900 Cabriolet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ei hyvää ja halpaa cabbea olekaan.

Aika monta cabbea ehdin tarkistella, ennen kuin se "hyvä, muttei halpa" löytyi.
80.000 km ajetussa cabbessa sitten pelaakin kaikki kilkkeet, kori on niin jämäkkä kuin se cabbessa voi olla ja sisustakin on lähes virheetön.

Projektit on sitten erikseen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Erittäin totta.

Omaanikin, joka oli jo aikanaan kallis olen sentään korjannut ilmastoinnin, jarrut, ohjaustehostimen pumpun ja paljon kaikkea pientä...

Olen oppinut vuosien saatossa lukemaan autoilmoituksia "oikein", eli ensin valitaan auton merkki ja malli mitkä kiinnostavat, sitten hakutulos näytetään ruudulla "kallein ensin"...sitä kautta näkee onko autoon varaa...

Jos viiden kalleimman keskiarvo on esim. tuplasti yli budjetin, niin ei kannata ko. autoa ostaa, jos ei ole laittaa myyntihinnan päälle vuoden sisään saman verran lisää.

Aika paljon ratkaisee se, että mitä osaa, ehtii ja viitsii tehdä itse. Jos kaikki pitää teettää rahalla jossakin, niin sitä suuremmalla syyllä katsokaa aina sieltä hintahaitarin yläpäästä ensin.

Nytkin etsin uutta perversiota (Peugeot 304 cabriolet) ja ensin luulin että semmoisen saa 3000 eurolla, nyt kuukauden tutkittuani ja etsittyäni, niin tosiasia on että hyvä maksaa 8000€ ja siihen rahdit, tullit jne päälle. Kymppitonnin luokka tuollaisesta pösöstä on ihan hemmetisti rahaa!
Mutta hyvistä pitää aina maksaa, eikä niistä pääse ikinä omilleen, jos niitä myy...

Autoharrastajan arkea :)
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

eivät ruostu autot täällä espanjassa samalla tavalla kuin suomessa.
toki on meri ilmasto mutta ei se suola sieltä nouse. ei se sadekkaan suolalle maistu...
Sobrealimentación es la ostia.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Huikko kirjoitti:
uudestakaupungistasaab kirjoitti:http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=126826480

täällä ei paljoo maksa, eikä ole ruosteessa vehkeet.

ja varusteet kunnossa
Jep. Konekin on vaihdettu 2.3:een. :D
Miten niin vaihdettu?

Tuohan ihan tavan 2,3 vapari 150hv.[/quote]
Ainoo että tuli vasta ng:n myötä tarjolle.

Tarkoittaakohan tuo ässä sit täsä tapuksessa turbo S kun on helmat ja turbon pakoputki vai jenkkien vaparia kun ei ole ahtomittaria mittaristossa...[/quote]

Ei varmasti ole vaihdettu mitään.
Ilmoitukseen täytetty väärin kun ei olla edes tiedetty mikä pata nokalla on (näin veikkaan).
Epsanjassa on aika tarkkaa mitä moottorille saa tehdä.
Mittaristossakin näyttäisi olevan sekä mailit, että kilometrit, joten eiköhän tuo ole ihan 2.1 16v vapari jenkkiversio, joka on maalattu yli jossakin vaiheessa puskureineen päivineen.

Ei tuo nyt vapariksi halpa ole, kun sen tänne tuo.
[/quote]

Kyllähän tuo jotenkin turbolta vaikuttaa. Mikäli taas katsoo puskurin alta pilkottavavaa turbon pakoputkea.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ebay motorsista vilkaistuna näyttää noissa jenkkimalleissa olevan aina turbon ovaali pakoputken pää...outoa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jatketaan tätä vanhaa aihetta...

