Vetarimurheita 9-3.ssa ?
Vetarimurheita 9-3.ssa ?
Onkos noissa ollut laajemminkin wanhan OG satkun ajoilta tuttua ravistusvikaa ? Omani tuntuu ravistavan vitosella kiihdytettäessa 100kmh jälkeen ? Renkaat kävi tasapainotettavana eilen, mutta tuo kiihdytyksissä ilmenevä ravistus jäi
Kaide
Kaide
163 ajettu ja stege 3:nen oli kiinni 10tkm eipä ole ongelmia ollut, mutta jos vetarin suojakumi on viallinen/rasvat vahissä, niin eipä se muuta tarvitsekkaan. Ajan mittaan ravistaa takuulla.
Meidän tonnarissa 2,3T rutisi niin saatan***i, mutta huoltomies sanoi että jos korvat kestää niin antaa mennä vaan. On noi tonnarin vetarit kyllä kestänyt aikamoista meteliä.
Meidän tonnarissa 2,3T rutisi niin saatan***i, mutta huoltomies sanoi että jos korvat kestää niin antaa mennä vaan. On noi tonnarin vetarit kyllä kestänyt aikamoista meteliä.

9-3.1972
-
- "Hölösuu"
Jos on sisemmistä vetareista kiinni niin ravistaa aina hiljasemmallakin vauhdilla kiihdyttäessä. Jos ravistaa vasta 100km/h jälkeen niin luulisi vian olevan muualla. Esim. aurauskulmissa tai noissa tasapainotuksissa. mahtaako olla jotkut jöötit pölykapselit tai kierot vanteet?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Jos on sisemmistä vetareista kiinni niin ravistaa aina hiljasemmallakin vauhdilla kiihdyttäessä. Jos ravistaa vasta 100km/h jälkeen niin luulisi vian olevan muualla. Esim. aurauskulmissa tai noissa tasapainotuksissa. mahtaako olla jotkut jöötit pölykapselit tai kierot vanteet?
Vanteiden malli selviää tosta avatar kuvasta . Tasapainotukset oli ihan päin helvataa , esim vasempaan etufillariin meni 2x60 g ! Tosin voihan se vanne olla kierokin, ihmettelen vaan kun ravistus ilmenee kaikista parhaiten juuri vitosvaihteella ja yli satasessa.
Kaide
Helvetin kallista, koska tarvikeliikkeestä ei saa, ei aitoa eikä tarviketta. Scantekin luettelosta löytyy mutta motonet ei ainakaan pitkän selvityksen jälkeen niitä ilmoittanut saavansa. Alkuperäistavaraa siis. ~400 euroo kappale, ainakin pari vuotta sitten saabilla. Noissa kupeissa ei tarvii olla kuin pienenpieni kuluma niin jo ravistaa. Mutta ei ole kuulemma vaarallista, jos nyt ei muuten haittaa...Kaide kirjoitti:Turbo Sensonic kirjoitti:Mulla on sisempien vetarien kupit vaihdettu kerran, kun auto teki tuota ravistusta tiukassa kiihdytyksessä. Vaihdon jälkeen vaiva hävisi.
Kerroppas missä ja mihin hintaan ?
Kaide
Tuo kertoo vähän hintatasosta
http://www.eeuroparts.com/(dg33xvavw1mj ... de=4544763
Mulla olis tarvetta kans, ollut jo pidemmän aikaa mutta hinta pistää vähän hanttiin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
-
- "Hölösuu"
Kiero vanne
Itellä vetäsin kerran vanteen niin lommolleen (aluvanne), että ilmat hävisi renkaasta. Saivat takomalla sen vielä niin suoraksi, että rengaskone näytti tasapainotuksen olevan ok. Ne selitti, että siihen jäi kuitenkin pystysuuntaista epätasopainoa jota ei saa korjattua. Liekö tämä syy, että kovemmissa vauhdissa rengas edelleen ravisti jonkin verran.
Joo toi Vähämaa on aika hyvä heppu kun luotti sen verran asiakkaaseen että antoi mun itse techittää operaation. Ja siinä samalla katselin vähän mitä muuta sillä voi tehdä...Turbo Sensonic kirjoitti:Mä teetätin tuon sisempien vetareiden kuppien vaihdon ihan merkkikorjaamossa, Vähämaan Autopalvelussa Hyvinkäällä. Heillä on edullisempi tuntiveloitushinta kuin Laakkosella tai Länsiautolla ja työn laadussa ei todellakaan ole moittimista.

9-3.1972
-
- "Hölösuu"
Täältä kanssa propsit Vähämaalle, ainakin palvelusta! Työn laatuun en ota kantaa, kun en oikeastaan mitään ole tuolla teettänyt. Pariin kertaan olen saanut käyttää heidän nosturia pikaisella varoituksella nimellistä korvausta vastaan (toinen kerta ilmaiseksi kun kokeiltiin mikä alustassa kolisee ja toinen kerta parikymppii kun tsekattiin hukkaportti, laitettiin siihen sokka ja todettiin, että ahdin on umpijumissa...)
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84