9k -97 huohotin.
9k -97 huohotin.
nyt sitten vähemmän akuuttia ihmettelyä.
Miksi huohottimen pitää olla liitettynä imusarjaan? eli miksi siihen on laitettu se pikkuletku, joka näinollen syöttää huohotusilmaa imusarjaan tyhjäkäynnillä, tasakaasulla, moottorijarrutuksessa? mitä muuta haittaa tuon tukkimisesta/poistamisesta olisi, kuin alentunut tyhjäkäynti, kun huohotusilmaa ei enää anneta imusarjaan kaasuläpän ohi?
ei siis mitään muuta merkitystä, mutta MIKS?
Miksi huohottimen pitää olla liitettynä imusarjaan? eli miksi siihen on laitettu se pikkuletku, joka näinollen syöttää huohotusilmaa imusarjaan tyhjäkäynnillä, tasakaasulla, moottorijarrutuksessa? mitä muuta haittaa tuon tukkimisesta/poistamisesta olisi, kuin alentunut tyhjäkäynti, kun huohotusilmaa ei enää anneta imusarjaan kaasuläpän ohi?
ei siis mitään muuta merkitystä, mutta MIKS?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 9k -97 huohotin.
Täältä voi lukea vastauksen tähän ja moneen muuhunki asiaan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Huohotin
Re: 9k -97 huohotin.
Eli huurut menee suoraan imusarjaan aloittajan mainitsemissa tilanteissa(tyhjäkäynnillä, tasakaasulla, moottorijarrutuksessa) ja muuten imuputkeen.
Päästöjuttujahan nuo taitaa lähinnä olla eli toiminnan puolesta sama vaikka menee auton alle suoraan...
Päästöjuttujahan nuo taitaa lähinnä olla eli toiminnan puolesta sama vaikka menee auton alle suoraan...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9k -97 huohotin.
näinhän minä sitä vähän ajattelinkin, eli taidanpa olla ego-, pikemminkin kuin ekomies, ja poistan tuon koko huohotin hässäkän seuraavan remontin yhteydessä. kiitoksia tästä varmistuksesta.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 9k -97 huohotin.
Joku virkaintoinen katsastusmies saattaisi tuollaisen virityksen nähtyään laittaa hylkyy moisen auton....
Tollasesta vähäpäästöisestä autosta saa tulla palamatontahiilivetyä (HC) korkeintaan 100ppm, mutta huohotinletkusta jos mittaa, niin jopa 4000ppm siitä saattaa tulla ja arvatkaas kuka sitä hengittää joutokäynnillä lämmityslaitteen lävitse?
Ari
Tollasesta vähäpäästöisestä autosta saa tulla palamatontahiilivetyä (HC) korkeintaan 100ppm, mutta huohotinletkusta jos mittaa, niin jopa 4000ppm siitä saattaa tulla ja arvatkaas kuka sitä hengittää joutokäynnillä lämmityslaitteen lävitse?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9k -97 huohotin.
No ei ole kyllä pelkästään päästöjuttuja vaan kyllä sillä toimivalla kampikammion huohotuksella on iso merkitys moottorin toimintaan muutenkin. Jos tykkää savutuksesta, stefojen vuotamisesta, tehon hukkaamisesta ja öljyn laadun pilaamisesta muun muuassa niin sitten se huohotus kannattaa poistaa joo.j0ne kirjoitti:Eli huurut menee suoraan imusarjaan aloittajan mainitsemissa tilanteissa(tyhjäkäynnillä, tasakaasulla, moottorijarrutuksessa) ja muuten imuputkeen.
Päästöjuttujahan nuo taitaa lähinnä olla eli toiminnan puolesta sama vaikka menee auton alle suoraan...
Täytyy nyt tähän lisätä että pidän aika typeryksenä sellaista joka huohotuksen poistaa ja vastoin normaaleja periaatteitani toivon että sellainen ranettaja saa hylsyn katsastuksesta tästä syystä.
Ison letkun ohjaaminen pulloon tms. imuputken sotkemisen välttämiseksi on OK, mutta ei sitä pikkuletkua ole syytä mennä poistamaan jos vaikka takaiskuventtiili olisi hajonnut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9k -97 huohotin.
noniin..
Juuri tästä syystä olen saabisti, ja pidän tästä niin paljon. kiitoksia carlson.
Eli siis tuolla on jokin muukin merkitys, kuin imusarjan öljyäminen. Tämä hyvä tieto, ja näinollen koitan vain keksiä jotain hyvää tuon öljyn keräämiseksi ennen imusarjaan joutumista.
hyvähyvähyvä.
Juuri tästä syystä olen saabisti, ja pidän tästä niin paljon. kiitoksia carlson.
