hukkaportinkello?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Moi,

Osaisko joku kertoa 93 vm 2000 olevan t5 hukkaportinkellon varaosan numeroa ja hintaa sekä mistä kannattaa tilata?

Epäilty vahvasti siinä olevan vikaa koska ahtaa täysillä vaikka vakio softa kiinni ja tekee fuelcuttia. Se hukkaportintanko liikkuu kyllä kun kädellä liikuttaa. En tiedä sitten millainen sen kuuluisi olla, mutta vastusta on ja liikkuu kuitenkin?
Eli olisko se kellon kalvo rikki? Ei jää paljon enää vaihtoehtoja.. :?:
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Paljon oletettavampaa että mankkuvena sökö ja siksi ei rajoita ahtoja joka taas johtaa fulecuttiin.

Jos otat mankkuvenasta C ja W letkut irti ja yhdistät ne putkenpätkällä niin mitä tapahtuu testatessa ? tuolloin auton pitäisi toimia kuin matalapaineisen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja karg »

Moi. Meikäl oli just sama vika aiemmin ja syynä oli tukkeutunut mankkuvena. Vika poistui mankkuvenan röörien putsauksella.

Hukkiksen kelloa voit testailla työntämällä painetta siihen W-letkuun ja katsot samalla, että liikkuuko tanko.
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Joo mankkuvenan hankin uuden, mutta ei auttanut, joten hukkaportti voisi olla.
Pitänee lyödä painetta siihen W letkuun ja katsoa liikkuuko tai sitten yhdistää ne letkut. Kiitos neuvoista!

Niin voishan ne mankkuvenan putketkin periaatteessa olla tukossa. Pitää nekin tsekata.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Testaa nyt ensin laittamalla C ja W letku yhteen. Jos auto menee kuin matalapainemalli niin kello on ok.

Entäpäs, onko kyseessä fuelcut vai rykiminen isommilla ahdoilla ? Silloin myös DI-kasetti voi olla kypsymässä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Rykii myös, mutta sen jälkeen fuelcut. Pientä tärinää myös esiintyy koneessa vaikka ajais lähes pintakaasulla suuremmilla vaihteilla. Eli ongelmia aina kun ahdot alkaa vähänkin nousta.
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

No nyt puhalsin paineilmalla w-letkusta hukkaportinkelloon ja hyvin liikkui se tanko. Ei muutosta.
Sen jälkeen yhdistin letkut w ja c ja muuttui matalapaineseksi.
Eli onko silloin magneettiventtiili sökö? Kun vika esiityi niin hommasin uuden, joten olenko saanut rikkinäisen?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: hukkaportinkello?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No valitettavasti olen kuullut uusistakin T5 mankkuvenoista jotka on jo tehtaan paketissa viallisia. Jos oli käytetty niin yhtä suurella syyllä.

Ennenkuin ammut myyjän niin testaa kaverin DI kasetilla, nimittäin kun huonokuntoinen kassu rykii isommilla ahdoilla (ei välttämättä vielä lpt ahdoilla) niin se rykiminen helposti oskilloi fuelcuttiin saakka.

T7 mankku on järkevä vaihtoehto niiden porsivien T5 mankkujen tilalle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin