Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Ei se saab voi kilpailla suoraan noitten saksalaisten vastaavien kanssa, vaan sen on oltava omalla tavallaan selkeästi erilainen kuten nyt vaikka Citroen C6. Saabismeja sisältävälle kärrylle löytynee kuitenkin enemmän ostajia kuin isolle sitruunalle (joka tosin on omalla tavallaan erittäin hieno auto sekin).
Tämän lisäksi Saab 9-5:n on oltava noita saksalaisia selkeästi halvempi/samanhintaisena huomattavasti varustellumpi kuin tuo saksalaisten kova kolmikko, koska Volvo S80 on sitä jo. S80:a vastaan on sitten yksi kiistämätön argumentti, nimittäin koko. Uusi 9-5 on sen reippaan 15cm pidempi kuin S80.
Aero X ja uudesta 9-5:sta Turbo X-versio samaan julkistustilaisuuteen rinta rinnan siinä vuoden kuluttua, niin johan saataisiin positiivista näkyvyyttä.
Tämän lisäksi Saab 9-5:n on oltava noita saksalaisia selkeästi halvempi/samanhintaisena huomattavasti varustellumpi kuin tuo saksalaisten kova kolmikko, koska Volvo S80 on sitä jo. S80:a vastaan on sitten yksi kiistämätön argumentti, nimittäin koko. Uusi 9-5 on sen reippaan 15cm pidempi kuin S80.
Aero X ja uudesta 9-5:sta Turbo X-versio samaan julkistustilaisuuteen rinta rinnan siinä vuoden kuluttua, niin johan saataisiin positiivista näkyvyyttä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
Olen täysin samaa mieltä tuosta kilpailutilanteesta. Saabin täytyy olla rohkeasti erilainen (kuten on joskus muinoin ollut) ja kulkea omia polkujaan. Pienillä myyntimäärillä omalaatuisuus on etu, jolla saadaan markkinoilta se oma lokerikko. Myyntihinta voi olla kilpailijoiden tasolla tai jopa kalliimpi, mikäli riittävän paljon muista poikkeavaa kyetään tarjoamaan.2.3i-16 kirjoitti:Ei se saab voi kilpailla suoraan noitten saksalaisten vastaavien kanssa, vaan sen on oltava omalla tavallaan selkeästi erilainen kuten nyt vaikka Citroen C6. Saabismeja sisältävälle kärrylle löytynee kuitenkin enemmän ostajia kuin isolle sitruunalle (joka tosin on omalla tavallaan erittäin hieno auto sekin).
Tämän lisäksi Saab 9-5:n on oltava noita saksalaisia selkeästi halvempi/samanhintaisena huomattavasti varustellumpi kuin tuo saksalaisten kova kolmikko, koska Volvo S80 on sitä jo. S80:a vastaan on sitten yksi kiistämätön argumentti, nimittäin koko. Uusi 9-5 on sen reippaan 15cm pidempi kuin S80.
Aero X ja uudesta 9-5:sta Turbo X-versio samaan julkistustilaisuuteen rinta rinnan siinä vuoden kuluttua, niin johan saataisiin positiivista näkyvyyttä.
Re: Saabin tulevaisuus
Samaa mietin, mutta tuossa on kuitenkin dilemma. Pohjoismaissa Saab 9-5 tulee (varsinkin Ruotsissa) olemaan aika lailla kansanauto, joka pyörii poliisissa, taksissa, lähes joka paikassa. Tämän takia se ei voi olla liian omaperäinen. Saabin imago P-Amerikassa taas sallisi "yliopistojen henkilökunnan autolle" varsin härskitkin saabismit. Molemmat ovat joka tapauksessa erittäin tärkeitä markkinoita.CC Aero kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä tuosta kilpailutilanteesta. Saabin täytyy olla rohkeasti erilainen (kuten on joskus muinoin ollut) ja kulkea omia polkujaan. Pienillä myyntimäärillä omalaatuisuus on etu, jolla saadaan markkinoilta se oma lokerikko. Myyntihinta voi olla kilpailijoiden tasolla tai jopa kalliimpi, mikäli riittävän paljon muista poikkeavaa kyetään tarjoamaan.2.3i-16 kirjoitti:Ei se saab voi kilpailla suoraan noitten saksalaisten vastaavien kanssa, vaan sen on oltava omalla tavallaan selkeästi erilainen kuten nyt vaikka Citroen C6. Saabismeja sisältävälle kärrylle löytynee kuitenkin enemmän ostajia kuin isolle sitruunalle (joka tosin on omalla tavallaan erittäin hieno auto sekin).
