Tonnari meni , Audi tuli
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Joo, katotaan nyt miten tuohon tottuu. Onhan toi noin yleensä autona 2 vuosikymmentä edellä tonnaria ja todellakin hiljainen ja äärettömän mukava auto. Odottelen innolla ekaa 1000km työreissua . Mutta tosiaan aivan eri meininki kuin stagetetussa tonnarissa joka poistuu kun käskee. Audia ei oikeen jaksa edes polkea kun ei se mihinkään mene kuitenkaan sen huiman 170 hepan ja 230 nyyttonin voimin yhdistettynä abouts 1600 kilon painoon.
Tai sitten , mä oon vaan niin vanha että mukavuus menee etusijalle. Olihan tuossa vaihtoehtona 9-5 , mutta surullinen tosiseikka on että kun siitä haluaa joskus eroon , tehtävä on liki mahdoton...
Kyllä tässä tulee saappeja edelleenkin harrastettua , nyt vaan pitää hommata harrastesellainen ja jotenkin vanha kunnon OG900 T16 olisi mahtava peli !
Tai sitten , mä oon vaan niin vanha että mukavuus menee etusijalle. Olihan tuossa vaihtoehtona 9-5 , mutta surullinen tosiseikka on että kun siitä haluaa joskus eroon , tehtävä on liki mahdoton...
Kyllä tässä tulee saappeja edelleenkin harrastettua , nyt vaan pitää hommata harrastesellainen ja jotenkin vanha kunnon OG900 T16 olisi mahtava peli !
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Juu, ja sitten kun korollamiesten kanssa ottaa puheeksi, niin ne pitää tommosta jopa pelottavana tykkinä joka poistuu horisonttiin nanosekunnissa, eikä bensankulutuskaan ei ole mitenkään paha, tai ei sitä ainakaan muisteta moittia.Kaide kirjoitti: Audia ei oikeen jaksa edes polkea kun ei se mihinkään mene kuitenkaan sen huiman 170 hepan ja 230 nyyttonin voimin yhdistettynä abouts 1600 kilon painoon.
Jos sitten puheeksi tulee vaikka 2.3lpt 170hv tonttu, niin sitähän pidetään mahottoman laiskana ja bensaakin vie niin perkeleesti
Hassua miten "suurten kansanryhmien" mielikuvia onnistutaan muokkaamaan pelkällä brandin imagolla
Mukavuudesta samaa mieltä. Sitä alkaa olemaan jo sen verran homekorva, että ei jaksa arkiajossa kuunnella mitään dumpin suhahduksia ja kärsiä tyrän ryskymisestä kivirekialustalla, mieluummin semmonen mukavan letkeä ajofiilis. Harraste- ja hupailuautot sitten erikseenKaide kirjoitti: Tai sitten , mä oon vaan niin vanha että mukavuus menee etusijalle. Olihan tuossa vaihtoehtona 9-5 , mutta surullinen tosiseikka on että kun siitä haluaa joskus eroon , tehtävä on liki mahdoton...
En pitäisi femman myymistä minään ongelmana, hinta pitää vaan olla kohdillaan. Samanlaista probleemaa tuntuu olevan merkin kun merkin myymisessä, kun puhutaan vähän isommasta autosta. Toki faktahan on myös se, että Audin ja Saabin imagoissa on vissi ero Suomessa, ja yleisesti ottaen ei Saabin hyödyksi...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Niin tai OIKEA SAAB 2.3T ( 200hp vakio ) 300Nm.2.3lpt 170hv tonttu
Kyykyttää 525i:n helposti. ( nimim..koekemusta on... )
Ja oikea ainoa audi on 100 avanti, tämän jälkeen taso on laskenut
liian paljon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Käyttöautossakin on oltava tietty vähimmäistason täyttävä suorituskyky, ilman että mukavuudesta tai ajofiiliksen letkeydestä tarvitsee tinkiä yhtään. Puhumattakaan, että tarvitsisi kuunnella dumpin sihinöitä tai kivirekialustan pauketta.V.J.S kirjoitti:Mukavuudesta samaa mieltä. Sitä alkaa olemaan jo sen verran homekorva, että ei jaksa arkiajossa kuunnella mitään dumpin suhahduksia ja kärsiä tyrän ryskymisestä kivirekialustalla, mieluummin semmonen mukavan letkeä ajofiilis.
