
saab 900 -96vaihteisto
saab 900 -96vaihteisto
elikkä ostin syksyllä kyseisen auton ja nyt irrotin siitä laatikon ku rupes pitää aika "omituista"
ääntä. semmosta vaan kyselisin että, ku oli ilmotuksessa huollettu ja vahvistettu laatikko niin osaako joku kuvan perusteella sanoo onko rattaat vakiot vai jotkut järeemmät. laatikostahan oli näköjää antautunut sisäänmenevän akselin laakeri. mut kiinnostais noi rattaat jos joku on joskus tollasii vahvistettuja nähny livenä. kuva rattaista http://kuvablogi.com/nayta/2473572/

Re: saab 900 -96vaihteisto
Vakiolta näyttää, eikä tuo ole vielä miehekkäitä vääntöjä ole saanut, kun kokonpuristuva holkkikin on vielä mitoissaan. (eli vakio kokoonpuristuvalla ryppyrenkaalla tuo loota..)
Quaifen ratassarjan vinot rattaat näyttää tältä:
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/6spdQuaife_003
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/6spdQuaife_004
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/6spdQuaife_005
Suorat versiot tältä:
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/159_QKE14C917
"kookonpuristuvia" holkkeja paremmusjärjestyksessä.
http://www.npr.fi/~heikki/gearbox/holkit_sivulta.jpg
http://www.npr.fi/~heikki/gearbox/holkit_viistosta.jpg
Vasemmanpuoleinen on 94-02.
Keskimmäinen on parannettu malli, jota jo viimeisimmissä og9-3:ssa ja kaikki 9-3ss.
Oikeanpuoleinen on "kova" holkki, joka ei sitten puristu ylimääräisiä kasaan, mutta tarkka mitoitus teettää hieman ylimääräistä työtä.
.. Eli yleensä vahvistetulla laatikolla tarkoitetaan sitä, että siihen asennetaan räpätessä hajoavan tasauspyörästön tilalle Quaifen torsen tyylinen lukko.
Toisena vahvistuksena tuo voimalla liian ryttyyn menevä holkki korvataan kovalla (se oikeanpuoleinen..).
Kumpaakaan tuossa ei ole kuvien perusteella.
Ehkä se on vaan rempattu? .. Ja jonka yhteydessä EHKÄ ei ole oikeaoppisesti shimmattu kytkinakselin laakereita, jonka seurauksena laakeri on mahdollisesti pettänyt ennenaikojaan..
ps. Mikäs kuvissasi olevan iskarin yläpään rikkoi? Monttu?
Quaifen ratassarjan vinot rattaat näyttää tältä:
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/6spdQuaife_003
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/6spdQuaife_004
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/6spdQuaife_005
Suorat versiot tältä:
http://genuinesaab.com/gallery/Gearbox2/159_QKE14C917
"kookonpuristuvia" holkkeja paremmusjärjestyksessä.
http://www.npr.fi/~heikki/gearbox/holkit_sivulta.jpg
http://www.npr.fi/~heikki/gearbox/holkit_viistosta.jpg
Vasemmanpuoleinen on 94-02.
Keskimmäinen on parannettu malli, jota jo viimeisimmissä og9-3:ssa ja kaikki 9-3ss.
Oikeanpuoleinen on "kova" holkki, joka ei sitten puristu ylimääräisiä kasaan, mutta tarkka mitoitus teettää hieman ylimääräistä työtä.
.. Eli yleensä vahvistetulla laatikolla tarkoitetaan sitä, että siihen asennetaan räpätessä hajoavan tasauspyörästön tilalle Quaifen torsen tyylinen lukko.
Toisena vahvistuksena tuo voimalla liian ryttyyn menevä holkki korvataan kovalla (se oikeanpuoleinen..).
Kumpaakaan tuossa ei ole kuvien perusteella.
Ehkä se on vaan rempattu? .. Ja jonka yhteydessä EHKÄ ei ole oikeaoppisesti shimmattu kytkinakselin laakereita, jonka seurauksena laakeri on mahdollisesti pettänyt ennenaikojaan..
ps. Mikäs kuvissasi olevan iskarin yläpään rikkoi? Monttu?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: saab 900 -96vaihteisto
kiitos pikaisesta vastauksesta, monttuunhan se etupyörä kolahti aika ilkeesti.
Re: saab 900 -96vaihteisto
vieläpä sellasta kysyisin ku tossa -96 vuosmallin laatikon pohjassa on joku asentoanturi tai mikälie ja uudessa laatikossa ei oo paikkaa sille anturille nii osaaks joku sanoo mikä anturi se on, liekkö jotaki sensonicin peruja. johto menee vasemman lokarin puolelle jossa on liitin.
Viimeksi muokannut sami_a, Ti Maalis 02, 2010 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: saab 900 -96vaihteisto
Laatikko on entinen sensonic laatikko, eli ympärillä on muutama lisä-anturi, jotka toimivat lähinnä tulppina sensonic-to-manual conversion jälkeen.
Huomaa, että sensonic laatikossa on myös erilainen työsylinteri/letkuliitos, eli ole tarkkana uutta ostaessasi, ettei sitten asentaessa tarvitse ko. asiaa huomata..
Huomaa, että sensonic laatikossa on myös erilainen työsylinteri/letkuliitos, eli ole tarkkana uutta ostaessasi, ettei sitten asentaessa tarvitse ko. asiaa huomata..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: saab 900 -96vaihteisto
tohon on laitettu jo aikasemmin manuaali kytkin.samallainen työsylinteri ku 9-3, tilasin uuden samallaisen työsylinterin jossa on se sokka liitos laatikon päällä. onko mitää vinkkii miten se työsylkku ilmataan.
Re: saab 900 -96vaihteisto
Tuota motonetin letkua olen käyttänyt.sami_a kirjoitti:tohon on laitettu jo aikasemmin manuaali kytkin.samallainen työsylinteri ku 9-3, tilasin uuden samallaisen työsylinterin jossa on se sokka liitos laatikon päällä. onko mitää vinkkii miten se työsylkku ilmataan.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-5152
Jostain autonregas, jossa ~1bar painetta, letku renkaan ja säiliön välille. (säiliö piripintaan).
Avataan ilmausruuvia, kunnes tulee nestettä ulos tasaisena virtana.
Ruuvi kiinni, pumppausta polkimella, kts. edellinen rivi... kunnes poljin toimii vähintäänkin jotenkuten. Käytössä loputkin ilmat poistuu muutaman päivän jälkeen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.