Tämän lisäksi Saab 9-5:n on oltava noita saksalaisia selkeästi halvempi/samanhintaisena huomattavasti varustellumpi kuin tuo saksalaisten kova kolmikko, koska Volvo S80 on sitä jo. S80:a vastaan on sitten yksi kiistämätön argumentti, nimittäin koko. Uusi 9-5 on sen reippaan 15cm pidempi kuin S80.
Aero X ja uudesta 9-5:sta Turbo X-versio samaan julkistustilaisuuteen rinta rinnan siinä vuoden kuluttua, niin johan saataisiin positiivista näkyvyyttä.
Toiseksi on vielä paha sanoa Volvon kohtalosta tarkemmin, mutta mikäli tuotantoa siirtyy Kiinaan, olisi siinä Saabin markkinoinnille erittäin hyvä rako hyökätä, varsinkin Ruotsissa.
Mun mielestä hinta ei saisi olla kovempi kuin noilla saksalaisilla, vaan mahdollisesti jotain S80/V70 ja niiden välistä. Vakiovarustelu sitten yhtä reiluun kuntoon kuin Volvossa eli enemmän vakioherkkua kuin saksalaisissa.
Jokin erikoisversio olisi edellytys imagokilpailuun saksalaisten kanssa, esim. reiluntehoinen Turbo-X. Ei nyt mitään M5-tehoja, mutta kunnon tehoversio kuitenkin.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
"Saab goes Dutch: Swedish car maker is saved by Spyker, but its future is far from secure. Would you be sad to see the death of the maker of the mad early 99 Turbo?"
http://www.topgear.com/uk/car-news/saab ... 2010-01-27
Kerrankin asiallinen juttu, jossa selkeästi tulee esiin että on kirjoittajan mielipide ja sopivasti faktoilla höystetty, eipä aikanaan äkkiseltään näkynyt mitään paskanheittoa Saabin niskaan.
http://www.topgear.com/uk/car-news/saab ... 2010-01-27
Kerrankin asiallinen juttu, jossa selkeästi tulee esiin että on kirjoittajan mielipide ja sopivasti faktoilla höystetty, eipä aikanaan äkkiseltään näkynyt mitään paskanheittoa Saabin niskaan.
Viimeksi muokannut Jyrchi, To Tammi 28, 2010 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saabin tulevaisuus
Minusta Saab voisi ottaa mallia Skodasta. Senkin tärkeimmät tuotteet ovat Octavia ja SuperB. Autoja jotka vastaavat luokaltaan 9-3:sta ja 9-5:sta. Saabit olisivat sitten tietenkin enemmän premiumia. Tärkeintä tällä hetkellä olisi voittaa 25-40 -vuotiaat puolelle. Nämä ovat tulevaisuuden Saab omistajia. Keinoina voisi olla sporttisuuden ja perheautomaisuuden yhdistäminen sekä siihen rinnalle jonkin halvahkon 9-3 sport mallin rakentaminen. Esimerkkinä Octavia RS.2.3i-16 kirjoitti:
Mun mielestä hinta ei saisi olla kovempi kuin noilla saksalaisilla, vaan mahdollisesti jotain S80/V70 ja niiden välistä. Vakiovarustelu sitten yhtä reiluun kuntoon kuin Volvossa eli enemmän vakioherkkua kuin saksalaisissa.
Jokin erikoisversio olisi edellytys imagokilpailuun saksalaisten kanssa, esim. reiluntehoinen Turbo-X. Ei nyt mitään M5-tehoja, mutta kunnon tehoversio kuitenkin.
