Xenonit ei sammu
Re: Xenonit ei sammu
Yksi lisä sammumattomuuteen (ei välkyntään) on se että pakkasella lampunpesurin ruisku(t) ei jostain syystä palaudu takaisin ja sammuttaa auton, niin valot jää päälle. Sitten painaa käsin ruiskun alas, avain takasin virtalukkoon virrat pois päälle&pois ja sitten vasta sammuvat. Onko kukaan muu saanut samaa vikaa aikaiseksi? Kyse orkkis Xenon valoista.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Kyllä minun autossa valot syttyy kun kääntää virrat päälle ja sammuu startattaessa (välähtävät) ja syttyvät uudelleen kun auto on käynnissä... (siis jos katkasija on oikeassa reunassa ja päivävalosulake (vaimikäsenytoli) paikallaan.
Eski
Eski
Lainaus Xenonit välkkyy -ketjusta:
Eski
Sammuuko ne vai eikö sammu, eil kumpi guru on oikeassa..?Mimmi kirjoitti:Väitä vaan, mutta ne sammuvat. Ajovaloille ei mene virtaa starttiasennossa.
Eski
Ajoneuvotekniikasta täysin ymmärtämätön allekirjoittanut on siinä uskossa, että startatessa kaikki muut laitteet "ohitetaan". Eli valojen kuuluu sammua startatessa. Siis mielestäni Eskin nappulanäpläys on perusteltua, vaikken sitä itse teekään, koska olen hajamielinen puupää.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Niin ja mulla ei siis välky. Ei umpiossa eikä umpiluussa.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Voisikohan vika olla yksinkertaisesti katkaisijassa...? Oudolta se kyllä kuulostaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
tätä startatessa yksi vai kaksi xenonin syttymistä -keskustelua on käyty jo aika pitkään muualla täällä foorumissa. Itse olen sata varma, että xenonit syttyy startatessa kaksi kertaa.
Alkuperäinen välkyntä kysymys ei liittynyt tähän mitenkään. Jos xenonit syttyy yhden tai kahden kerran startissa on ihan sama, kaksi kertaa polttimet kuluu hieman nopeammin, mutta kuten kaverini aina sanoo "köyhää se kirpasee". Eli tämä lienee jokaisen oma asia miten sitä nappulaa kääntelee tai on kääntämättä.
Jokainen saa uskoa mitä tahansa, jos se ei ongelmaksi muodostu.
Tällä sinällään erinomaisella foorumilla turhan usein keskustelu vajautuu juupas-eipäs -tasolle, jossa faktat ja fiktiot sekoittuu. Yritetään pitää yllä hyvää asiallista ja auttavaa tyyliä. Muun kommentoinnin voi purkaa vaikka suomi24-palstoilla.
Alkuperäinen välkyntä kysymys ei liittynyt tähän mitenkään. Jos xenonit syttyy yhden tai kahden kerran startissa on ihan sama, kaksi kertaa polttimet kuluu hieman nopeammin, mutta kuten kaverini aina sanoo "köyhää se kirpasee". Eli tämä lienee jokaisen oma asia miten sitä nappulaa kääntelee tai on kääntämättä.
Jokainen saa uskoa mitä tahansa, jos se ei ongelmaksi muodostu.
Tällä sinällään erinomaisella foorumilla turhan usein keskustelu vajautuu juupas-eipäs -tasolle, jossa faktat ja fiktiot sekoittuu. Yritetään pitää yllä hyvää asiallista ja auttavaa tyyliä. Muun kommentoinnin voi purkaa vaikka suomi24-palstoilla.

yritän muistaa testata tänään, ja jos eivät sammu, niin sit mulla menee aina startissa silmät kiinni ku mua jännittää.
siis voisin vaikka vannoa, että sammuvat, mutten vanno...
siis voisin vaikka vannoa, että sammuvat, mutten vanno...

9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
no niin...
minun autossani ne välähtävät, mutta eivät varsinaisesti sammu. siis selvästi näkee, ettei virransyöttöä katkaista tarkoituksella, mutta se häiriintyy sen verran, että välähdys käy. että eli mikähän nyt olisi johtopäätös?
joku xenon-guru voisi huomenna katsoa tuota, ja kertoa tuleeko siinä nopeassa välähdyksessä kaksi sytytystä vai ei.
minun autossani ne välähtävät, mutta eivät varsinaisesti sammu. siis selvästi näkee, ettei virransyöttöä katkaista tarkoituksella, mutta se häiriintyy sen verran, että välähdys käy. että eli mikähän nyt olisi johtopäätös?
joku xenon-guru voisi huomenna katsoa tuota, ja kertoa tuleeko siinä nopeassa välähdyksessä kaksi sytytystä vai ei.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Helpoitenhan sen saa selville kun pistää videokameran linssin eteen pyörimään, starttaa ja sit kattoo tietokoneella videota kuva kerrallaan, että montako välähdystä tuleeaxp102 kirjoitti:no niin...

Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Kyllä minulla ainakin sammuvat (välähtävät) startatessa, jos valokytkimen yläpää on oikealla. Asia on helppo todentaa päivälläkin autokatoksen seinää vasten. Valokytkin nolla-asennossa ei pala mitään valoja.9-5T kirjoitti:Jokos esim. eski on käynyt toteamassa ettei xenonit sammukkaan startatessa kun katkaisimen yläpää on oikealla.
´03
Jep, testasin tänään ja valokatkaisijan asennolla on kyllä selvä vaikutus, eli vasemmalla valot ihan selvästi sammuvat startatessa, mutta oikeassa reunassa ne välähtävät, joten en tiedä onko tuolla mitään vaikutusta lamppujen keston kannalta. Pidän kuitenkin "päivävalosulakkeen" irti, jolloin voin joskus käynnistää auton sytyttämättä valoja esim. talliin ajaessa jne. ja jatkan edelleen katkaisijan räpläämistä muutenkin huvin vuoksi
Eski

Eski
Ei meinannu keskiviikko yönä sammuu xenonit parkille päältä laitettaes,kerkes autosta helposti ulos kattoo disco shwouta
no torstaina länkkäris takuuseen uudet.Näky lapul 177 olevan hinta,pikainen vilkaisu niin en kerenny kattoo onko se kappale vai pari hinta(netissä philisp/osram näkys maksavan n vähä yli 100e pari).10 kuukautta 60tkm ja oli kesto,mut niitä parkille laittoja ja sammutus/käynnistys kertoja lähes se 5000
illalla näkee sit paljon valoteho parani.