En tiedä mitä koppaa tarkoitat, koska satasista puhuttaessa vaihtoehtoja on useita, mutta esim. C4 korissa mallimerkintä muuttui viimehetkillä 100 > A6 (S4 > S6) pelkällä pienimuotoisella faceliftillä, eli kyseessä on sama auto ja ehdottomasti kaikinpuolin parempi (ja tasokkaampi) kuin mm. edelliset typ44 lötköt.9000CD23T kirjoitti:Ja oikea ainoa audi on 100 avanti, tämän jälkeen taso on laskenut liian paljon.
[Edit.] Lisätty linkki.
Viimeksi muokannut J.N, Pe Helmi 05, 2010 16:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#3418
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tonnari meni , Audi tuli
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Täysin samaa mieltäJ.N kirjoitti:Käyttöautossakin on oltava tietty vähimmäistason täyttävä suorituskyky, ilman että mukavuudesta tai ajofiiliksen letkeydestä tarvitsee tinkiä yhtään. Puhumattakaan, että tarvitsisi kuunnella dumpin sihinöitä tai kivirekialustan pauketta.
Edit: ja sanotaan nyt vielä sen verran, että tommonen 170hv A6 olumppiavolkkari on justiinsa siinä hyväksyttävän suorituskyvyn alarajoilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Tuli siirryttyä syksyllä audin rattiin käyttöautopuolella ja nyt on 11t yhteistä taivalta.
99T, 900aero, 9000aero ja 900ng T ennen sitä. Niillä tuli tahkottua semmonen 25t vuodessa 6v aikana. Kyllä tuota vielä kaipaa saabia kunhan unohtaa monet remontit.
Tosin näitäkin varmaan olis ollut vähemmän pienemmällä virillä. Audi oli semmonen kun halvalla sai valinta eikä odotukset ole olleet kovin korkeita erityisesti suorituskykypuolella, mitä voi odottaa kun neljälle pyörälle jakaa 110hv maksimissaan.
Tosin mieltä lämmitti tällä viikolla liikennevalolähtö kaverin 9-5 aeroa vastaan. Kunnon quattrokelit niin pikkunopeuksissa pääsi hyvin karkuun.
Jos tunnepuolella analysoi niin eipä tuo mitenkään oo semmonen innostava auto, enemmän paikasta a paikkaan b kulkine. Tosin sisusta on miellyttävä eikä autoon istuminen heti masenna. Onneks on eka omistaja saksassa ymmärtäny ruksata varusteita.
Neliveto on kyllä vetopidon ylimitoitusta tuon tehosessa eikä sitä oikeen osaa edes arvostaa. Tiedä sitten onko monet vuodet 300hv etuvetosilla vääristäny käsitykset.
Saabissa oli hyvänä puolena monien vuosien aikana kerätty tietotaito sen tekniikasta ja harrastajien kesken toimiva varaosakanava. Tosin onhan tuo mielenkiintoista opetella uutta mutta aikaavievää. Tilanne voi olla eri semmoselle joka käyttää auton huolettavan muualla ja jättää pelkän ajamisen ihtelleen. Että tämmönen avautuminen tdi kuskilta.
PS. en olisi pari vuotta sitten voinnut kuvitella nykyistä autovalintaa.
99T, 900aero, 9000aero ja 900ng T ennen sitä. Niillä tuli tahkottua semmonen 25t vuodessa 6v aikana. Kyllä tuota vielä kaipaa saabia kunhan unohtaa monet remontit.
Tosin näitäkin varmaan olis ollut vähemmän pienemmällä virillä. Audi oli semmonen kun halvalla sai valinta eikä odotukset ole olleet kovin korkeita erityisesti suorituskykypuolella, mitä voi odottaa kun neljälle pyörälle jakaa 110hv maksimissaan.
Tosin mieltä lämmitti tällä viikolla liikennevalolähtö kaverin 9-5 aeroa vastaan. Kunnon quattrokelit niin pikkunopeuksissa pääsi hyvin karkuun.
Jos tunnepuolella analysoi niin eipä tuo mitenkään oo semmonen innostava auto, enemmän paikasta a paikkaan b kulkine. Tosin sisusta on miellyttävä eikä autoon istuminen heti masenna. Onneks on eka omistaja saksassa ymmärtäny ruksata varusteita.
Neliveto on kyllä vetopidon ylimitoitusta tuon tehosessa eikä sitä oikeen osaa edes arvostaa. Tiedä sitten onko monet vuodet 300hv etuvetosilla vääristäny käsitykset.
Saabissa oli hyvänä puolena monien vuosien aikana kerätty tietotaito sen tekniikasta ja harrastajien kesken toimiva varaosakanava. Tosin onhan tuo mielenkiintoista opetella uutta mutta aikaavievää. Tilanne voi olla eri semmoselle joka käyttää auton huolettavan muualla ja jättää pelkän ajamisen ihtelleen. Että tämmönen avautuminen tdi kuskilta.
