itse ostaisin -97 mallisen, hieman paranneltu alkuvuosien malleista...
ruostuu ne varsinkin -94 ja -95 mallit, ovien reunat, kynnyskotelot, takakontinkannen alareuna ja etu-tolppien hitsisaumat..
ja vesireikien ympäriltä pohjasta.
riippuu pitkälti millaisella ylläpidolla on ollut auto. ja miten pesty yms. vahattu.
Suht nykyaikainen automaattisine ilmastointeineen ja sähkövarusteineen vielä tänäkin päivänä, tosin polttoaineenkulutus ei ole tätä päivää, mutta sillä hintaerolla uusiin ajaa pitkän tovin.,.,.
isompina vikoina/kulumisina pitäisin bensapumpun hajoamista, voi tapahtua millon vaan 100tkm jälkeen, mutta normivaihto on ollut noin 250-300tkm.
ja vesiletkut vanhemmiten hajoaa käsiin. lämmityslaitteelle menevä "piippuletku" ja ylävesiputki tahtoo haljeta...
ensiapuna kolauttaa tankkiin alakautta, nii voi saada ajettua huoltsikalle
ja turbomalleissa DI- kasetin hajoaminen ilman varoitusta voi jättää tielle, mutta punainen kasetti "kestävämpi" jopa ikuinen
turbomallit mukavia ajaa, vaparit ihme kiikkuja. mutta parempaan tottuneelle turbomallikin aika kaamea

puslarempalla ja kunnollisilla iskareilla hyvä. ellei jo tehty.
ihanteellinen vaihtoehto olisikin ostaa jo valmiiksi "paranneltu" malli, eli jonkun harrastelijan pirssi
tai sitten kattelee noita "uudemman" kopan 9-3 eli -98-02 malleja, niissä paljon parannuksia ja ei ruostu.
mutta itse olin tyytyväinen -97 malliseen avo NG900 4 vuoden ajan.
myydessä oli lasissa 340tkm ja muuta vikaa ei ilmennyt kuin se bensapumppu ja pari vesiletkua räjähti
tosin oli automaatti, niin en voimansiirrosta ja kytkimestä niin tiedä... tomaatti kyllä pelas hyvin.
on se vaan näpäkkä kun siihen istuttaa viggenin korisarjan
http://www.trollhattansaab.net/wp-conte ... kNG900.jpg