Nyt kun talven johdosta tarjonta myyntimarkkinoilla on olemantonta, niin pitää kysyä täältä mikä on OG cabrioletin arvo? Olisi kiikarissa yksi USA-tuonti joka on vaparikoneella ja manuaaliaskilla (valitettavasti), mutta muuten kaikki varusteet. Vuosimalli oli 1992 eli ABS ja airbag löytyy jo. Sufletti oli OK ja maalipintakin asiallinen mutta nahkapenkit ovat soseena. Ajettukin oli jo lähemmäs 300Mm. Jotenkin järki sanoo ettei tuommoinen saa ihan kauheasti maksaa, mutta paljonko?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Jope »

$500 varmaan aika lähellä sikäläistä totuutta, jos kerta sisusta riekaleina ja reissu kuuhun on kääntynyt jo kotimatkaksi?

Vai onko se jo laivattu takas Suomeen, kilvissä ja hinta vähintään kahdeksankertaistunut?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Hankintahinta USA:ssa on sivuseikka kaikkien muiden kulujen ohella, mutta siis Suomen kilpien välissä olevat leimatut ja kulkevat yksilöt? Lähteekö kolmesta vai kuudesta tonnista?
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tätäkö meinaat? http://www.nettiauto.com/saab/900/3056919
Tuo on tosin automaatti vaikka ilmoituksessa lukee manuaali
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ei ole sama yksilö, mutta muuten aika lailla vastaava. Puheena olevassa autossa ei tuo sisusta ole ihan noin ruotoinen :D
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ok, eli et ole itse ostamassa ja laivaamassa sitä jenkeistä siis.

Jostain kolmen-neljän donan paikkeilta noi huonokuntoisimmat taitaa Suomessa lähteä, jos on verot ja rahdit jo maksettu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Hessu kirjoitti:Lähteekö kolmesta vai kuudesta tonnista?
Kaikki omiaan pitää mahdollisimman arvokkaina, enkä minäkään omaani myisi missään nimessä alle kuuden tonnin.
Itse ostimme ja tuotimme viime kesänä jenkeistä avokkaan ja kaikki meni ok mutta Suomen päässä "lisäkulut" yllättivät täysin. Eli se meni jotenkin noin: rahti n. 1000€ + alv n. 600€ + 140€ satamamaksu + 200€ katsastus + 927€ autovero = 2867€ + mikä lie auton hinta. Tästä jokainen osaa laskea kannattaako se vaivalla suomeen takaisin saatu auto myydä kolmella tontulla vaikka olisi millainen raato. Niin ja raatohan se ei voi olla jos kilpiin mielii auton saada mahdollisimman pian. Mutta siis kaikki kiva maksaa ja harrastukset eritoten joten en pitäis kuitenkaan tästä autosta KLIK kuluja täysin kohtuuttomina. Jos romutettavaksi haluaa amerikoista auton tuoda niin tuosta listasta jää tietysti katsastus ja autovero pois. Aivan muuten, tuosta listasta jäi puuttumaan 3kk temppukilvet ja varsinaiset kilvet mutta ne nyt pikkusummia noihin muihin verrattuna.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Jope kirjoitti:Ok, eli et ole itse ostamassa ja laivaamassa sitä jenkeistä siis.

Jostain kolmen-neljän donan paikkeilta noi huonokuntoisimmat taitaa Suomessa lähteä, jos on verot ja rahdit jo maksettu.

Aika halpaa sanoisin.. onko edes noin huonokuntoisia?
Viime syksyllä oli myynnissä parempikuntoinen hintaan 25tuhatta euroa..
Varmaan jostain tuolta väliltä se sopiva hinta on... ;)
Mutta älkää nyt ihmeessä tuoko huonokuntoisia, kun rahdit ja verot on kalliimat kuin auto...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

99 GL kirjoitti:Tätäkö meinaat? http://www.nettiauto.com/saab/900/3056919
Tuo on tosin automaatti vaikka ilmoituksessa lukee manuaali
Ei kiesus, mikä pommi. 8O
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: 900 Cabriolet

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

vjbremer kirjoitti:
99 GL kirjoitti:Tätäkö meinaat? http://www.nettiauto.com/saab/900/3056919
Tuo on tosin automaatti vaikka ilmoituksessa lukee manuaali
Ei kiesus, mikä pommi. 8O

...ja tulee vielä päivä, kun tuollaisten peräänkin haikaillaan. :) No, itsekin ihmettelen minkälainen omistaja tuolla autolla on ollut, kun tuollaiseen kuntoon saanut.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Vastaa Viestiin