NG900 Webasto-mysteeri
NG900 Webasto-mysteeri
Webasto starttaa hienosti ja aktivoi ACC:n paneelin valiten esim. sisäilman kierrätyksen ja 2 pykälää puhallinnopeutta. Rööreistä ei kuitenkaan tule ilmaa, eli puhaltimen moottori ei käynnisty -> kabiini ei lämpene. Mistäs kannattaisi etsiä vikaa?
Kun auto on käynnissä, ACC toimii täysin normaalisti eli sinänsä systeemin pitäisi olla kunnossa.
Kun auto on käynnissä, ACC toimii täysin normaalisti eli sinänsä systeemin pitäisi olla kunnossa.
Re: NG900 Webasto-mysteeri
saabin tollaiseen vebasto hommaan en ole perehtynyt ollenkaan kun ei ole koskaan ollut sellaista vielä autossa.
mutta voiskohan olla sama systeemi kuin työkaverin pösössä.
vebasto lähtee päälle ja samalla sisä puhallin autossa.
vebasto lämmitää konetta ensin pelkästään kunnes lämpötila on noin 50-55 astetta sen jälkeen alkaa vasta laskea lämmintä ilmaa kabiiniin.
tämä on vaan villi veikkaus et olisko saman lainen systeemi saabissakin
mutta voiskohan olla sama systeemi kuin työkaverin pösössä.
vebasto lähtee päälle ja samalla sisä puhallin autossa.
vebasto lämmitää konetta ensin pelkästään kunnes lämpötila on noin 50-55 astetta sen jälkeen alkaa vasta laskea lämmintä ilmaa kabiiniin.
tämä on vaan villi veikkaus et olisko saman lainen systeemi saabissakin
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG900 Webasto-mysteeri
Voikos se ACC olla ohjelmoitu myös niin, että puhallus ei käynnisty ollenkaan? Meinasin vaan, että vois poiketa huomenissa TECH2:n äärellä, jotta sais ton ehkä sillä kuntoon.
Re: NG900 Webasto-mysteeri
Kiitoksia tiedosta
Ehkä auton aiempi omistaja "Rane" on säädellyt tuonkin asian epävireeseen...

Re: NG900 Webasto-mysteeri
Mimmi, meneeköhän toi ACC:n säätö varmasti NG900:n kohdalla noin? ACC-valikon kautta löytyi ainoastaan lisävalikko "Pysäköintilämmitin" ja siellä oli vain yksi parametri arvossa 100%. Jos tuota puhaltimen ohjausta säädetään jostain muualta, niin voisitko heittää tarkempaa tietoa, että mistä?
Re: NG900 Webasto-mysteeri
No niin. Koska erään merkkiliikkeen Saab-huoltaja sanoi, että meikän auto on niin vanha ettei pääse Webastoon kiinni ja hän sanoi myös, että kiertovesipumppu on tod.näk. rikki ja siksi ACC ei puhalla kabiiniin ilmaa, niin päätin iltapuhteiksi lähteä lumiselle moottoritielle kohti Mimmin parkkipaikkaa. Siellä säädeltiin TECH2:lla ACC:n kyseinen parametri 100% -> "SÄÄDETTY LÄMPÖ", niin johan alkoi kabiiniin virrata lämmintä ilmaa Webaston ollessa aktiivinen.


Re: NG900 Webasto-mysteeri
Hyvää toimintaa, Mikäs pulju se on missä ei onnistuttu käyttämään sitä techiä? Sinne kannattaa ehkä soittaa ja kertoa, mitä tehtiin toisin jotta onnistuttiin. Ei siis kettuilumielessä vaan jotta kaveri osaa tehdä sen ensikerralla oikein. Luulisi heitä kiinnostavan se myös.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG900 Webasto-mysteeri
Saabin Webasto-asennusohjeessa on virhe NG900:n suhteen.. siinä sanotaan, että jos autossa on ACC, niin puhallinmoottorin pakko-ohjaus -piuhat pitää jättää kytkemättä. Puhallinmoottori saa virtaa kuitenkin +54 -jännitteestä, eli se toimii vain, jos virrat on kytkettynä (tämän huomasin myös itse), vaikka ACC-paneeli onkin aktiivinen Webaston päällä ollessa. Hook keksi tämän 100%-varmuudella kytkentäkaavioita väijymällä ja tänään pistettiin puhallinmoottorille +30 -jännite, jolloin puhallinmoottori toimii myös ilman virta-avainta silloin, kun Webasto ohjaa ACC-paneelin käyntiin. Aiemmin tota lämmintä ilmaa tuli kabiiniin hiljakseen vain siksi, että lämmin ilma nousee ylöspäin. Nyt sitä tulee tehokkaammin, kun puhallinmoottori työntää siihen vauhtia.. 
EDIT: Aamuhavainto: Soitto Saabille ja 20min päästä startti. Ja nyt oli sitten Saabi oikeesti lämmin sekä sisältä että moottorista tossa äskettäin -12 pakkasesta lähtiessäni

EDIT: Aamuhavainto: Soitto Saabille ja 20min päästä startti. Ja nyt oli sitten Saabi oikeesti lämmin sekä sisältä että moottorista tossa äskettäin -12 pakkasesta lähtiessäni
