
Käynnistyshäiriö 2.3T:ssä
Käynnistyshäiriö 2.3T:ssä
Ajelin aamulla Hämeenlinnasta Helsinkiin ja loppupäässä oli yllättäen n. 40 minuuttia ruuhkassa seisoskelua yms. Pääsin kuitenkin kohteeseen ja pistin auton hetkeksi parkkiin ja sammutin koneen. Sitten yritin startata kun piti siirtää auto muualle ja tonnari tekikin siten, että se käynnistyi ja sammui lähes heti. Toisella yrityksella käynnistyi sitten hyvin ja meno jatkui. Kieliikö tämä jostain tulevasta viasta? 

-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Käynnistyshäiriö 2.3T:ssä
Punainen laatikko ilmoittelee jo ;o) (DI-kasetti)karg kirjoitti:Ajelin aamulla Hämeenlinnasta Helsinkiin ja loppupäässä oli yllättäen n. 40 minuuttia ruuhkassa seisoskelua yms. Pääsin kuitenkin kohteeseen ja pistin auton hetkeksi parkkiin ja sammutin koneen. Sitten yritin startata kun piti siirtää auto muualle ja tonnari tekikin siten, että se käynnistyi ja sammui lähes heti. Toisella yrityksella käynnistyi sitten hyvin ja meno jatkui. Kieliikö tämä jostain tulevasta viasta?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Hemmetti jos se on taas se DI-kasetti... ei oo nykyisellä kasetilla ikää edes kahta vuotta vielä ja alle 50000km ajettuna.
Edellinen kun hajos niin ei ilmotellu mitään etukäteen. Auto kävi moitteetta Ruokavaraston pihaan asti, mutta sitten kun piti lähtee kotiin kaupasta, niin kone ei edes lupaillu. Yksi puola oli päästäny öljyt halkeaman kautta pois..
Nyt tietysti auto ei starttaa enää tuolta parkkihallista ja sitten ihmetellään että milläs menis kotiin.
Tartteekohan alkaa metsästää valmiiksi kyytiä Saab-kauppaan, että sais haettua ainakin varalle uuden DI-kasetin...

Edellinen kun hajos niin ei ilmotellu mitään etukäteen. Auto kävi moitteetta Ruokavaraston pihaan asti, mutta sitten kun piti lähtee kotiin kaupasta, niin kone ei edes lupaillu. Yksi puola oli päästäny öljyt halkeaman kautta pois..
Nyt tietysti auto ei starttaa enää tuolta parkkihallista ja sitten ihmetellään että milläs menis kotiin.

Olisiko käynnistyksen esto
Ilmeisesti sulla on elektroninen käynnistyksen esto (97-tonnari). Itse kokeilin omaa tonnaria käynnisestollisella boksilla ja auto lähti käymään, mutta sammui heti.
Mites käynnistyksen estoon vaikuttaa avaimen/kaukosäätimen patterit
?
Mites käynnistyksen estoon vaikuttaa avaimen/kaukosäätimen patterit

