Kyllä tuolla alkuun päästäänjcarlson kirjoitti:
Toivottavasti tuossa nyt oli riittävästi näin alkuun aiheesta sytytysennakko.
0-100km/h vääntö
Re: 0-100km/h vääntö
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: 0-100km/h vääntö
mitenköhän ulkoilman lämpötila vaikuttaa kiihtyvyyten ????Etuvedolla mennään pidon rajoilla , jos tehoa on tarpeeksi. Mikäköhän on oikeesti heppamäärä , jonka voi hyödyntää välillä 0-140 km/h . Varmaankin riippuu välityksitä ,.Itsellä sutii vielä kolkilla kuivalla asvaltiilla ja autossa on Quifen lukko keulalla.
Näin miettii vajaatehoinen ( alle 400 hp ).
Näin miettii vajaatehoinen ( alle 400 hp ).
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: 0-100km/h vääntö
Äärimmäisen tieteellinen eikä millään tavoin perusteltu arvaus:AnttiR kirjoitti:mitenköhän ulkoilman lämpötila vaikuttaa kiihtyvyyten ????
20°C lämpötilaa alaspäin antaa 3% lisää tehoa? Se mitä vaikuttaa kiihtyvyyteen onkin asia erikseen, minä mistään mitään tiedä. Jatkakaa...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: 0-100km/h vääntö
Tänään näytettiin ykkösellä Prisma Studio -ohjelmassa turbotonnarin kuuden sekunnin nykäisy.
http://areena.yle.fi/video/725498
Re: 0-100km/h vääntö
Oli siinä kaidetestissä. Ei muuten sutinut yhtään ja taisi olla VTT mittaamassa kiihtyvyyttä.georgahti kirjoitti:oliko tämä siinä kasvien kommunikointi-osiossa vai pitääkö kattoo koko clippi??Risto kirjoitti:Tänään näytettiin ykkösellä Prisma Studio -ohjelmassa turbotonnarin kuuden sekunnin nykäisy.http://areena.yle.fi/video/725498
Viimeksi muokannut Risto, Ti Helmi 02, 2010 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Siinähän se alussa, n. 4min kohdalla kävi Saab ottaa lähtöjä.. 
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
Iloinenvompatti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: 0-100km/h vääntö
Eikös se -09 XWD kolkki Aero Hirschin sarjalla ota 0-100 jo sen 5,5 ja jos en väärin muista, Turbo X vakiona 5,7. Eli siis sitä vaan, että Suomen nopeimman 0-100 Saabin rakentaminen tonnarista voi olla aikalaisen työn takana.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
kyllähän se 0-100km/h etuvetosen aika varmasti monia kiinnostaa, jos se on luotettavasti mitattu.
Otappa tulokset ylös esim. racelogicilla ja tuu sitten huutelemaan uudestaan. Mikäli tulee sama aika, niin hyvähän se on.
btw. Mittaappa piruuttas myös 80-120km/h ja 100-150km/h ajat lentävällä lähdöllä.
Otappa tulokset ylös esim. racelogicilla ja tuu sitten huutelemaan uudestaan. Mikäli tulee sama aika, niin hyvähän se on.
btw. Mittaappa piruuttas myös 80-120km/h ja 100-150km/h ajat lentävällä lähdöllä.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: 0-100km/h vääntö
Oisko tästä tai vastaavasta sun kiihdytyksestä mitään videota jaettavaksi?
Vastaavia tai nopeampia löydät varmasti ku menet ajamaan vaikka varttia. Niitä ny kumminkin järjestetään ympäri suomea.
Vastaavia tai nopeampia löydät varmasti ku menet ajamaan vaikka varttia. Niitä ny kumminkin järjestetään ympäri suomea.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Palaappas vielä hetkeksi maan tasalle, ennenkuin julistat yksiselitteisesti autosi suomen nopeimmaksi saabiksi 0-100 välillä.
Pari pikku juttua.
Mittaustarkkuutesi.
