Joku aika sitten tuli ohjelmaa telkkarista, missä oltiin "lain" mukana tutkaamassa jossain 40km/h alueella. Poliisit sanoivat, että "pysäytetään kaikki yli 47km/h ajavat". Samassa pätkässä joku prätkä kuski tilitti, että tää pyörähän pysähtyy tossa vauhdissa kolmen metrin matkalla =)9000CD23T kirjoitti:Ei tuollainen 7km/h ylitys aiheuta mitään toimenpiteitä.Mäksä kirjoitti:vaikka ois 50ollu viel niin oishan toi 57 ollu siltin ylinopeutta
Jo mittari virheenkin takia tuollainen 10km/h on ihan tavallista
11km/h ylityksestä saattaa jo tulla nuhtelua.
Pikavoitto Trophy
9-5 Aero
Itsellä on ilmeisesti ollut jonkinsortin suojelusenkeli aina takapenkillä kun ei reilun kahdeksan vuoden aikana ole ainuttakaan polliisisedän kirjottamaa lappua käteen päätynyt. Ei tosin parkkisakkoakaan. *kop kop*
Kuitenkin kun tien päälle lähtee niin tahtoo se väkisinkin nopeus nousta lain sallimien yläpuolelle ja olen vain odotellut että koska se ensimmäinen kerta osuu kohdalle
Todennäköisyyskin jo puoltais moista tapahtumaa...
Kuitenkin kun tien päälle lähtee niin tahtoo se väkisinkin nopeus nousta lain sallimien yläpuolelle ja olen vain odotellut että koska se ensimmäinen kerta osuu kohdalle

Todennäköisyyskin jo puoltais moista tapahtumaa...
#2029 Kari Kutuniva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, mutta riippuu siitä, kuinka aktiivisesti poliisit olisivat puuttuneet tuohon 7 kilometrin ylinopeuteen, jos nopeusrajoitus olisi vielä ollut 50 km/h. Yleensä ne katsovat "läpi sormiensa" noin 5 kilsan ylinopeuksia, en tiedä sitten mikä olisi ollut tilanne 7 km/h:n kanssaMäksä kirjoitti:vaikka ois 50ollu viel niin oishan toi 57 ollu siltin ylinopeutta

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... enDocumentJoo, mutta riippuu siitä, kuinka aktiivisesti poliisit olisivat puuttuneet tuohon 7 kilometrin ylinopeuteen, jos nopeusrajoitus olisi vielä ollut 50 km/h. Yleensä ne katsovat "läpi sormiensa" noin 5 kilsan ylinopeuksia, en tiedä sitten mikä olisi ollut tilanne 7 km/h:n kanssa
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Täällä on myös ollut onnea matkassa, ainakin tähän päivään saakka(koputtaa puuta). Kerran oli lähellä, kun uudelleen asfaltoidulla tiellä oli 80 rajoitus ja edellä ajava meni jotain 70 ja vähän päälle. No, saappaalla puskemaan ohi ja seuraavastakin autosta ohi ja eikös mäen harjanteella tullut koppiauto vastaan. Sieltä tuli vain kaukovalovilkkua, eikä muuta. Olin kyllä jo hidastamassa takaisin siihen 80 vauhtiin, mutta poliisien tullessa näkyviin vaihtia oli varmasti se 100. Täytyy koittaa malttaa liikenteessä. Siellä kun on niitä huonostikäyttäytyviä muutenkin.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jumankekka tässähän on ajettu riskirajalla koko ajan, siis kun taulussa lukee 80 niin olen aina ajanut 90.
Ja jos se on ollut 100 niin 110. ( SAABin mittarin mukaan )
Ihme kun ei ole napsahtanut....
Ja jos se on ollut 100 niin 110. ( SAABin mittarin mukaan )
Ihme kun ei ole napsahtanut....

