Akun vaihto
Akun vaihto
Onko vinkkejä: kun vaihdan uuden akun, voinko irroittaa sen ja kytkeä uuden ilman, että tulee vahinkoja sähköpuoleen tai ajotietokoneeseen tai radion (varkaus)koodi tulee päälle (onkohan 95:n alkuperäisradiossa sitä?). Vai pitäisikö autossa olla jotenkin virta päällä koko ajan.
onko tosiaan noin, että voi huoletta ottaa vanhan akun pois ja laittaa uuden tilalle? Meinaan vaan kun tuota "elektroniikkaa" on auto täynnä, ettei mikään boksi ota itseensä pienestä sähkökatkoksesta.
Mm. vanhemman mallisessa Mondeossa piti tehdä sitä sun tätä akun vaihdon jälkeen.
Mm. vanhemman mallisessa Mondeossa piti tehdä sitä sun tätä akun vaihdon jälkeen.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Ducato LMC -11 retkeilyauto
onko tosiaan noin, että voi huoletta ottaa vanhan akun pois ja laittaa uuden tilalle?
Meinaan vaan kun tuota "elektroniikkaa" on auto täynnä, ettei mikään palikka ota itseensä pienestä sähkökatkoksesta.
esim. vanhemman mallisessa Mondeossa piti tehdä sitä sun tätä akun vaihdon jälkeen.
Meinaan vaan kun tuota "elektroniikkaa" on auto täynnä, ettei mikään palikka ota itseensä pienestä sähkökatkoksesta.
esim. vanhemman mallisessa Mondeossa piti tehdä sitä sun tätä akun vaihdon jälkeen.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Ducato LMC -11 retkeilyauto
onko tosiaan noin, että voi huoletta ottaa vanhan akun pois ja laittaa uuden tilalle?
Meinaan vaan kun tuota "elektroniikkaa" on auto täynnä, ettei mikään palikka ota itseensä pienestä sähkökatkoksesta.
esim. vanhemman mallisessa Mondeossa piti tehdä sitä sun tätä akun vaihdon jälkeen.
Meinaan vaan kun tuota "elektroniikkaa" on auto täynnä, ettei mikään palikka ota itseensä pienestä sähkökatkoksesta.
esim. vanhemman mallisessa Mondeossa piti tehdä sitä sun tätä akun vaihdon jälkeen.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Ducato LMC -11 retkeilyauto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Asian virerestä mutta sitä sivuten, Volvo V50:n ohjekirja kieltää kuulemma lisävirran antamisen akulle kokonaan. Aiheuttaa kuulemma vaurioita herkille sähkölaitteille.
Paljokohan maksaa Vulvan vieminen tyhjän akun vuoksi esim. Pallastunturilta lähimpään valtuutettuun merkkituoltoon käynnistettäväksi. Vai lentääköhän asentaja kopterilla paikan päälle
Paljokohan maksaa Vulvan vieminen tyhjän akun vuoksi esim. Pallastunturilta lähimpään valtuutettuun merkkituoltoon käynnistettäväksi. Vai lentääköhän asentaja kopterilla paikan päälle
9000CS 2,3
Re:
Tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin,eli radio ei tarvii akun vaihdon jälkeen koodia.9-5T kirjoitti:Akun voi huoleti vaihtaa nopeasti tai hitaasti vain kellon joutuu asettamaan aikaan painamalla kahta pikkunappia yhtäaikaan.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Re:
Ok,kiitos.sit saabilta akun hakuun.Mimmi kirjoitti:Tarvitsee, mutta auto osaa sen valmiiksi oikein.vfr kirjoitti:Tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin,eli radio ei tarvii akun vaihdon jälkeen koodia.9-5T kirjoitti:Akun voi huoleti vaihtaa nopeasti tai hitaasti vain kellon joutuu asettamaan aikaan painamalla kahta pikkunappia yhtäaikaan.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Akun vaihto
Voihan sen vaihtaa niin, että toisesta akusta kaapelit akun kenkiin ettei virta katkea kun akkua vaihtaa, jos epäilee kuitenkin.
Re: Akun vaihto
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma
Re: Akun vaihto
Kyse onkin siitä ettei V....sta SAA antaa virtaa apua tarvitsevalle. Näin ainakin itseä myyjä ohjeisti V....n luovutusesittelyssä, että parempi on antaa hinausfirman käyntikortti tai vetoköyden pää kuin ottaa riski särkeä oma auto.Saappi Kuski kirjoitti:Volvo V50:n ohjekirja kieltää kuulemma lisävirran antamisen akulle kokonaan. Aiheuttaa kuulemma vaurioita herkille sähkölaitteille
Niin ja jos itselle käy hama niin soittaa V....n-tiepalveluun josta tulee apu.
Tietenkään ketään EI saa hylätä pakkaseen heitteille mutta onko oikea ratkaisu särkeä samalla oma auto on varmaan harkinnan paikka.
Useimmitenhan noissa tilanteissa (pakkasta yli 20 C, pimeää, viimainen lumipyry) on käytössä jostain halpahallista hankitut muovipintaiset "apukäynnistyskaapelit" jotka ovat jäätyneet koviksi käppyröiksi, joiden kiinnitysleuat murtuvat ja liitokset katkeavat ja joita kiinnittäessä (kuka muistaa kaapeleiden oikean kiinnitysjärjestyksen) kipinät lentävät ja kun vouvouvouvaamisen aika tulee niin "kaapelit" lopulta sulavat. Lopputuloksena paikalla voi olla kaksi kylmää autoa.
Mutta joskus autosta löytyy oikeat kumipintaiset käynnistyskaapelit tai apukäynnistyslaite (tms) ja asiasna osaavat kaverit (=sinä) jotka
hoitavat homman kotiin ilman sen kummempaa tunarointia.
Eiköhän nykyisin useimpien uusien autojen ohjekirjoissa kielletä (tai kehotetaan välttämään) apuvirran antaminen nimenomaan syystä, että tunaroinnin tuloksena tuhoutuu omasta autosta elektronikkaa. Nykyisin akutkin tuppaavat olemaan jossain muualla suojassa koteloituina kuin moottoritilassa tyrkyllä. Kuten V....ssa.
Sinänsä huvittaa tuo Biliteeman talvikuvaston kansikuva, jossa seistään kaapeleiden kanssa just sen näköisinä että kohta toimintasavu nousee.