai 8. päivä. Arviot laskusta luvattiin parin tonnin kinkareille. Odotellaan sitten vain tulevaa.
Nyt sitten alle -88 900c. Tää ainakin pelittää, perhana.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Mikä malli toi porsinu femma oli? Aika vähän ajettu jos kerta 130tkm huoltokin tekemättä. Kannattaa pahimmassa tapauksessa varautua uuden puolimoottorin asennukseen.Riffsi kirjoitti:Noniin, aamusella soitto Fenniaan klo 11, että auto seis. Fenniakaskon Autopalvelun kautta oli hinausauto pihassa klo 1135 ja sitten läks.
Pajalla alkaa työt ensiviikon lopulla tai 8. päivä. Arviot laskusta luvattiin parin tonnin kinkareille. Odotellaan sitten vain tulevaa.
Nyt sitten alle -88 900c. Tää ainakin pelittää, perhana.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
-02 wagon, otettu liikenteeseen jo 12/01
126 700 pyöreästi oli mittarissa tuossa kun vilkaisin ennen hinausautoon nostoa.
126 700 pyöreästi oli mittarissa tuossa kun vilkaisin ennen hinausautoon nostoa.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
tjoo. Toi oma femma on kans 02 189tkm mittarissa. Huohotinpäivitys tehty mutta kuten täällä on todettu niin sekään ei välttämättä pelasta mitään. Pitää tota varakonetta kasailla jo valmiiks...Riffsi kirjoitti:-02 wagon, otettu liikenteeseen jo 12/01
126 700 pyöreästi oli mittarissa tuossa kun vilkaisin ennen hinausautoon nostoa.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Kuullostaa samallaiselle vialle kuin mun 9-5 vm2000 2,0 t.
Alakerta meni , takimmainen runkolaakeri .
Ostin käytetyn puoli moottorin joka on nyt rempattu, hintaa töineen + koneistuksineen nyt n.2200€.
Alakerta meni , takimmainen runkolaakeri .
Ostin käytetyn puoli moottorin joka on nyt rempattu, hintaa töineen + koneistuksineen nyt n.2200€.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
No, jos se siltä alkaa vaikuttamaan, niin saap alkaa kauppaamaan tännekin uutta pannua 
Käpy on tällä pikkuoravalla edelleen syväjäässä. Varsinkin kun tuota laitosta tuli pidettyä kuin kukkaa kämmenellä... Liekö siinä just syy.

Käpy on tällä pikkuoravalla edelleen syväjäässä. Varsinkin kun tuota laitosta tuli pidettyä kuin kukkaa kämmenellä... Liekö siinä just syy.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Laskuarviosta arvelisin ,että kyseessä saattaisi olla turboremontti..Riffsi kirjoitti:Noniin, aamusella soitto Fenniaan klo 11, että auto seis. Fenniakaskon Autopalvelun kautta oli hinausauto pihassa klo 1135 ja sitten läks.
Pajalla alkaa työt ensiviikon lopulla tai 8. päivä. Arviot laskusta luvattiin parin tonnin kinkareille. Odotellaan sitten vain tulevaa.
Nyt sitten alle -88 900c. Tää ainakin pelittää, perhana.
9-3Aero-01
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Mitenkäs päin se kone sulla olikaan?ALFISTI kirjoitti:Kuullostaa samallaiselle vialle kuin mun 9-5 vm2000 2,0 t.
Alakerta meni , takimmainen runkolaakeri .
Ostin käytetyn puoli moottorin joka on nyt rempattu, hintaa töineen + koneistuksineen nyt n.2200€.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Mikäpä se määräävä suunta olikaan? Vaihdelaatikon tasauspyörästö on perä, vaikka ei kardaania löytyiskään?9-5T kirjoitti:peinu kirjoitti:Mitenkäs päin se kone sulla olikaan?ALFISTI kirjoitti:Kuullostaa samallaiselle vialle kuin mun 9-5 vm2000 2,0 t.
Alakerta meni , takimmainen runkolaakeri .
Ostin käytetyn puoli moottorin joka on nyt rempattu, hintaa töineen + koneistuksineen nyt n.2200€.
Takimmainen runkolaakeri on takimmainen vaikka kone olisi etupää taaksepäin kuten ogsatkussa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Moottorin etupuoli on jakopään puoli, 1. sylinterin pää. 
Huohotinkarsta tukkii lähes aina ensin 4.pytyn puolimmaisen kauimmaisen runkolaakerin.. ja tämän laakeripuru sitten nelosen kiertokangen laakerin öljykanavan jos konetta ei pureta jo runkolaakerin hajoamisen kohdalla.

Huohotinkarsta tukkii lähes aina ensin 4.pytyn puolimmaisen kauimmaisen runkolaakerin.. ja tämän laakeripuru sitten nelosen kiertokangen laakerin öljykanavan jos konetta ei pureta jo runkolaakerin hajoamisen kohdalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Voit kyllä ihan oikeesti selventää, että miten päin määritellään moottorin etu ja takapää. En ole aikaisemmin kuullut sille määritelmää.9-5T kirjoitti:Etkö oikeasti tiedä mikä on moottorin etupää tai kirjoitako pelkkää offtopic juttua vaikka kokemuksen kertojalla on kallis remontti menossa.peinu kirjoitti:Mikäpä se määräävä suunta olikaan? Vaihdelaatikon tasauspyörästö on perä, vaikka ei kardaania löytyiskään?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
eikös se ole jakopäästä lähtien 1..2..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
tätä samaa aihetta jatkaen, eli omassa allekirjoituksen femmassa on tehdasuusi n.100tkm ajettu moottori. kun ostin auton niin huomasin ettei siinä ole huohotinpäivitystä. tsekkasin öljytikun ja ei maitokahvia eikä juuri hirveen huononoloiset öljytkään.. no kuitenkin tein Forte-pesun ja huuhtelin pari kertaa uusilla öljyillä ja sitten castrol 5w-30 öljyt sisään (aion pitää vaihtovälin 5-7tkm) nyt alkaa öljynaihto olla taas kohdallaan ja äsken katsoin öljyjä niin olivat vain hieman tummuneet ja eikä yhtään maitokahvia joukossa. ja edelleen on se tehtaan asentama huohotin. eli vaikuttaako tuo ajotyyli tuohon huohottimen toimintaan? en ole vielä kertaakaan ajanut niin ettei kone olisi lämmennyt kunnolla ja ajan aika raskaalla kaasujalalla. ja pakkasta on ollut parhaimmillaan -30c ja ei mitään ongelmia. oma päätelmä tähän huohotin-ongelmaan on öljynvaihto-välit ja ajotyyli/koneen lämpimäksi ajo. en vaihda huohotinta ennenkuin se jäätyy tai alkaa ilmestymään maitokahvia. mitäs mieltä raati on tähän? 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.