og900 asiaa
Re: og900 asiaa
Jees, vielä en oo tarkemmin tutkinut että miten se on mennyt hajalle. Ehkä parempi kuitenkin ettei siinä nyt istuta kuitenkaan. Pitää kysyä Motonetista löytyykö tuohon jotain korjaussarjaa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Noniin penkki on korjattu.
Oon tässä jonkinaikaa etsiskellyt uutta konepeltiä, autoni on väriltään talladegan punainen, onko sitä väriä saanut muihin kuin turboihin? Olisi hyvä jos konepelti olisi valmiiksi saman värinen kuin muu auto niin säästyisi maalauttamiselta.
Oon tässä jonkinaikaa etsiskellyt uutta konepeltiä, autoni on väriltään talladegan punainen, onko sitä väriä saanut muihin kuin turboihin? Olisi hyvä jos konepelti olisi valmiiksi saman värinen kuin muu auto niin säästyisi maalauttamiselta.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Jos laittaa koko rautalanka ritilän uuden, kannattaa ottaa suosiolla selkänoja ja istuinosa irti ja istuinosasta suoja pois. Varovasti vaahtokumikappale (istuisuojan alla) irti. On liimattu peltirunkoon. Onpa eri kiva laittaa nuo jäykät jouset tavallaan ylhäältä päin. Sitten vaan uusi liima ja istuinosa takaisin runkoon ja avot! Samalla tietenkin istuinlämmitin on helppo korjata siitä termostaatti nappulan vierestä.
Re: og900 asiaa
Vikiseekö teillä pakkasilla kytkin miten paljoa?
Onko hälyyttävä vika vai antaako olla?
Onko hälyyttävä vika vai antaako olla?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: og900 asiaa
Mistäköhän saisi pakoputkeen tiivisteen tuohon etuputken ja katin väliseen liitokseen? Ostin motonetista uuden etuputken ja sieltä ei saanut tiivistettä kuin siihen turbon päähän vain.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 23:45
- Paikkakunta: Vantaa
Re: og900 asiaa
Samaa topicia lainaten näin tietämättömänä..
Minkälainen homma olisi vaihtaa ruisku kaasarin tilalle? Auto johon ruisku tulisi, on 8 tappinen 900 -87, ja mahdollinen luovuttaja olisi -86 8 tappinen iivari. Jos nyt aivan mahdoton tehtävä on, niin pitänee sitten suoraan turbottaa kyseinen saappi (tallilla lojuu T8 mylly tilpehööreineen tarkistusta ja pientä huoltoa vailla)..
Minkälainen homma olisi vaihtaa ruisku kaasarin tilalle? Auto johon ruisku tulisi, on 8 tappinen 900 -87, ja mahdollinen luovuttaja olisi -86 8 tappinen iivari. Jos nyt aivan mahdoton tehtävä on, niin pitänee sitten suoraan turbottaa kyseinen saappi (tallilla lojuu T8 mylly tilpehööreineen tarkistusta ja pientä huoltoa vailla)..
Re: og900 asiaa
Alustaa oon tässä nyt päivittelemässä. Motonetin madallusjouset tulossa, ootteko niitä muutoskatsastanu vai huomaako katsastus-setä niitä ollenkaan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
ei tarvii muutoskatsastaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
Meinaatko että jousia joskus tulee jos suoraan tilasit motonetistä.
Saldot näyttänyt nollaa jo puoli vuotta ko. madallusjousille.
Saldot näyttänyt nollaa jo puoli vuotta ko. madallusjousille.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: og900 asiaa
Joo, itse ostin, niin ne saa kyllä tilattua niitä. Missään ei vaan ole suoraan hyllyssä, ei vaan kuulu niihin parhaiten myytäviin osiin.toms kirjoitti:Meinaatko että jousia joskus tulee jos suoraan tilasit motonetistä.
Saldot näyttänyt nollaa jo puoli vuotta ko. madallusjousille.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: og900 asiaa
toms kirjoitti:Meinaatko että jousia joskus tulee jos suoraan tilasit motonetistä.
Saldot näyttänyt nollaa jo puoli vuotta ko. madallusjousille.
Kuopion Motonetin tiskillä kävin eilen ja myyjä lupas että loppuviikosta voi tulla hakemaan.
Niin ja kiitokset nalleoluelle vastauksesta varsinaiseen kysymykseen.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Huomasin tänään että semmonen vika on nyt tullu että kun vaihtaa vitoselle se "rajotin" ei toimi eli vaihdekeppi menee liian paljon sivuun, kuin olisi vaihtamassa pakille. Mutta kun keppiä hieman heiluttelee tuo rajotin alkaa taas toimia eikä keppi mene liian sivulle kuin kaulusta nostamalla.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Olisko rasva vähän jäykkää näin pakkasella ja jumittelisi sen takia? Se kumi on helppo nostaa pois siitä edestä, että näkee mitä on tapahtunu.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: og900 asiaa
siinä on semmone paksu metallinen riivisterengas jota tuskin tarivitsee uusia, ellei se ole pahasti rikki... pitäisi semmonen löytyä uutenakin jostakin.. kannattaa vaan ottaa se kyseinen tiiviste mukaan, mennä tiskille ja sanoa jotta tämmöstä. Jos ei yhdestä paikasta saa niin sitten kiertelee muita.99 GL kirjoitti:Mistäköhän saisi pakoputkeen tiivisteen tuohon etuputken ja katin väliseen liitokseen? Ostin motonetista uuden etuputken ja sieltä ei saanut tiivistettä kuin siihen turbon päähän vain.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: og900 asiaa
Itellä parikerttoo pakkasilla se vaihderajotin on ollut semmoinen "tahmea", elikkä se jääpi ylös(eikä ittekeseen painaudu takaisin alas) ja näinollen mahdollistaa sen pakille laiton. Sen kun vain sitte painaa takasin alas niin ei mitää ongelmaa. Sitten kun vaihteisto lämpiää niin toimii moitteettomasti.99 GL kirjoitti:Huomasin tänään että semmonen vika on nyt tullu että kun vaihtaa vitoselle se "rajotin" ei toimi eli vaihdekeppi menee liian paljon sivuun, kuin olisi vaihtamassa pakille. Mutta kun keppiä hieman heiluttelee tuo rajotin alkaa taas toimia eikä keppi mene liian sivulle kuin kaulusta nostamalla.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07