Moottorin etupuslan kunto (aut)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti:En ajatellut että joku laittaa kestäväksi toteamatonta uretaania mutta vielä enemmän ihmettelen jolleivat tajua myydä vanhempiin jos sama osa sopisi.
No eihän sitä voi todeta kestäväksi jos ei kokeile, sitäpaitsi ei kait tämmösiin muutenkin jo ikäloppuihin vm. 1999 raatoihin kannata sijoittaa mitään huippukestäviä originaaliosia :D

Totta kai ne myy vanhempiin, kun ei ostaessa kerro, että mihin vuosimalliin aikoo tuota koittaa 8) Voidaan sitten vaikka yhdessä kirjoittaa Elkpartsin pojille oikaisukirje, jos toi vaikka sopiikin myös MY99 automaattiin :)
Tosin en aatellut tilata kuin vasta sitten kun on "tallissa" alle puoli metriä lunta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Ei noihin kannata muuta tuhlata kun sikaflexiä..Sillä saa riittävän hyvän puslan tehtyä :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

V.J.S kirjoitti:
9-5T kirjoitti:jOS SOPII miksi eivät myy kaikkiin. Aika ero kiinnityksessä joten kuvan mukaan ei sovi millään ilman muutoksia.
Toisen pään kiinnityksen erolla ei ole hitonkaan väliä, koska PU-pusla tulee tuohon toiseen päähän, siis näin:
Kuva

Kuten elkpartsin kuvasta näkee, niin toiseen päähän, jossa siis selkeä ero kiinnityksessä, ei tule mitään polyuretaaneja:
Kuva

Jos taasen noiden aiemmassa viestissä postaamieni kuvien perusteella näet "aika eron" tuossa PU-puslan päässä, niin aika houdini olet, minusta näyttävät aika identtisiltä :D
Onkohan tomaatissa sama kehitys kun manuaalissa. Ostin maahantuojalta -99 malliin orkkistuet (etu ja taka) ja yllätys oli suuri kun tuo etummainen olikin takaosastaan eli juuri tuon puslan kohdalta huomattavasti alkuperäistä kapeampi - kuulemma korvaava osa. Syntynyt välys on sitten korjattu puslan metallisydämen molemmin puolin asennettavilla holkeilla. Ei oikein tukevuudellaan vakuuta. En ole aktiivisesti etsinyt, mutta jos alkuperäiseen alumiinitukeen on saatavilla uusi pusla (vaikka uretaani) niin eiköhän tuo vaihtoon mene.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)

Viesti Kirjoittaja eeskola »

Jouttis kirjoitti: Ostin maahantuojalta -99 malliin orkkistuet (etu ja taka) ja yllätys oli suuri kun tuo etummainen olikin takaosastaan eli juuri tuon puslan kohdalta huomattavasti alkuperäistä kapeampi - kuulemma korvaava osa. Syntynyt välys on sitten korjattu puslan metallisydämen molemmin puolin asennettavilla holkeilla. Ei oikein tukevuudellaan vakuuta. En ole aktiivisesti etsinyt, mutta jos alkuperäiseen alumiinitukeen on saatavilla uusi pusla (vaikka uretaani) niin eiköhän tuo vaihtoon mene.
Tänään tulikin tehtyä juuri sama epämukava havainto, kun vanha oli jo irti ja lattialla. Mun osa kun tuli PCS:ltä (ja Speedpartsin katalogissa ei asiasta ollut mainintaa), niin eihän mulla sitten tuollaisia holkkeja ollut, kun en osannut tilatessa pyytää. Sitten takaisin vessa nippuun vanhan (melko lailla muusina olevan) puslan kanssa.

Tuohon wanhaan, takaosastaan leveään puslaan ei ole osunut silmään missään uretaania myytävänä - muuten olisi sellainen kyllä paikallaan. Tosin mun ajomäärillä tuo kapeampikin varmaan kyllä kestänee tuon masiinan loppuiän, mutta nyt pitää kehittää tuollaiset holkit tai nippu prikkoja jostakin, ja sitten taas ruuvaamaan. (On muuten hieno design: ihan pienestä kiinni, että ei mahdu se tuen pultti tulemaan ulos ilman, että taas löysää sitä koko kannakesysteemiä. Ei se nyt vaikeaa noinkaan ole, mutta hienoa silti.)

E
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)

Viesti Kirjoittaja eeskola »

eeskola kirjoitti: Tuohon wanhaan, takaosastaan leveään puslaan ei ole osunut silmään missään uretaania myytävänä - muuten olisi sellainen kyllä paikallaan. Tosin mun ajomäärillä tuo kapeampikin varmaan kyllä kestänee tuon masiinan loppuiän, mutta nyt pitää kehittää tuollaiset holkit tai nippu prikkoja jostakin, ja sitten taas ruuvaamaan. (On muuten hieno design: ihan pienestä kiinni, että ei mahdu se tuen pultti tulemaan ulos ilman, että taas löysää sitä koko kannakesysteemiä. Ei se nyt vaikeaa noinkaan ole, mutta hienoa silti.)

E
Itse itseäni lainaten ja kysyen: Olisiko jollain sen verran osakatalogia käytössä, että näkisi, onko noille holkeille joku oma varaosanumeronsa erikseen?

Kyse siis tuesta: 5232194. Vanhempi numero osalle on ilmeisesti 4898086 (olisikohan tämä sen alkuperäisen ja leveämmän osanro?). Tosin nuo holkit lienee kyllä semmoiset malliltaan ja tieteellisyyden tasoltaan, että nippu prikkoja ajaa saman asian, jos vain paksuudet sattuu sopimaan.

E
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

eeskola kirjoitti:
Itse itseäni lainaten ja kysyen: Olisiko jollain sen verran osakatalogia käytössä, että näkisi, onko noille holkeille joku oma varaosanumeronsa erikseen?

Kyse siis tuesta: 5232194. Vanhempi numero osalle on ilmeisesti 4898086 (olisikohan tämä sen alkuperäisen ja leveämmän osanro?). Tosin nuo holkit lienee kyllä semmoiset malliltaan ja tieteellisyyden tasoltaan, että nippu prikkoja ajaa saman asian, jos vain paksuudet sattuu sopimaan.

E
Ne holkit tosiaan on kaksi perhanan paksua prikkaa. Niistä vois paikallaan ollen saada mitat suunnilleen millin tarkkuudella. Koitan illemmalla katsoa. EPC ei taida niitä hokkkeja tuntea, ovat vain lisätty pakettiin, että saadaan uudempi tuki sopimaan. Sen vanhan tuen pusla muuten on yllättävän samannäköinen kuin tuon automaattiin tarkoitetun (ainakin kuvissa). Pitäis päästä vertaamaan, josko ois ihan samat.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
Vastaa Viestiin