PS. en olisi pari vuotta sitten voinnut kuvitella nykyistä autovalintaa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: Tonnari meni , Audi tuli
V.J.S kirjoitti:Täysin samaa mieltäJ.N kirjoitti:Käyttöautossakin on oltava tietty vähimmäistason täyttävä suorituskyky, ilman että mukavuudesta tai ajofiiliksen letkeydestä tarvitsee tinkiä yhtään. Puhumattakaan, että tarvitsisi kuunnella dumpin sihinöitä tai kivirekialustan pauketta.
Edit: ja sanotaan nyt vielä sen verran, että tommonen 170hv A6 olumppiavolkkari on justiinsa siinä hyväksyttävän suorituskyvyn alarajoilla.
Hahhaaa... sain "kunnian" kokeilla tutun samanlaista autoa 1,8 vaparikonella, 125hv teholla ja non 160Nm väännöllä. Voi elämä ! Nyt sitten löyty sellanen laitos joka pitäisi kieltää lailla vaarallisuutensa takia
ps: oiskohan ylläpidon tarvis siirtää tää vaikka yleiselle puolelle ?
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Vaikka saabistit saakin näistä näppyjä, niin laitetaanpa tämäkin.. Itsellä tuli laitettua tämmöinen pirkka-audi reilu vuosi sitten. Saab oli kyllä etusijalla, mutta diesel&automaatti-vaatimukset nostivat Saabin hinnan vähän liian korkeaksi, joten tähän sitten päädyttiin.. Pikkudiesel ja 7-vaihteinen DSG toimii ihan hyvin ja muutenkin autoon tyytyväinen. Itse asiassa sisätilat oli tässä Saabia tilavammat, joten sekin oli klonksvagenille plussaa.9000CD23T kirjoitti:Jaahas Ultimate VW on näköjään siirtynyt tänne..
No jos aiheessa pysytään tuli sitten ( olosuhteiden pakosta ) tilattua tällainen
paxxa.
Huippu tehokkaalla 1.4L pannulla.
Arvioitu laskeutumisaika 3.2010
Ottaa pannuun kun SAABilla ei ole tarjota mallia n.25t hintaluokkaan, no ehkäpä
tämä asia korjaantunee tulevaisuudessa.
( retro satkua odotellessa tai kuuppaa )
Puolentoista vuoden päästä toivottavasti olis kuitenkin sopivaa Saabia tarjolla ja jää tämä vaginismi tähän autoon..
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Tonnari meni , Audi tuli
minä vaihtaisin tuo oman a4 audin kyllä 9-5:seen jos vaan saisi mahdollisuuden.ei sillä etteikö neliveto ois kiva vaan ei tuo tunnu läheskään niin hyvältä kuin aero oli. haluaisi kokeilla femmaa onko siinä se oma auto joka tyydyttäisi saabin himoa .
Joku kipotin.
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Eikös tuo ongelma ole jo korjattu jossain vaiheessa? Nokissa oli jossain vaiheessa liian pehmeä pinta (valmistusvika?) ja kestävämpi versio on saatavilla, lienee vaihdettu jo aika moneen yksilöön.Ja se v6 turbodiesel kone ei audin merkkihuollon mukaan kestä paljoo yli 200tkm... sitten menee nokka-akselit sohloks.. kuulemma
Kyllähän joku neliveto-Audi kunnon koneella voisi toimia, mutta jotenkin tuntuvat persoonattomilta Saabeihin verrattuna, samaa harmaata massaa kaikki VAG-konsernin tuotteet eri logoilla varustettuina. Teknisesti toimivia, mutta jollain tapaa tylsiä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Joo, eipä sitä kannata olla niin ettei näkisi metsää puilta <== mitäköhän tuollakin yritin kertoa
Niin, eipä sitä omaa autokatrasta aina kannata pitää saman merkin alla. Oman käyttökinnerin voisin luokitella samaan kuin ketjun aloittaneen Audin, eli eipä sillä hirveisiin urotöihin pysty mutta on sillä mukava lipua paikasta toiseen. Omasta mielestä tuo 2.2 litrainen pata automaattiin valjastettuna on varsin mukava. Mutta se täytyy myöntää, että todellakin on ikävä sitäkin tehoa mitä ex-käyttiksessä oli. Nykyisessä ku on 13hp ja 52Nm vähemmän, ja sen kyllä huomaa.
Mutta ex-käyttiksessä ei ollut ilmastointia (tässä on automaattinen), vakkaria ja automaattivaihteetkin voi laskea plussaksi, aivan ehdoton varuste autossa jos ajaa paljon kaupungissa. Ei tarvi sompailla kepin kanssa.
