Suunnittelen 2006 tai 2007 vuosimallin 9-5 wagon tai sedanin hakua Ruotsista. Opiskelin tuossa että moottoritarjonta on ilmeisesti seuraava:
2.0t (110 kW/150 hv)
2.0t Biopower
2.3t (136 kW/185 hv)
2.3T (161 kW/220 hv)
2.3TS (191 kW/260 hv) Aero
Voisiko joku korjata mikäli olen väärässä. Kiinnostaa tietää myös varsinkin noista 2.3 litran myllyistä, että onko niissä samat turbot ja välijäähdyttimet ym.? Eli onko eri tehot saatu pelkästään eri ohjaussoftilla vai onko muitakin muutoksia?
Ja onkos noihin laiskempiin 2.0t ja 2.3t malleihin helposti saatavilla lisäpotkua?
vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?
Eli suomennettunaMimmi kirjoitti:Unohdit B205E (136kW), B235E BioPower, Z19DTH moottorit kokonaan.
2,0T (136kW / 185hv)
2,3t BioPower
1,9 TiD (110kW / 150hv)
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Re: vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?
Kaikissa bensakoneissa on sama välijäähdytin ja perusmoottori (paitsi tietysti 2,3 vs 2,0 eri iskunpituus).saabbimiäs kirjoitti:Suunnittelen 2006 tai 2007 vuosimallin 9-5 wagon tai sedanin hakua Ruotsista. Opiskelin tuossa että moottoritarjonta on ilmeisesti seuraava:
2.0t (110 kW/150 hv)
2.0t Biopower
2.3t (136 kW/185 hv)
2.3T (161 kW/220 hv)
2.3TS (191 kW/260 hv) Aero
Voisiko joku korjata mikäli olen väärässä. Kiinnostaa tietää myös varsinkin noista 2.3 litran myllyistä, että onko niissä samat turbot ja välijäähdyttimet ym.? Eli onko eri tehot saatu pelkästään eri ohjaussoftilla vai onko muitakin muutoksia?
Ja onkos noihin laiskempiin 2.0t ja 2.3t malleihin helposti saatavilla lisäpotkua?
2,0t ja 2,3t on Garrett GT17 ahtimella, max teho n. 220-230hv, 350-370Nm vääntöä
2,3T ja 2,3TS on Mitsu TD04HL-15T ahtimella, max teho n. 270-280hv, 420-430Nm vääntöä
Pelkkää softaa vaihtamalla saa siis kaikkiin noihin max. ylläolevan tehon riippumatta siitä mitä on tehtaalla ollut. Samoin Biopower-toiminnallisuuden saa softalla.
2,3T 220hv ja 2,3TS 260hv mallien välillä ei ole muuta eroa kuin softa, "rauta" on samaa. 2,0T 185hv on sama kuin 2,0t mutta jo valmiiksi Saabin softapäivittämä.
2,3t ja 2,0t tuottaa softattuna samasta pienestä ahtimesta johtuen lähes samat tehot ja väännöt, mutta 2,3t vääntää alempana hieman paremmin. Molempiin on myös mahdollista vaihtaa Aeron ahdin, jolloin 2,3t muuttuu vastaamaan Aeroa softan vaihdolla ja 2,0t puolestaan vastaa sen jälkeen vanhaa OG9-3 Aeroa, jolloin pelkällä softalla saatavissa n. 250hv 2,0t koneesta TD04:lla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?
Kiitoksia vastauksesta! Tuo oli juuri mitä halusin tietää.Kaikissa bensakoneissa on sama välijäähdytin ja perusmoottori (paitsi tietysti 2,3 vs 2,0 eri iskunpituus).
2,0t ja 2,3t on Garrett GT17 ahtimella, max teho n. 220-230hv, 350-370Nm vääntöä
2,3T ja 2,3TS on Mitsu TD04HL-15T ahtimella, max teho n. 270-280hv, 420-430Nm vääntöä
Pelkkää softaa vaihtamalla saa siis kaikkiin noihin max. ylläolevan tehon riippumatta siitä mitä on tehtaalla ollut. Samoin Biopower-toiminnallisuuden saa softalla.
2,3T 220hv ja 2,3TS 260hv mallien välillä ei ole muuta eroa kuin softa, "rauta" on samaa. 2,0T 185hv on sama kuin 2,0t mutta jo valmiiksi Saabin softapäivittämä.
2,3t ja 2,0t tuottaa softattuna samasta pienestä ahtimesta johtuen lähes samat tehot ja väännöt, mutta 2,3t vääntää alempana hieman paremmin. Molempiin on myös mahdollista vaihtaa Aeron ahdin, jolloin 2,3t muuttuu vastaamaan Aeroa softan vaihdolla ja 2,0t puolestaan vastaa sen jälkeen vanhaa OG9-3 Aeroa, jolloin pelkällä softalla saatavissa n. 250hv 2,0t koneesta TD04:lla.