Pelkkä GPS pohjainen on aina vain GPS pohjainen, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että sijaintisi heittelee mittaustiheydestä huolimatta jopa kymmeniä metrejä edestakaisin, vaikka kuinka usein sijaintisi "arvotaan", eikä näinollen pysty havaitsemaan tarkasti lähtö tai 100km/h hetkeä. Esimerkiksi lähtöhetkeksi saattaa välillä määräytyä se hetki, kun autosi on siirtynyt jo useita metrejä, kun laskettu paikka osuu sopivasti. - ja esim. tuo 5m siirtymä tarkoittaa ajassa jo paljon ja näinollen lähtöhetkesi määräytyy väärin.
Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.
GPS:ää käytettään paremmissa malleissa vain apuna parantamaan tarkkuutta suuremmissa nopeuksissa, mutta pelkkä GPS tieto ei riitä nopeiden muutosten havaitsemiseen. Kierroslukumittauksessa GPS pohjainen toimii jo ihan eri tarkkuudella, kun voidaan laskea keskiarvoa, johon tuo käyttämäsi menetelmä on ensisijaisesti suunniteltu.
Varttimaililla yms. on vetävien pyörien akseli löysemmällä, kuin vetämättömien, eli etuvedoissa keula on löysempi, perä jäykkä. Ei toisinpäin, kuten tapauksessasi olet säätänyt, vaikka se saattaakin tuntua "mukavammalta", kun ei pomputa tilanteessa sutiii-eisudi-sutii.
Siinä olet oikeassa, että maksimi kitka saavutetaan pienellä (5-10%) luistolla. Tuo taas riippuu mm. siitä, että on asfaltti märkä vai kuiva, mutta tuollainen pieni tasainen luisto ei kyllä saa renkaita vinkasemaan.
Ja vielä yksi pikku juttu kahvittelusta.
Vaikka (gps pohjaisten mittaustesi perusteella) Aero X kiihtyisi yhtä nopeasti paikaltaan 0-100km/h välin, niin on tuo Aero X 100km/h vaudissa edelläsi, koska tuona aikana ko. auto on ajanut pidemmän matkan, joten he odottelevat sinua kahville..
Pari pikku juttua.
Mittaustarkkuutesi.
Pelkkä GPS pohjainen on aina vain GPS pohjainen, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että sijaintisi heittelee mittaustiheydestä huolimatta jopa kymmeniä metrejä edestakaisin, vaikka kuinka usein sijaintisi "arvotaan", eikä näinollen pysty havaitsemaan tarkasti lähtö tai 100km/h hetkeä. Esimerkiksi lähtöhetkeksi saattaa välillä määräytyä se hetki, kun autosi on siirtynyt jo useita metrejä, kun laskettu paikka osuu sopivasti. - ja esim. tuo 5m siirtymä tarkoittaa ajassa jo paljon ja näinollen lähtöhetkesi määräytyy väärin.
Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.
GPS:ää käytettään paremmissa malleissa vain apuna parantamaan tarkkuutta suuremmissa nopeuksissa, mutta pelkkä GPS tieto ei riitä nopeiden muutosten havaitsemiseen. Kierroslukumittauksessa GPS pohjainen toimii jo ihan eri tarkkuudella, kun voidaan laskea keskiarvoa, johon tuo käyttämäsi menetelmä on ensisijaisesti suunniteltu.
Varttimaililla yms. on vetävien pyörien akseli löysemmällä, kuin vetämättömien, eli etuvedoissa keula on löysempi, perä jäykkä. Ei toisinpäin, kuten tapauksessasi olet säätänyt, vaikka se saattaakin tuntua "mukavammalta", kun ei pomputa tilanteessa sutiii-eisudi-sutii.
Siinä olet oikeassa, että maksimi kitka saavutetaan pienellä (5-10%) luistolla. Tuo taas riippuu mm. siitä, että on asfaltti märkä vai kuiva, mutta tuollainen pieni tasainen luisto ei kyllä saa renkaita vinkasemaan.
Ja vielä yksi pikku juttu kahvittelusta.
Vaikka (gps pohjaisten mittaustesi perusteella) Aero X kiihtyisi yhtä nopeasti paikaltaan 0-100km/h välin, niin on tuo Aero X 100km/h vaudissa edelläsi, koska tuona aikana ko. auto on ajanut pidemmän matkan, joten he odottelevat sinua kahville..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.