Check Engine ja tuhinat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Check Engine ja tuhinat

Viesti Kirjoittaja patse »

Taasen tuo ihana CE-valo näkyy mittaristossa palavan. Missähän voisi arvuutella vikaa olevan? Tuonne ulos pakkaseen ja tuiskuun kun ei innosta ihan heti mennä :x Oireena huomasin vedosta kaasua löysätessä amis/tuuning tsuhahdukset joita ei ole ennen kuulunut.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Check Engine ja tuhinat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

OBD-lukijalla voisin torstain potkuissa kokeilla lukea mitä koodeja antaa. Eikös ne ole tällä viikolla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Check Engine ja tuhinat

Viesti Kirjoittaja patse »

vesa67 kirjoitti:OBD-lukijalla voisin torstain potkuissa kokeilla lukea mitä koodeja antaa. Eikös ne ole tällä viikolla ?
Juu, on potkut nyt torstaina. Ihmetellään sielä sitten.
En päässyt vikakoodeja luetuttamaan, kun kävin Takalalla ruokisaikaan. Tosin säikähti tuo kolkki jo, että joutuu Takalan käsittelyyn ja sammutti vikavalon korjaamon pihassa, kun starttasin pois lähtöä. Ylimääräiset äänet eivät tosin kadonneet.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Check Engine ja tuhinat

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

bypassilta lähtevä putki/letku irronnut, toiset irroittaa tarkoituksella :D
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Check Engine ja tuhinat

Viesti Kirjoittaja patse »

No, niin. Loistaahan se vikavalokin taasen. Putket ja letkut on ollut irti noin kuukausi sitten, mutta toki tarkastelin noita äsken :wink: Paikalleen tuntui olevan. Liekö by-pass rikki vai kuinka se meni, kun tuo ylimääräinen ääni on kaiteti siitä kun turbo saa paineiskun kaasuläpän sulkeutuessa. Tulee ihan mieleen joskus nähty ja kuultu vanha Audi turbo quattro.

EDIT 27.02.10: bypassihan se ol rikki.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin