Vikakoodi
Vikakoodi
auto 9-3 2.0t antaa ajotieturin mukaan vikakoodiksi "4368" ja ce-valo syttyy, osaisiko joku kertoa missä vika ? muita oireita on ahtimen sakkaus, jota tehnyt jo jonkin aikaaa sytyttämättä vikavaloa
#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1108
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Vikakoodi
Turbon sakkailu vaikuttais että by-passin ohjaus ei toimi / letku irti
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Vikakoodi
4368 dec = 1110 hex -> P1110 eli bypass-venttiili tai sen letku.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vikakoodi
Onko tämä sakkaus se legendaarinen "lähetääks viivalle?"- suhina, eli semmonen vaeltava suhinasuhautus, jota monet pitää hienona äänenä?
Olen nimittäin huomannut varsinkin nelosella kevyen kaasunpäästön antavan nykyään sellaisen äänen, pienen. Montaa erilaista ääntä myös. Vaikka tekis saman kaasuliikkeen uudelleen, voi ääni jo olla lähes sakaton tai muuten erilainen.
Pienemmillä vaihteilla ei niin helposti tule sitä efektiä, johtuen kai ettei pääse paineille oikein näillä keleillä.
Ennen tullut vain nopea suhaus. Vv-suodinäänet siis kyseessä.
Kävi tänään nimittäin juuri tuo, että moottorivalo syttyi kojelautaan ajon aikana. Mitään käytännön eroa ei kaasun eikä moottorin käyttäytymiseen tullut kuitenkaan.
Kurkkasin taskulampun kanssa pikaisesti konehuoneeseen jahka kotiin pääsin eikä nopealla silmäysellä näkynyt mitään. Bybass on tosiaan orkkis sen 170t ajettu ja letkut sen mukaiset. Karheapintaiset aikalailla kovettuneen oloiset, mutta silmiinpistäen ei mitään vuotoa tai murtumaa näkynyt.
Perjantaina yritän ehtiä käymään luetuttamassa koodit pajalla, niin tietää varmaksi.
Mitään kovin vakavaa tuskin on, kun ei oireile, eli tohkenen ne vartin työajot ajaa vielä parina päivänä...
Olishan se Forge tietty komia

Olen nimittäin huomannut varsinkin nelosella kevyen kaasunpäästön antavan nykyään sellaisen äänen, pienen. Montaa erilaista ääntä myös. Vaikka tekis saman kaasuliikkeen uudelleen, voi ääni jo olla lähes sakaton tai muuten erilainen.
Pienemmillä vaihteilla ei niin helposti tule sitä efektiä, johtuen kai ettei pääse paineille oikein näillä keleillä.
Ennen tullut vain nopea suhaus. Vv-suodinäänet siis kyseessä.
Kävi tänään nimittäin juuri tuo, että moottorivalo syttyi kojelautaan ajon aikana. Mitään käytännön eroa ei kaasun eikä moottorin käyttäytymiseen tullut kuitenkaan.
Kurkkasin taskulampun kanssa pikaisesti konehuoneeseen jahka kotiin pääsin eikä nopealla silmäysellä näkynyt mitään. Bybass on tosiaan orkkis sen 170t ajettu ja letkut sen mukaiset. Karheapintaiset aikalailla kovettuneen oloiset, mutta silmiinpistäen ei mitään vuotoa tai murtumaa näkynyt.
Perjantaina yritän ehtiä käymään luetuttamassa koodit pajalla, niin tietää varmaksi.
Mitään kovin vakavaa tuskin on, kun ei oireile, eli tohkenen ne vartin työajot ajaa vielä parina päivänä...
Olishan se Forge tietty komia



Re: Vikakoodi
kiitokset tästä, juuri tuota itsekin vähän epäilin mutta en varmaksi tiennytjcarlson kirjoitti:4368 dec = 1110 hex -> P1110 eli bypass-venttiili tai sen letku.

#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
Re: Vikakoodi
tuosta linkistä selviää hyvin sakkauksen saundiTomsson kirjoitti:Onko tämä sakkaus se legendaarinen "lähetääks viivalle?"- suhina, eli semmonen vaeltava suhinasuhautus, jota monet pitää hienona äänenä?
Olen nimittäin huomannut varsinkin nelosella kevyen kaasunpäästön antavan nykyään sellaisen äänen, pienen. Montaa erilaista ääntä myös. Vaikka tekis saman kaasuliikkeen uudelleen, voi ääni jo olla lähes sakaton tai muuten erilainen.
Pienemmillä vaihteilla ei niin helposti tule sitä efektiä, johtuen kai ettei pääse paineille oikein näillä keleillä.
Ennen tullut vain nopea suhaus. Vv-suodinäänet siis kyseessä.
Kävi tänään nimittäin juuri tuo, että moottorivalo syttyi kojelautaan ajon aikana. Mitään käytännön eroa ei kaasun eikä moottorin käyttäytymiseen tullut kuitenkaan.
Kurkkasin taskulampun kanssa pikaisesti konehuoneeseen jahka kotiin pääsin eikä nopealla silmäysellä näkynyt mitään. Bybass on tosiaan orkkis sen 170t ajettu ja letkut sen mukaiset. Karheapintaiset aikalailla kovettuneen oloiset, mutta silmiinpistäen ei mitään vuotoa tai murtumaa näkynyt.
Perjantaina yritän ehtiä käymään luetuttamassa koodit pajalla, niin tietää varmaksi.
Mitään kovin vakavaa tuskin on, kun ei oireile, eli tohkenen ne vartin työajot ajaa vielä parina päivänä...
Olishan se Forge tietty komia![]()
![]()