Eli siis tuolla on jokin muukin merkitys, kuin imusarjan öljyäminen. Tämä hyvä tieto, ja näinollen koitan vain keksiä jotain hyvää tuon öljyn keräämiseksi ennen imusarjaan joutumista.
hyvähyvähyvä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 9k -97 huohotin.
Puhe oli ilmeisesti siitä pikkuletkusta... Eihän tuota kasarimmissa vehkeissä edes ole vaan pelkkä huohotus venakopasta imuputkeen?No ei ole kyllä pelkästään päästöjuttuja vaan kyllä sillä toimivalla kampikammion huohotuksella on iso merkitys moottorin toimintaan muutenkin. Jos tykkää savutuksesta, stefojen vuotamisesta, tehon hukkaamisesta ja öljyn laadun pilaamisesta muun muuassa niin sitten se huohotus kannattaa poistaa joo
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9k -97 huohotin.
Kyllä se pikkuletku on tähän asti kaikista vastaantulleista og900 ja 9000 malleista löytynyt.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9k -97 huohotin.
Pikkuletku on kaikissa, ei siellä imuputkessa ole alipainetta kevyellä kuormituksella.
Ja mielelläni laittaisin sen isonkin letkun paikkaan jossa on imua kovalla kuormalla koska huohotusta tulee paljon silloin. Jos öljyn sotkeminen on ongelma niin sitten voisi laittaa kerääjäsäiliön väliin kuten esim. T7 huohotuksessa on.
Ja mielelläni laittaisin sen isonkin letkun paikkaan jossa on imua kovalla kuormalla koska huohotusta tulee paljon silloin. Jos öljyn sotkeminen on ongelma niin sitten voisi laittaa kerääjäsäiliön väliin kuten esim. T7 huohotuksessa on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9k -97 huohotin.
Kävin riesasta asiakseen tarkastamassa ja ei kyl ollut kun vaan suora letku ilmanputsarinkoteloonPikkuletku on kaikissa, ei siellä imuputkessa ole alipainetta kevyellä kuormituksella.
Eli ahdetussa vehkeessä imuputkeen vai?Ja mielelläni laittaisin sen isonkin letkun paikkaan jossa on imua kovalla kuormalla koska huohotusta tulee paljon silloin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9k -97 huohotin.
Joko joku tunari sen on jo poistanut tai sitten pitää todeta että Ford nyt ei olekkaan auto.
Imuputkeen oli ahdettu tai ei, siellä sitä alipainetta täyskaasulla löytyy.
Imuputkeen oli ahdettu tai ei, siellä sitä alipainetta täyskaasulla löytyy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9k -97 huohotin.
Molemmat todennäköisiä, luultavasti tuo viimeinen kuitenkin totta kun ei tuo ranetetulle näytä... Riesaan tais olla kyl olemassa joku huohotussarja päivitys tjsp., ainaki cossussa oli erilailla(dohc, cossu, cvh, ohc eikö ne kaikki oo yks ja sama)...Joko joku tunari sen on jo poistanut tai sitten pitää todeta että Ford nyt ei olekkaan auto.
Jees jees, itsellähän kyllä on jo tuolleen ja catch tank välissä(ja pikkuletkukin paikoillaan). Kunhan viisammilta kyselen ja ihmettelenImuputkeen oli ahdettu tai ei, siellä sitä alipainetta täyskaasulla löytyy.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9k -97 huohotin.
Jatkan tähän vanhempaan juttuun:
Löytyykö venttiilikopan kanteen tulevaa huohottimen muoviyhdettä (kahdelle erikokoiselle letkulle) tarvikkena? Jo jos löytyy paljonko maksaa tarvikkeena, tai alkuperäisenä?
Omasta on se pienempi letkuyhde katkeillut ja olen sitä liimaillut mutta tuntuu murenevan joka kerta pienempiin osiin.
Löytyykö venttiilikopan kanteen tulevaa huohottimen muoviyhdettä (kahdelle erikokoiselle letkulle) tarvikkena? Jo jos löytyy paljonko maksaa tarvikkeena, tai alkuperäisenä?
Omasta on se pienempi letkuyhde katkeillut ja olen sitä liimaillut mutta tuntuu murenevan joka kerta pienempiin osiin.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: 9k -97 huohotin.
Oisko tuo ollut marmoritiskillä n 17€, jenkeissä (eeuroparts) ois ollut vissiin muutaman euron.jmt kirjoitti:Jatkan tähän vanhempaan juttuun:
Löytyykö venttiilikopan kanteen tulevaa huohottimen muoviyhdettä (kahdelle erikokoiselle letkulle) tarvikkena? Jo jos löytyy paljonko maksaa tarvikkeena, tai alkuperäisenä?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."