Tietenkin 9-3:ssä yhdistyy jo sporttisuus, turvallisuus ja perheelle sopivuus mutta tämä pitää pystyä tiedostamaan kansalaisille hyvin. Keinoina voi olla mainokset joissa ihmiset tulevat persooniensa ja tarpeidensa kanssa esille sekä laskeutumiset kansan tasolle esimerkiksi huoltamokampanjoilla. Viimeisin olisi mainio keino osoittaa Saabin elävyys ja yleensäkin olemassaolo. Puheet Saabista kohdistuvat nimenomaan siihen ettei se muka olisi enää elossa. Tuomalla autot kansalle saadaan mukavaa pyörintää. Varsinkin viime aikaisten tapahtumien valossa nämä tulisivat todellakin tarpeeseen.
Re: Saabin tulevaisuus
Näin varmaan, mutta koska se EIB:n laina on sidottu ympäristöystävällisempien mallien kehittämiseen, niin valitettavasti muskelisaabien aika taitaa toistaiseksi olla ohi. Enemmän sieltä on tulossa lisää E85 ja/tai hybridivehkeitä. Tai E85-hybridejä ja 100% sähköautoja. Toki E85:stäkin saadaan puristettua tehoja ulos, mutta ei sitä ympäristöystävälliseksi enää voine sanoa.2.3i-16 kirjoitti:Jokin erikoisversio olisi edellytys imagokilpailuun saksalaisten kanssa, esim. reiluntehoinen Turbo-X. Ei nyt mitään M5-tehoja, mutta kunnon tehoversio kuitenkin.
Sinänsä Saabin pitkää kokemusta turbomoottoreista voidaan nyt hyödyntää oikeaan suuntaan. Eikö Saabilla ollut se 1.4-litrainen tupla-ahdinvirityskin jo kymmenen vuotta sitten.
Edittiä sen verran, että itse näen Saabin tulevaisuuden jossain todella käänteentekevässä (kuten all-electric -malleissa), kuin tekemällä samaa kuin kaikki muutkin. Nythän on mahdollisuus aloittaa enemmän tai vähemmän tyhjältä pöydältä.HS kirjoitti:Kaupan ehtona oli, että Ruotsin hallitus takaa 400 miljoonan euron lainan, jonka Saab saa Euroopan investointipankilta. Lainan turvin Saabia kehitetään nykyistä ympäristöystävällisemmäksi.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei kai valmiin mallin alustan jäykistäminen, helmojen muotoilu ja isomman/tehokkaamman myllyn sovittaminen/tyyppihyväksyttäminen muuten valmiiseen malliin niin hirveän kallista ole? Myyntimäärilläkään ei juuri ole merkitystä, kunhan se huippumalli on olemassa ja sitä voi käyttää markkinoinnissa. Ei sitä S6 Audiakaan mahdottomia määriä myydäMRe kirjoitti:Näin varmaan, mutta koska se EIB:n laina on sidottu ympäristöystävällisempien mallien kehittämiseen, niin valitettavasti muskelisaabien aika taitaa toistaiseksi olla ohi.2.3i-16 kirjoitti:Jokin erikoisversio olisi edellytys imagokilpailuun saksalaisten kanssa, esim. reiluntehoinen Turbo-X. Ei nyt mitään M5-tehoja, mutta kunnon tehoversio kuitenkin.
Seuraavaksi, markkinoita ja kilpailijoita ajatellen Saabin pitäisi lähteä 9-5:n kanssa ostamaan TTiD:a tehokkaampaa ja arvokkaammalle kuulostavaa ei-rivinelos dieselpataa keulille.
