Mistä löytäisi halvalla hyvät EGT-anturit, pitäisi olla K-tyyppiä? Onko anturin muodolla/paksuudella vaikutusta anturin reagointi aikaan? Jos jollakin on ylimääräisenä 4kpl antureita ja olisi valmis luopumaan niistä niin olisin kiinnostunut
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Onko anturin muodolla/paksuudella vaikutusta anturin reagointi aikaan?
Turbo vehkeisiin on eri anturit kun vapareihin (paksumpi). Aika nopeaa näissä mielestäni reagointi normaalisti, yleensä riittävää. Ebay voisi olla hyvä paikka metsästää...
No niin nyt olisi anturit tiedossa, mutta nyt olisi uusi kysymys. Mistä saa sellaisia kiinnitys nippoja missä olisi 1,5mm helmiliitos? Sporttiauto näyttää niitä myyvän mutta hintaa on 9€/kpl
j0ne kirjoitti:
Onko anturin muodolla/paksuudella vaikutusta anturin reagointi aikaan?
Turbo vehkeisiin on eri anturit kun vapareihin (paksumpi). Aika nopeaa näissä mielestäni reagointi normaalisti, yleensä riittävää.
Onko tuolle jokin peruste että turbo autoon pitäisi olla paksumpi anturi?
Muistelen vaan että jossain sivulla missä kaupattiin egt antureita oli maininta erikseen vaparit ja turbot ja oli joku maininta isommista pakolämmöistä ja lämmön vaihtelun nopeudesta tjsp.
Vems mainostaa omaa anturiaan "extra fast":
6mm body diameter with 2mm sensor tip extra-rugged, still extra-fast VEMS-SPEED thermocouple
Itsellä tuommoinen käytössä ja hyvin on pelittänyt.
Muistelen vaan että jossain sivulla missä kaupattiin egt antureita oli maininta erikseen vaparit ja turbot ja oli joku maininta isommista pakolämmöistä ja lämmön vaihtelun nopeudesta tjsp.
Vems mainostaa omaa anturiaan "extra fast":
6mm body diameter with 2mm sensor tip extra-rugged, still extra-fast VEMS-SPEED thermocouple
Itsellä tuommoinen käytössä ja hyvin on pelittänyt.
Tuo anturi on pikkaisen turhan arvokas, varsinkin kun niitä ostaa 4kpl. Itse tyydyn elektroniikka liikkeen tarjontaan tuon anturin osalta ja hintaakin on alle puolet tuosta. Antureita saa sekä 1,5mm sekä 3mm suojaputkella ja lämmönkesto on 1100astetta. Mutta nyt on vaan se ongelma että millä ne anturit saa kiinni sinne pakosarjaan
jyyrä kirjoitti:
Tuo anturi on pikkaisen turhan arvokas, varsinkin kun niitä ostaa 4kpl. Itse tyydyn elektroniikka liikkeen tarjontaan tuon anturin osalta ja hintaakin on alle puolet tuosta. Antureita saa sekä 1,5mm sekä 3mm suojaputkella ja lämmönkesto on 1100astetta. Mutta nyt on vaan se ongelma että millä ne anturit saa kiinni sinne pakosarjaan
Tälläisiä antureita meinasin http://fi.rsdelivers.com/product/type-k ... spx#header sekä MGL TC-1 näyttö on jo odottamassa Ostan tod.näk noi anturit joko 1,5mm tai 3mm paksuna jos vain löydän ne helmiliittimet... toi 3mm voisi kyllä ehkä kiristyä siihen 4mm helmeen jos sen vääntää kiinni apinan raivolla
Jep niin on ja näyttää olevan aika edullisia... (17€/kpl just joo).
Olisiko täällä muita egt-anturien ostajia niin voitaisiin järjestää kimppa kivat, niin saisi noita antureita huomattavasti edullisemmin? Tuolta RS:än kautta saisi noita antureita 1,5mmx150mm putkella 18,80€/kpl+alv jos tilaisi 12kpl kerralla ja sitten 3mm/150mm putkella 20,30€/kpl+alv.
Jos ilmaiseksi pitäisi 4kpl saada eikä saa, niin mikset laita yhdellä anturilla?
Turha sitä ahdinta on vinguttaa jokaisessa täyskaasuvedossa tappiin ja ylikin, kun tietää että se on liian pieni tehotavoitteeseen .
Rahoilla mitä tollasen aeron ahtimen myymisestä saa, maksaa helposti n. puolet tai vähän alle tehdasuudesta suurempikapasiteettisestä ahtimesta. Mutta jos sen ahtimen eka vinguttaa paskaksi, niin eipä enää saakaan...
Olen ylivarovainen ja väärinvirittäjä, mutta tämä vaan on mun mielipide...
Coltti kirjoitti:Jos ilmaiseksi pitäisi 4kpl saada eikä saa, niin mikset laita yhdellä anturilla?
Saanko sitten sen yhden ilmaiseksi? Ja mitä järkeä on maksaa esim.75€ anturista minkä voit saada n.30€ muualta, ilmeisesti sulla on niin hyvä palkka ettei tarvii miettiä mihin rahansa työntää. Vaikka laittaisin vain yhden anturin niin en silti maksaisi 75€ anturista ja 17€ kiinnitysnipasta jos saan ne muualta halvemmalla, mutta ehkä olenkin laman ruokkia ja pihtaaja Vaiko onko ne tarvikkeet sitten jotenkin parempia jos maksat niistä tupla hinnan? Niin ja jos tulet asentamaan jonkin isomman ahtimen (esim.TD06 tai holset ym) tuohon mun auton vakio pakosarjaan niin että saan vielä imuputket mahtumaan niin tervetuloa Olen kyllä tietoinen siitä että mihin hintaa mitäkin ahtimia saa mutta kun se pelkkä ahdin ei vielä riitä...
Coltti kirjoitti:Toki voin tulla asentamaan vaikka mitä sun autoon, mutta en ilmaiseksi.
Ulkomailta tilatessa egt antureita nippoineen saa halvalla.
Eipä tullut mullekaan t7urbon vaihtaessa kun n. 500-600e hintaa, vaikka piti laittaa pakosarja, letkut yms...
l.
Bolt-on ratkaisut maksaa...
Minkä turbon hommasit ja mistä pakosarja? Olen kyllä etsinyt noita antureita myös ebay:stä mutta luotan tuon RS:än laatuun enemmän kuin niihin ihan halpoihin antureihin.
Td05H, pakosarjan väsäsin itse. Tarvittavat muutokset vesiletkuihin teetätin hydrauliikkaliikkeessä ja öljynpaluuputken muokkasin itse. Öljyn paineputki sopii suoraan.