http://www.youtube.com/watch?v=LZUbo_mNDZM
#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
Re: Vikakoodi
Jeps, jotenkin tiesinkin, mut kysyin siltiRaSaVili kirjoitti:
tuosta linkistä selviää hyvin sakkauksen saundi![]()
http://www.youtube.com/watch?v=LZUbo_mNDZM

Tänään valo kuitenkin oli yksi kaunis kerta sammuksissa kun pistin auton käymään. Taidan silti luetuttaa koodit.
Re: Vikakoodi
sakkaus poistui by passin vaihdon myötä, kiitokset JC:lle tiedon kaivuusta 

#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
Re: Vikakoodi
Onkos kellään tietoa, kenen tekele Motonetin bypass on?
Täällä on nimittäin samaa vikaa, vikavalo syttyy ja vikakoodi P1110. Ajattelin ostaa varuiksi uuden bypassin ennen kuin alan vanhaa irrottamaan. Letkut ainakin näyttivät hyviltä, joten muuta mahdollisuutta ei liene kuin itse bypass rikki?
Tiedän, ettei Motonetin myymä taida paljoa merkkiliikettä halvempi olla, mutta kun ko. lafka olisi lähempänä.
Täällä on nimittäin samaa vikaa, vikavalo syttyy ja vikakoodi P1110. Ajattelin ostaa varuiksi uuden bypassin ennen kuin alan vanhaa irrottamaan. Letkut ainakin näyttivät hyviltä, joten muuta mahdollisuutta ei liene kuin itse bypass rikki?
Tiedän, ettei Motonetin myymä taida paljoa merkkiliikettä halvempi olla, mutta kun ko. lafka olisi lähempänä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vikakoodi
Liekö? Tampereella kaivoi Scantech:n paketista mulle näytille.Mimmi kirjoitti:Orkkis.SS kirjoitti:Onkos kellään tietoa, kenen tekele Motonetin bypass on?
Vika voi löytyä myös bypassia ohjaavasta magneettiventtiilistä, joka saattaa antaa kans tuon saman vika koodin (P1110) +letkut kans tietty. Piti aikansa räknäillä tuotakin, ennen kuin ite kans kehtas vaihtaa bypassin

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Vikakoodi
Katsoitko mitä merkkiä se siellä paketissa oli? Tilasin lopulta tuon PCS:ltä muiden osien ohessa, Speedpartsin paketissa, mutta Bosch lukee kyljessä. Veikkaanpa, että Scantechin paketista löytyy samanlainen...Liekö? Tampereella kaivoi Scantech:n paketista mulle näytille.
Itselläni oli muuten bypassin kalvo rikki, joten siinä vika.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vikakoodi
Öööö... Scantech on Scantech ja Bosch on Bosch
http://www.scantechproducts.com/carpart ... d_grp-s1/1
http://www.scantechproducts.com/carpart ... d_grp-s1/1
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Vikakoodi
Ei kaikki Scantechin paketissa oleva ole Scantechin tekemää, joten pisti epäilyttämään. Täsmälleen samaa tavaraa tuntuu löytyvän ainakin Speedpartsin, Scantechin ja Professional Parts Swedenin paketeista.
Uskotaan kuitenkin tässä tapauksessa, kiitos tarkennuksesta.
E: Siis sen, ettei kyljessä lue Bosch. Osa voi silti olla samasta tehtaasta.
Uskotaan kuitenkin tässä tapauksessa, kiitos tarkennuksesta.
E: Siis sen, ettei kyljessä lue Bosch. Osa voi silti olla samasta tehtaasta.
Viimeksi muokannut SS, To Maalis 04, 2010 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vikakoodi
Tänään hain motonetistä bypassin; scantechin leima kyljessä ja paketissa lukee "Made in People's Republic of China (PRC)". Scantechin mukaan vastaa sitä uudempaa, vahvempaa mallia.SS kirjoitti:Onkos kellään tietoa, kenen tekele Motonetin bypass on?