Sisätiloiltaan tuo B2 Vectra on aika lailla OGsatkun kokoinen, sellainen ero kuitenkin on, että farmarin ronkki on helppokäyttöisempi kuin combisatkun, ehkäpä tuo tavaratilan katteen vuoksi.
Niin, eipä sitä omaa autokatrasta aina kannata pitää saman merkin alla. Oman käyttökinnerin voisin luokitella samaan kuin ketjun aloittaneen Audin, eli eipä sillä hirveisiin urotöihin pysty mutta on sillä mukava lipua paikasta toiseen. Omasta mielestä tuo 2.2 litrainen pata automaattiin valjastettuna on varsin mukava. Mutta se täytyy myöntää, että todellakin on ikävä sitäkin tehoa mitä ex-käyttiksessä oli. Nykyisessä ku on 13hp ja 52Nm vähemmän, ja sen kyllä huomaa.
Mutta ex-käyttiksessä ei ollut ilmastointia (tässä on automaattinen), vakkaria ja automaattivaihteetkin voi laskea plussaksi, aivan ehdoton varuste autossa jos ajaa paljon kaupungissa. Ei tarvi sompailla kepin kanssa.
Sisätiloiltaan tuo B2 Vectra on aika lailla OGsatkun kokoinen, sellainen ero kuitenkin on, että farmarin ronkki on helppokäyttöisempi kuin combisatkun, ehkäpä tuo tavaratilan katteen vuoksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Muistelisin lukeneeni että 2003 tuli rullakeinut jotka sitten vähentävät kuormitusta nokkien pinnoille ja tämän myötä jopa saattavat kestää. Jopa bensa v6 vageissa käsittääkseni nokkaongelmia. Yks toinen herkku noissa vanhemmissa v6 dieseleissä on se surullisen kuuluisa vp44 pumppu.Ja se v6 turbodiesel kone ei audin merkkihuollon mukaan kestä paljoo yli 200tkm... sitten menee nokka-akselit sohloks.. kuulemma. Eikös tuo ongelma ole jo korjattu jossain vaiheessa? Nokissa oli jossain vaiheessa liian pehmeä pinta (valmistusvika?) ja kestävämpi versio on saatavilla, lienee vaihdettu jo aika moneen yksilöön.
Kun lueskelee eri merkkikerhojen foorumeilta näitten modernien vähäpäästöisten dieselien vikamääriä niin kyllä ne kuulostavat pelottavilta. Jos ennen se dieseli oli se kestävä valinta niin kyllä se pikkuhiljaa on kääntyny toisinpäin.
Päästönormit tiukkenee ja käyttöön pitää ottaa enemmän monimutkaisia systeemejä lyhyellä testimäärällä. Jos saisivat hengähdystauon tuossa tiukkenevien normien täyttämisessä ehkäpä jotaki toimivaa sais ajan myötä aikaseksi.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Tuollainen Jetta FSI 2.0 turbolla ja 200 hepoisella on kyllä erittäin maukas auto ajella. Ripeyttäkin löytyy jos tarpeen.
9ooTbo kirjoitti:
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Muistelen lukeneeni tuolla perverssissä C6-ketjussa, että VAGinaa ei Mauri suostu takuulla ottamaan enää ikinä. Noh. Ikinä on vissiin loppunut Itse ajan mieluumin käytetyllä Saabilla kuin uudella Volsulla. Saabilla on tarjota käytetteyjä autoja kaikissa hintaluokissa erittäin hyvällä hinta-laatusuhteella. Tervetuloa joukkoon kolmen vuoden päästä!9000CD23T kirjoitti:Jaahas Ultimate VW on näköjään siirtynyt tänne..
No jos aiheessa pysytään tuli sitten ( olosuhteiden pakosta ) tilattua tällainen
paxxa.
Huippu tehokkaalla 1.4L pannulla.
Arvioitu laskeutumisaika 3.2010
Ottaa pannuun kun SAABilla ei ole tarjota mallia n.25t hintaluokkaan, no ehkäpä
tämä asia korjaantunee tulevaisuudessa.
( retro satkua odotellessa tai kuuppaa )
Mitä noihin quattromiesten puheisiin tulee, niin valittetavasti näill äkeleillä joutuu kyllä välttämään suoraa katsekontaktia nelivetoauon haltijan kanssa Kevväämmällä menee taas tosite päin...ja kesällä kun kuulerilla alkaa olla väliä, niin joutuu katsomaan jo melkein säälien...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11