Boschin "apuhybridijärjestelmää" voisi myös kysellä, samantyyppistä kuin siinä tuoreessa MB S400 Hybridissä, eli oliko nyt luokkaa 15-20Kw sähkömoottori polttomoottorin apuna. Tuollainen pitäisi olla kohtuullisen helppo sovittaa myllyn kylkeen, siinä ajatuksessa kehitetty ja tuotekin ilmeisen valmis.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
Onkohan niitä tarjolla kovinkaan monia? Jokin tehokas V6-diesel olisi tietty omiaan isoon autoon, mutta ehkä Alfan 2,4JTD (hiukan piristettynä) voisi olla ihan riittävän isokokoinen, ja käyntiääneltään, sekä muilta ominaisuuksiltaankin nelosdieseliä sivistyneempi?2.3i-16 kirjoitti:
Seuraavaksi, markkinoita ja kilpailijoita ajatellen Saabin pitäisi lähteä 9-5:n kanssa ostamaan TTiD:a tehokkaampaa ja arvokkaammalle kuulostavaa ei-rivinelos dieselpataa keulille.
Yhteistyökuviotkin kun ovat jo valmiina Fiatin kanssa, ja koneet erinomaisia, niin voisi olla ihan fiksukin valinta (mikäli sellaisia olisi saatavana).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabin tulevaisuus
Mutta onko tuota konetta tarjolla kuin konsernin sisäisesti? Lisäksi rivifemma alkaa olemaan aika pitkä mylly, jolloin ongelmaksi saattaa tulla sama kuin esim. 159:ssa. Konetta ei ole varsinkaan maksajan kannalta mukava nostaa pois jakoremmin vaihtoa varten.ng900aero kirjoitti:Onkohan niitä tarjolla kovinkaan monia? Jokin tehokas V6-diesel olisi tietty omiaan isoon autoon, mutta ehkä Alfan 2,4JTD (hiukan piristettynä) voisi olla ihan riittävän isokokoinen, ja käyntiääneltään, sekä muilta ominaisuuksiltaankin nelosdieseliä sivistyneempi?2.3i-16 kirjoitti:
Seuraavaksi, markkinoita ja kilpailijoita ajatellen Saabin pitäisi lähteä 9-5:n kanssa ostamaan TTiD:a tehokkaampaa ja arvokkaammalle kuulostavaa ei-rivinelos dieselpataa keulille.
Yhteistyökuviotkin kun ovat jo valmiina Fiatin kanssa, ja koneet erinomaisia, niin voisi olla ihan fiksukin valinta (mikäli sellaisia olisi saatavana).
http://www.vmmotori.it/en/01/00/01/dettaglio.jsp?id=9
Tuo olisi mielenkiintoinen vaihtoehto. Olisiko samaa myllyä, jota kehittivät GM:n kanssa, mutta josta jälkimmäinen vetäytyi jossakin vaiheessa? VM motori ainakin olisi autonvalmistajista riippumaton taho, joka kyllä osaa vääntää dieselkoneita.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
Hoh eilisessä ja tämän päivän Hesarin paperiversiossa ei ollut kovinkaan mairittelevat jutut Saabin tilanteesta.
Pirunmoinen spekulointi ongelmista ja uhkakuvat jo, että Spyker kaatuu parin vuoden sisään jne.
Väkisin sitä alkaa arvostamaan saabistien pohjatonta kunnioitusta ja luottamusta :iin merkkinä ja autona. Ei vaan taida muilta merkeiltä sellaista löytyä ja sen ovat huomanneet ei-saabistitkin.
Onko tässä nyt se perisuomalainen juttu kyseessä eli kun ei itsellä ole tai löydy sellaista intohimoa tai päättäväisyyttä automerkin suhteen, niin pitää sitten muiltakin se torpata
Tällä hetkellä ei voisi olla ylpeämpi saabisti. Kun tietää, minkälainen vastus näiden kauppojen aikana on ollut, niin kunnioitus ja luottamus :iin vain kasvaa
Pirunmoinen spekulointi ongelmista ja uhkakuvat jo, että Spyker kaatuu parin vuoden sisään jne.
Väkisin sitä alkaa arvostamaan saabistien pohjatonta kunnioitusta ja luottamusta :iin merkkinä ja autona. Ei vaan taida muilta merkeiltä sellaista löytyä ja sen ovat huomanneet ei-saabistitkin.