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Olisiko käynnistyksen esto
Siihen vaikuttaa kojelaudassa oleva ledi. Jos se vilkkuu, niin käynnistyksen esto (ja mahdollisesti myös hälytin) on päällä.9000LPT kirjoitti:Ilmeisesti sulla on elektroninen käynnistyksen esto (97-tonnari). Itse kokeilin omaa tonnaria käynnisestollisella boksilla ja auto lähti käymään, mutta sammui heti.
Mites käynnistyksen estoon vaikuttaa avaimen/kaukosäätimen patterit :oops: ?
Kuskin ovi auki ja painat lukkonappia kakesta, niin valon pitäisi sammua ja saapin hörähtää käyntiin, kun virta-avainta näyttää..
Jos ovet on kiinni kun valo vilkahtelee ja painat lukkonappia, menevät ovet lukkoon ja hälytin päälle, eli kannattaa avata se kuskin ovi tossa tilanteessa niin ei mene "sähläykseksi".
En ole tätä manuaalista katsonut (joten ei ole virallinen tieto), mutta mun nähdäkseni jos auton sammuttaa, poistaa avaimen lukosta ja astuu autosta ulos, niin käynnistyksenesto menee päälle.. Esim jos menet tankkaamaan ja otat avaimen taskuun siksi aikaa ja lämäät oven kiinni, niin sitten pitää toi em. ovi auki avaus suorittaa, että käynnistyksenesto menee pois.
Tietysti kaken patterit vaikuttaa sen verran, että jos se ei jaksa lähettää signaalia, ei varmaan hälyboksikaan sitä saa vastaanotettua -> ovet saat auki avaimella, mutta jos ei ledi samalla sammu niin sitten ei saa autoa käyntiin. :-)
Täytynee itsekin lukea se manuaali, niin tietää tarkalleen, että mitä mikäkin ledin vilkutus tarkoittaa.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Olisiko käynnistyksen esto
Ei ollut kyse siitä käynnistyksen estosta ainakaan sikäli että sen päälläolosta ilmoittava ledi ei vilkkunut ja olin muutenkin just avannu auton lukot yms. normaali käynnistystapahtuma. Voihan tietysti olla että se systeemi temppuili just sillon, mutta tiedä häntä..9000LPT kirjoitti:Ilmeisesti sulla on elektroninen käynnistyksen esto (97-tonnari). Itse kokeilin omaa tonnaria käynnisestollisella boksilla ja auto lähti käymään, mutta sammui heti.
Mites käynnistyksen estoon vaikuttaa avaimen/kaukosäätimen patterit?
DI-kasetti muutes toimi moitteetta eli vika ei aiheutunut siitä ainakaan Olarin Länsiauton mukaan. Ihmettelivät kyllä sitä, että mikä aiheuttaa pätkimistä esim. tasaisella 2000 r/min. Ihmettelenpä tuota itsekin...9000CD23T kirjoitti:Kumma juttu, kannattaisiko tutkia miksi DI-kasetti saa siipeensä..??
Oikeat tulpat...? ( vastus tulpat )
Moottorin maadoitus...?
Re: Olisiko käynnistyksen esto
Moi,
En malttanut olla lisäilemättä omaa kyselyäni tähän (jonka ehdin jo tonne palstalle kirjoittaa) kun asiaa liippaavaa pohdintaa kerta on.
kysymys 1:
kaukovalot menee käynnistyksen yhteydessä päälle. Auto 9000 CS vm-96, jossa alkuperäinen varashälytin (liittyy taudin kuvaan). Eli kun sammuttaa koneen (lyhyet päällä) napsauttaa varashälyn & keskuslukon päälle - ja sitten taas auki, ja käynnistää koneen: niin pitkät päällä.
Onko joku "vikailmoitus" tyyppinen juttu vai muuten vaan vika? Mielestäni ei ihan aina tee tota. Auto tosin ollut vasta viikon mulla
kysymys 2: Onko yleinen-kin vika: ajoin ens 40 km. sammutin. käynnistin reilu 5min päästä, ja lähti käyntii vajailla pytyillä. Neljäskin lähti sitten käyntiin ja matka jatkui. Sama aamu: Jos en aivan väärin ratin vibroja ja kaasuun vastaamattomuutta tulkinnut, niin noin 80km(h vauhdissa tiputti hetkeksi vajaille pytyille taas, ja sitten taas normaalisti eteni matka. Puola? Tulppa? Mikä ihme...?
K
En malttanut olla lisäilemättä omaa kyselyäni tähän (jonka ehdin jo tonne palstalle kirjoittaa) kun asiaa liippaavaa pohdintaa kerta on.
kysymys 1:
kaukovalot menee käynnistyksen yhteydessä päälle. Auto 9000 CS vm-96, jossa alkuperäinen varashälytin (liittyy taudin kuvaan). Eli kun sammuttaa koneen (lyhyet päällä) napsauttaa varashälyn & keskuslukon päälle - ja sitten taas auki, ja käynnistää koneen: niin pitkät päällä.
Onko joku "vikailmoitus" tyyppinen juttu vai muuten vaan vika? Mielestäni ei ihan aina tee tota. Auto tosin ollut vasta viikon mulla
kysymys 2: Onko yleinen-kin vika: ajoin ens 40 km. sammutin. käynnistin reilu 5min päästä, ja lähti käyntii vajailla pytyillä. Neljäskin lähti sitten käyntiin ja matka jatkui. Sama aamu: Jos en aivan väärin ratin vibroja ja kaasuun vastaamattomuutta tulkinnut, niin noin 80km(h vauhdissa tiputti hetkeksi vajaille pytyille taas, ja sitten taas normaalisti eteni matka. Puola? Tulppa? Mikä ihme...?
K
Jope kirjoitti:Siihen vaikuttaa kojelaudassa oleva ledi. Jos se vilkkuu, niin käynnistyksen esto (ja mahdollisesti myös hälytin) on päällä.9000LPT kirjoitti:Ilmeisesti sulla on elektroninen käynnistyksen esto (97-tonnari). Itse kokeilin omaa tonnaria käynnisestollisella boksilla ja auto lähti käymään, mutta sammui heti.
Mites käynnistyksen estoon vaikuttaa avaimen/kaukosäätimen patterit?
Kuskin ovi auki ja painat lukkonappia kakesta, niin valon pitäisi sammua ja saapin hörähtää käyntiin, kun virta-avainta näyttää..
Jos ovet on kiinni kun valo vilkahtelee ja painat lukkonappia, menevät ovet lukkoon ja hälytin päälle, eli kannattaa avata se kuskin ovi tossa tilanteessa niin ei mene "sähläykseksi".
En ole tätä manuaalista katsonut (joten ei ole virallinen tieto), mutta mun nähdäkseni jos auton sammuttaa, poistaa avaimen lukosta ja astuu autosta ulos, niin käynnistyksenesto menee päälle.. Esim jos menet tankkaamaan ja otat avaimen taskuun siksi aikaa ja lämäät oven kiinni, niin sitten pitää toi em. ovi auki avaus suorittaa, että käynnistyksenesto menee pois.
Tietysti kaken patterit vaikuttaa sen verran, että jos se ei jaksa lähettää signaalia, ei varmaan hälyboksikaan sitä saa vastaanotettua -> ovet saat auki avaimella, mutta jos ei ledi samalla sammu niin sitten ei saa autoa käyntiin.
Täytynee itsekin lukea se manuaali, niin tietää tarkalleen, että mitä mikäkin ledin vilkutus tarkoittaa..