Useassa ketjussa käsitelty ongelma, mutta pariin kysymykseen en löytänyt vastausta. Eli ihan normaalikäytössä (myös tyhjäkäynillä) moottori kerää painetta öljytilaan. (Onkohan se normaalia yleensä). Korkin avaamisessa huomaa pienen paineen purkautumisen, ja sitä valkoista maitokahvia näkyy tiivistyneen öljyntäyttöaukon reunoille. Diagnoosi on luultavasti huohottimen jäätyminen, eikö vain?
Kertokaas mistä tuo maitokahvi syntyy? Onko se öljystä peräisin? Onko sen muodostuminen vaarallista koneelle, varsinkin kun se näyttää kökkööntyvän öljyaukon reunoille pikkuisen? Uskaltaako koneella ajella maltillisesti?
Huomasin myös, että pakokaasut on normaalia runsaammat, ja niissä on hyvin kitkerä haju. Voiko tämä johtua huohotinongelmasta? Entäs voiko ongelman ratkeamista odottaa moottoria pitkään käyttämällä (lämpiää->sulaa), vai pitäisikö se saada johonkin lämpimään talvehtimaan?
Autoon on tehty turbon vaihto+fortepesu viikko sitten. Aluksi ajattelinkin ongelmien johtuvan siitä, mutta tosiaan kelien puolesta huohotinongelmat on ajankohtaisia.
PS. Huohotinpäivitys tehty

Vuosimalli on 1998, 2,0t