Onko tässä nyt se perisuomalainen juttu kyseessä eli kun ei itsellä ole tai löydy sellaista intohimoa tai päättäväisyyttä automerkin suhteen, niin pitää sitten muiltakin se torpata
Tällä hetkellä ei voisi olla ylpeämpi saabisti. Kun tietää, minkälainen vastus näiden kauppojen aikana on ollut, niin kunnioitus ja luottamus :iin vain kasvaa
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Re: Saabin tulevaisuus
Näinhän se on. Oma pointtini yritti olla se, että pitäisi yrittää ajatella enemmän "out-of-the-box" -tyyppisesti. Se on ihan turha yrittää haastaa bimmeriä tai audia niiden omilla lääkkeillä. Niinkuin tuolla jossain kirjoitettiin, molemmat valmistavat miljoona autoa vuodessa. Saabin tehtaan teoreettinen maksimikapasiteetti on kai n. 250 000/vuosi. Auton valmistus (niinkuin teollinen valmistus muutenkin) on volyymibisnestä: isommat volyymit, pienemmän yksikkökustannukset. Ja tähän päälle vielä uusi imagon rakennuskampanja, niin vaikeaa tulee olemaan. Sen sijaan voisi yrittää hyödyntää Saabin vahvuuksia moottoripuolella ja kehittää niitä energiatehokkaita ratkaisuja. Koska autojen tulevaisuus on niissä, ei isoissa polttoainerohmuissa.9-5T kirjoitti:Auton valmistus on halpaa mutta tyhjältä pöydältä aloittamiseen tarvitaan rahaa, sehän oli se syy miksi GM tarvittiin apuun viime vuosituhannella.
Ja vaikka 9-5:een saisikin halvalla helmasarjan ja jäykemmän alustan ison koneen jatkoksi, niin en usko että se liike on sitä mitä EIB ja ruåtsin valtio Saab/Spykeriltä seuraavaksi odottavat.
Suosittelen kaikille "Sinisen Meren Strategia"-kirjasen lukemista. Siellä on joitain hyviä ajatuksia, mistä kasvua ja kannattavuutta voisi yrittää hakea.
Kuka noita S6:ia ostelee, kun voi hankkia RS6:n? Jonka saa sivistyneesti myös farkkuna.2.3i-16 kirjoitti:Ei sitä S6 Audiakaan mahdottomia määriä myydä
Re: Saabin tulevaisuus
2.3i-16 kirjoitti:
Mutta onko tuota konetta tarjolla kuin konsernin sisäisesti? Lisäksi rivifemma alkaa olemaan aika pitkä mylly, jolloin ongelmaksi saattaa tulla sama kuin esim. 159:ssa. Konetta ei ole varsinkaan maksajan kannalta mukava nostaa pois jakoremmin vaihtoa varten.
http://www.vmmotori.it/en/01/00/01/dettaglio.jsp?id=9
Tuo olisi mielenkiintoinen vaihtoehto. Olisiko samaa myllyä, jota kehittivät GM:n kanssa, mutta josta jälkimmäinen vetäytyi jossakin vaiheessa? VM motori ainakin olisi autonvalmistajista riippumaton taho, joka kyllä osaa vääntää dieselkoneita.
No ei se rivi-vitonen kovin pitkä kuitenkaan ole (mittasin noin silmämääräisesti, ja todellakin vain sinnepäin, että tonnarin kone olisi hihnapyörän ulkoreunasta sylinterikannen vesikanavalähtöön jotain bauttiarallaa 63cm (tjmsp), ja Alfani vastaava mitta (2,4JTD, 10V-maamoottori) olisi luokkaa 68cm. Tosin mittaukset on todellakin vain sinnepäin, jos jollakulla olisi tarkat tiedot lohkojen pituuksista Saab (Triumph-pohjainen) ja Alfan 5-sylinterinen, niin olisi ihan kiva tietää ne). Oleellistahan olisi tietää lohkojen pituudet, kotelot, hihnapyörät, vesilähdöt, jne, saavat kyllä tehtaala rakennettua sopivan levyisiksi, ja vesilähdötkin suunnattua vaikka 90-asteen kulmassa sivulle, jne.
