Auto on 99 -84
oire: etujarru "melkein" laahaa. Eli se ei mielestäni laahaa mutta palat on niin lähellä että matka-ajossa lämpiää ja sen jälkeen alkaa jumittamaan. Tämän päättelen siitä, että kovissakaan jarrutuksissa jarrut ei jää jumiin, ainoa ongelma on se että matka-ajossa alkavat pikkuhiljaa lämmittämään vannetta, ja sen jälkeen hidastamaan menoa.
Tuli mieleen että olenko aiheuttanut itse tuon ylenmääräisellä käsijarrun automaattisäädön pumppauksella?
Jarrusatulan kunnosta; toisiomäntää jouduin aikalailla punnertamaan liikeelle jarrupalojen vaihdossa.
Eli: auttaisiko pelkkä jarrupalojen poisto, jarrumäntien siirtäminen kauemmaksi paloista ja palat takaisin?
Luca
ps. eilen kehä3:lla noin klo 13.30 kaunis sininen rautapuskurikajakki vuosimalia 74 tai 75...
99 käsijarrun liika kiristys?
99 käsijarrun liika kiristys?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Joo tähän olis kiva saada vastaus.
Mulla vähän samoja ongelmia 9kympissä, tosin korjaamon mies sanoi tästä että: "ei kannata avata satulaa". Vika tuli sen jälkeen oikeaan etujarruun, kun olin keväällä vaihtanut eteen palat ja säätänyt ensin melkein kainaloon saakka hypänneen käsijarrun tyylillä "5 klipsua ja armotonta polkimen pumppausta". Nykyään tosiaan selvästi lämpenee myös vanne, mutta ei tunnu vauhtia hirveästi vähentävän eikä bensaakaan nyt niin kauhesti kulu. Vittumaisinta on korkea kitinä-ääni joka kuuluu etupyöristä riippuen hieman ratin asennosta.
Mulla on ite tullut mieleen josko hieman vanhahkot jarrunesteet voisivat tämän aiheuttaa?
Mulla vähän samoja ongelmia 9kympissä, tosin korjaamon mies sanoi tästä että: "ei kannata avata satulaa". Vika tuli sen jälkeen oikeaan etujarruun, kun olin keväällä vaihtanut eteen palat ja säätänyt ensin melkein kainaloon saakka hypänneen käsijarrun tyylillä "5 klipsua ja armotonta polkimen pumppausta". Nykyään tosiaan selvästi lämpenee myös vanne, mutta ei tunnu vauhtia hirveästi vähentävän eikä bensaakaan nyt niin kauhesti kulu. Vittumaisinta on korkea kitinä-ääni joka kuuluu etupyöristä riippuen hieman ratin asennosta.
Mulla on ite tullut mieleen josko hieman vanhahkot jarrunesteet voisivat tämän aiheuttaa?
"SaabAna"
Mun ongelmat loppui eilen kun ystävällinen kerhotoveri myi kunnostetun jarrusatulan ja asennustyöt, mutta mitä saabisti-listalta kyselin asiaa, niin tarjottiin myös vaihtoehtoa kiertää jarrumäntää vähän kauemmaksi paloista.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)