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Vetäisin tässä jokunen kuukausi sitten autollani jyrkähköddä alamäkimutkassa, jonka alussa rajoitus vaihtuu 50 -> 40. Mäessä täytyy todella painaa jarrua, että saisi pidettyä 40 vauhdin, kun mäessä/mutkassa pystyisi mennen tullen menemään 50:kin. Eli, tietenkin mutkan takana oli valkoinen VW Caravelle paku tummilla täysin teipatuilla laseille ja pieni aukko teipeissä takalasissa, josta leimahti salama, eli bingo. N. viikkoa myöhemmin tuli kotiin kirje, jossa pyydettiin tunnustusta ja ajajan tietoja, kun vauhti ko. autolla 51 km/h. Tunnustin ja laitoin paluupostiin, mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut. Tuo em. paikka on aivan rahankeruupaikkaa - ei mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. Onko muilla vastaavia esim. 100 km/h -> 80 km/h -> 100 km/h jonkun yhden risteyksen tms. johdosta?
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ainoat ylinopeussakkoni sain Latviassa tänä kesänä. Miliisi oli saanut tutkaansa lukemat 120 (mikä piti kyllä paikkansa), rajoituksen ollessa 90. Sakkoja tuli jokunen Lati, eli öpaut 30€
Hyvä tsäkä kävi, että sattui mukavat miliisit. Olis meinaan paikallisen lainsäädännön mukaan vissiin pitänyt lähteä Vilnaan komissaarin juttusille sakkolappua hakemaan, mutta sain "suorittaa" sakon saman tien käteisellä. Siinäkin kävi hyvä tsäkä, että ylipäänsä oli tarpeeksi käteistä mukana. Oltiin nimittäin käyty jo syömässä Latviassa, ja koska oltiin vaan läpiajomatkalla, ei oltu vaihdettu kun 50€ lateiksi....

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
23v 7kk ja vähän yli miljoona kilometriä, tosin ei kaikki Saabeilla.
Vielä ei ole tullut kuin yksi parkkisakko, ja senkin sain peruttua, kun oli annettu aiheettomasti
Täytyy sanoa , että jonkin verran tuuriakin ollu matkassa
Rauhallinen ajotyyli tietysti vaikuttaa, tosin uusimman Saabin kanssa on tullut hieman "kokeiltua", kun vääntöä ja tehoa on hieman erilailla kuin entisessä vapari-Tontussa.
Sen verran on ysivitosessa mittarivirhettä, että kun mittari näyttää 110, oikea nopeus GPS:n mukaan 106, sillä ei oo tullu sakkoja , vaikka tutkaan oon ajanutkin.
Satkussa onkin sitten "poliisimittari", näyttää tasan oikein.
Kyllähän se joskus osuu tutka väärään aikaan kohdalle, jos riskejä nopeuksien kanssa ottaa, mutta en tiedä, johtuuko sitten iästä, rekkakortista vai mistä, niin oma suvaitsevaisuus on lisääntynyt vuosien varrella siinä määrin, että nopeemmat tulee päästettyä ohi ihan vilkun kanssa myös henkilöauton kanssa liikkuessa, (useimmiten), etenkin moottoripyörät.
Vielä ei ole tullut kuin yksi parkkisakko, ja senkin sain peruttua, kun oli annettu aiheettomasti


Rauhallinen ajotyyli tietysti vaikuttaa, tosin uusimman Saabin kanssa on tullut hieman "kokeiltua", kun vääntöä ja tehoa on hieman erilailla kuin entisessä vapari-Tontussa.
Sen verran on ysivitosessa mittarivirhettä, että kun mittari näyttää 110, oikea nopeus GPS:n mukaan 106, sillä ei oo tullu sakkoja , vaikka tutkaan oon ajanutkin.
Satkussa onkin sitten "poliisimittari", näyttää tasan oikein.
Kyllähän se joskus osuu tutka väärään aikaan kohdalle, jos riskejä nopeuksien kanssa ottaa, mutta en tiedä, johtuuko sitten iästä, rekkakortista vai mistä, niin oma suvaitsevaisuus on lisääntynyt vuosien varrella siinä määrin, että nopeemmat tulee päästettyä ohi ihan vilkun kanssa myös henkilöauton kanssa liikkuessa, (useimmiten), etenkin moottoripyörät.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927