( Max power 184 kW/4000 rpm, Torque 550 Nm/2000 rpm, mitä hittoa tuollaisilla tehoilla tekee jossain dieselkoneisessa autossa, mielestäni koko diselkoneen idea hämärtyy, jos traktorimoottorista pitää saada ulos yhtä kovat tehot kuin bensakoneesta, koska siltikin se on tehoistaan huolimatta "vain" dieselmoottori, työkoneisiin sopiva, eikä millään lailla yhtä hauska ajettava kuin bensamoottori).
Kuitenkin tuo 5-sylinterinen dieseli on tungetttu jopa pieneen 156:eenkin, ja siihenkin saa tehtyä jakopäärempan (myös 16V-koneesen) ilman koneen nostamista, kuten myös 159:iin, niin miksei muka valtavan isoon, ja leveään ng9-5:een saisi keulaan sopimaan moista myllyä?
Eikö tuo ehdottamasi kone ala olemaan jo nykymittapuissakin turhan isokokoinen, kun tuollaisesta 2,4-litraisestakin saa ulos ties mitä kaksoisahtamalla se? Ja onhan se V6 aina hankalampi huoltaakin kuin rivikones, kalliimpi valmistaa, jne?
Omasta mielestäni rivi-vitonen käy ihan siedettävästi, jopa dieselinä, ja ajon aikana kuuluu ihan kiva pieni murina siitä, toki tosisaabistit voivat olla siitä tykkäämättä kun motti kuulostaa hieman Volvolta, ja Audilta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Jos toinen kotimainen yhtään sujuu niin tuonne voi tarjota kehitysehdotuksia.
Ainakin todennäköisyys kasvaa, että ideat tavoittavat myös Saabin suunnitteluosaston.
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 714277.ece
Tarjoavat tuota mahdollisuutta SU lukijoillekin, eli varmasti kelpaa myös englanninkieliset vastaukset. Esim. Google kääntäjällä tuon artikkelinkin voi ruotsista-->englantiin kääntää niin pääsee jo varsin hyvin jyvälle jutusta mikäli ruotsinkielentaito on jo ruostunut...
Ainakin todennäköisyys kasvaa, että ideat tavoittavat myös Saabin suunnitteluosaston.
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 714277.ece
Tarjoavat tuota mahdollisuutta SU lukijoillekin, eli varmasti kelpaa myös englanninkieliset vastaukset. Esim. Google kääntäjällä tuon artikkelinkin voi ruotsista-->englantiin kääntää niin pääsee jo varsin hyvin jyvälle jutusta mikäli ruotsinkielentaito on jo ruostunut...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.a ... el=3404336
Knut Simonsson kertoo, että alasajosta johtuen he eivät ole tilanneet uusia osia. Nyt kysynnän kasvaessa(varmaan käynyt suht kuhina kaupan jälkeen) osat loppuvat pian, josta seuraa tuotannon pysähtyminen joksikin aikaa.
Tiedä sitten onko Saab estynyt ostamasta uusia osia kunnes osakkeet ovat vaihtaneet virallisesti omistajaa vai ylittääkö tilanne alihankkijoiden reagointikyvyn. Autohan ei valmistu jos yksikin nippeli puuttuu ja osia tulee myös Ruotsin ulkopuolelta, monen lätäkön takaa.
Knut Simonsson kertoo, että alasajosta johtuen he eivät ole tilanneet uusia osia. Nyt kysynnän kasvaessa(varmaan käynyt suht kuhina kaupan jälkeen) osat loppuvat pian, josta seuraa tuotannon pysähtyminen joksikin aikaa.
Tiedä sitten onko Saab estynyt ostamasta uusia osia kunnes osakkeet ovat vaihtaneet virallisesti omistajaa vai ylittääkö tilanne alihankkijoiden reagointikyvyn. Autohan ei valmistu jos yksikin nippeli puuttuu ja osia tulee myös Ruotsin ulkopuolelta, monen lätäkön takaa.
Re: Saabin tulevaisuus
Ja tästä uusiksi mukava pätkä tulevaa ja musiikki puhelimen soittariksi.
http://www.youtube.com/watch?v=do55Spr9L8Q
http://www.youtube.com/watch?v=do55Spr9L8Q
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch