Missäs päin itä-suomessa voisi käydä penkittämässä autonsa? Joensuussa ei ole, mutta löytyiskö Kuopiosta tai Varkaudesta päin?
-John
Dynoa itä-suomessa?
Eikö vauhtipyörässä olekkaan penkkiä? Siinä Ukkolankadulla oli joku toinenki viritysputka, mutta mikähän lie ollu nimiään... Muistaakseni tämä toinen virittää vain ralliautoja, mutta on ne katuautojakin virittäneet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jaa, niin muuten ainakin joskus oli, enpä muistanutkaan. Pitääkin soittaa sinne. Ei tullut mieleen vaikka kaveri joskus muinoin käytti Asconaansa Vauhtipyörässä.Mertmi kirjoitti:Eikö vauhtipyörässä olekkaan penkkiä? Siinä Ukkolankadulla oli joku toinenki viritysputka, mutta mikähän lie ollu nimiään... Muistaakseni tämä toinen virittää vain ralliautoja, mutta on ne katuautojakin virittäneet.
-John
Kontkasella Vauhtipyörässä on kyllä penkki ( voi säätää auton kuormitettuna rullilla ), mutta tehokäppyrää ei kyllä saanut ylös viime kesänä..joku rikki. Eikä ainakaan silloin ollut meininkiä korjata sitä.
Sensijaan Mullikassa ilmottelee joku, että tehomittauksen Joensuussa...olisiko Autokätevä Timo Immonen?
Lähin toimiva penkki ja osaava putka lienee Alt control / Karala Leppävedellä.
Sensijaan Mullikassa ilmottelee joku, että tehomittauksen Joensuussa...olisiko Autokätevä Timo Immonen?

Lähin toimiva penkki ja osaava putka lienee Alt control / Karala Leppävedellä.
Soitin Vauhtipyörään. Penkkiä ei löydy enää sieltä. Ohjasivat Autokätevälle, no soitin sinnekin ja sain selville että sieltä ei saa tehokäppyröitä, laajakaista-lambda-arvoista puhumattakaan...
Käsitin että tuolla Autokätevällä voidaan mitata tehot esim. 3000rpm, 4000rpm ja 5000rpm kohdilla, ja niistä sitten voi arpoa että mikä antaa eniten tehoa ja sit tietääkin maksimitehon. Jippii. Lysti maksaisi n. 40 euroa, mutta kannattaako tuo edes, siis en mä edes tiedä onko tuosta mitään iloa kun ei mua loppupelissä ne tehot niin paljon kiinnosta vaan olisin halunnut nähdä käppyröitä jossa näkyy tehojen lisukkeena seokset, rpm ja ahtopaineet joita sitten voi vertailla toisiinsa ja tehdä kaikennäköisiä hurjia päätelmiä
Niin ja toi Leppävesikin on Jyväskylässä asti eli n. 440km taitaa tulla dynoreissulle matkaa edestakaisin. Ei voi sanoa kun että p***ele että pitääkin asua täällä hevon... no joo, lopetan tähän.
Mites noi G-techit ja muut G-voimiin(?) perustuvat elektroniset tehomittarit jotka ottaa virran esim. tupakansytyttimestä ja sitten aletaan tekemään repäisyjä ja laite laskee tehot noin suunnilleen. Onko niistä mihinkään ja kenellähän olisi semmoista lainata vaikka hintaan 20e/tunti tms.
-John
Käsitin että tuolla Autokätevällä voidaan mitata tehot esim. 3000rpm, 4000rpm ja 5000rpm kohdilla, ja niistä sitten voi arpoa että mikä antaa eniten tehoa ja sit tietääkin maksimitehon. Jippii. Lysti maksaisi n. 40 euroa, mutta kannattaako tuo edes, siis en mä edes tiedä onko tuosta mitään iloa kun ei mua loppupelissä ne tehot niin paljon kiinnosta vaan olisin halunnut nähdä käppyröitä jossa näkyy tehojen lisukkeena seokset, rpm ja ahtopaineet joita sitten voi vertailla toisiinsa ja tehdä kaikennäköisiä hurjia päätelmiä

Niin ja toi Leppävesikin on Jyväskylässä asti eli n. 440km taitaa tulla dynoreissulle matkaa edestakaisin. Ei voi sanoa kun että p***ele että pitääkin asua täällä hevon... no joo, lopetan tähän.
Mites noi G-techit ja muut G-voimiin(?) perustuvat elektroniset tehomittarit jotka ottaa virran esim. tupakansytyttimestä ja sitten aletaan tekemään repäisyjä ja laite laskee tehot noin suunnilleen. Onko niistä mihinkään ja kenellähän olisi semmoista lainata vaikka hintaan 20e/tunti tms.
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Kävin sitten dynossa, pyöräteho oli 177hp mutta ilmeisesti huonon tuuletuksen takia paineet tippui 1.3 barista 1.15 bariin, kadulla puskee 1.3 baria koko ajan ilman ongelmia.
20% tuohon lukemaan lisää niin saadaan 212hp koneesta, ja voisin uskaltaa väittää että todellisuudessa 220hp(?) on realistinen koneteho "kadulla" kun paineet nousevat kuitenkin 0.15 baria katuajossa.
Autokätevän sälli oli mukava heppu ja oli ilo maksaa se 40e vaikka en tosissaan muuta saanutkaan kuin raa'at teholukemat, juteltiin Saabeista jokunen tovi ja hän kertoi kuinka oli aikanaan asentanut 99EMS:iin T8 tekniikan ja rakentanut itse sytkän ja bensansyötön siihen, 1.2 baria kuulemma puski iloisesti ja vaihdelaatikoita hajosi "muutama" silloin aikoinaan.
Ihan pätevä kaveri tuntui olevan vaikka penkki olikin mallia aataminaikainen. No, nyt vaan toivomaan että ensi kesänä olisi T3/T4 pellin alla ja teholukemat koneessa 250-260hp.
-John
20% tuohon lukemaan lisää niin saadaan 212hp koneesta, ja voisin uskaltaa väittää että todellisuudessa 220hp(?) on realistinen koneteho "kadulla" kun paineet nousevat kuitenkin 0.15 baria katuajossa.
Autokätevän sälli oli mukava heppu ja oli ilo maksaa se 40e vaikka en tosissaan muuta saanutkaan kuin raa'at teholukemat, juteltiin Saabeista jokunen tovi ja hän kertoi kuinka oli aikanaan asentanut 99EMS:iin T8 tekniikan ja rakentanut itse sytkän ja bensansyötön siihen, 1.2 baria kuulemma puski iloisesti ja vaihdelaatikoita hajosi "muutama" silloin aikoinaan.
Ihan pätevä kaveri tuntui olevan vaikka penkki olikin mallia aataminaikainen. No, nyt vaan toivomaan että ensi kesänä olisi T3/T4 pellin alla ja teholukemat koneessa 250-260hp.
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria