Service stöldalarm?
Service stöldalarm?
Tuli eilen hankittua tuollainen 9-5. Onpa vaan sitten mukava auto. Aiempaa kokemusta 9000:sta ja tiesin odottaakin jotain
Tuollaista otsikon sanomaa ilmoittelee välillä. Illalla tuli itsepäisesti koko ajan näyttöön. Kai tuo hälyttimeen liittyy? Olisiko sille mitään kotikonstein tehtävissä?
Toinen ihmevika on se, että lämmityslaite ei herää aina heti eloon (myyjä tiesi sanoakin siitä). Eka demossa se pysyi mykkänä, kunnes autolla oli ajettu jonkin aikaa. Lämpötilansäätö näytti vain yhden nollan kuskin puolelle. Loput käynnitykset samalle päivälle, laite toimi ok.
Tuollaista otsikon sanomaa ilmoittelee välillä. Illalla tuli itsepäisesti koko ajan näyttöön. Kai tuo hälyttimeen liittyy? Olisiko sille mitään kotikonstein tehtävissä?
Toinen ihmevika on se, että lämmityslaite ei herää aina heti eloon (myyjä tiesi sanoakin siitä). Eka demossa se pysyi mykkänä, kunnes autolla oli ajettu jonkin aikaa. Lämpötilansäätö näytti vain yhden nollan kuskin puolelle. Loput käynnitykset samalle päivälle, laite toimi ok.
Re: Service stöldalarm?
Voi olla että sireenin paristot pitää uusia. Haulla löytyy paljon juttuja asiasta.Vehe kirjoitti:Tuollaista otsikon sanomaa ilmoittelee välillä. Illalla tuli itsepäisesti koko ajan näyttöön. Kai tuo hälyttimeen liittyy? Olisiko sille mitään kotikonstein tehtävissä?
Ja ohjeet löytyvät täältä: http://home.datacomm.ch/saeuberli/files ... teries.pdf
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Service stöldalarm?
Puhaltimen moottori puhkuu viimeisiään ja luultavasti näytöstä myös pikseleitä hukassa.Vehe kirjoitti: Toinen ihmevika on se, että lämmityslaite ei herää aina heti eloon (myyjä tiesi sanoakin siitä). Eka demossa se pysyi mykkänä, kunnes autolla oli ajettu jonkin aikaa. Lämpötilansäätö näytti vain yhden nollan kuskin puolelle. Loput käynnitykset samalle päivälle, laite toimi ok.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Service stöldalarm?
Tuosta lämppäristä. Kyllä näytössä on pikselit tallessa ja kaikki toimii, kunhan järjestelmä "herää henkiin". Vaikeutena on siis koko automaattisen lämmitysjärjestelmän käynnistyminen. Silloin kun näytti nollaa, niin puhallin ei sano mitään, mitään ei voi säätää jne.
Kun systeemi heräsi, näyttöön tuli asteet, puhallin lähti puhaltamaan ja lämpöä pystyi säätämään. Olisiko siellä elektroniikassa joku kylmäjuotos tms. Tekee kuulemma tätä vain kovilla pakkasilla.
Edit: Siis tosiaan, kun ei puhalla, niin näyttökään ei ole normaalina.
Kun systeemi heräsi, näyttöön tuli asteet, puhallin lähti puhaltamaan ja lämpöä pystyi säätämään. Olisiko siellä elektroniikassa joku kylmäjuotos tms. Tekee kuulemma tätä vain kovilla pakkasilla.
Edit: Siis tosiaan, kun ei puhalla, niin näyttökään ei ole normaalina.
Re: Service stöldalarm?
Voinko pyytää hieman täsmennystä tuohon edelliseen?ACC tekee joissakin vuosimalleissa itse kalibroinnin näkyvästi, ohjelmoimalla muuttuu
Re: Service stöldalarm?
Mjuu..
Kiitos tiedoista. Rohkenen silti epäillä, olisiko kyseessä kuitenkin joku vika. Eilen esimerkiksi autolla sai ajella useamman kilometrin kaupungissa, eikä ACC:ssa ollut muute eloa kuin numero 0. Ajelin tankille, sammutin auton ja lähtiessä ACC heräsi eloon kaikkine merkkeineen ja puhallin alkoi puhaltaa, lämpöä sai säätää jne.
Entisessä 9000:ssa oli samankaltainen ACC oire. Lähtiessä ACC:n numerot olivat pimeänä, ledit pimeänä, eikä puhallusta. Laitteen (ACC) koputtelu, tai tovin ajelu sytytti numeronäytön, ledit ja puhallin alkoi toimia.
Tuskin laite kalibroi itseään noin kauaa? Täytyy seurata tilannetta. En tosiaan ole ko. autoa vielä montaa kertaa käynnistänytkään
Kiitos tiedoista. Rohkenen silti epäillä, olisiko kyseessä kuitenkin joku vika. Eilen esimerkiksi autolla sai ajella useamman kilometrin kaupungissa, eikä ACC:ssa ollut muute eloa kuin numero 0. Ajelin tankille, sammutin auton ja lähtiessä ACC heräsi eloon kaikkine merkkeineen ja puhallin alkoi puhaltaa, lämpöä sai säätää jne.
Entisessä 9000:ssa oli samankaltainen ACC oire. Lähtiessä ACC:n numerot olivat pimeänä, ledit pimeänä, eikä puhallusta. Laitteen (ACC) koputtelu, tai tovin ajelu sytytti numeronäytön, ledit ja puhallin alkoi toimia.
Tuskin laite kalibroi itseään noin kauaa? Täytyy seurata tilannetta. En tosiaan ole ko. autoa vielä montaa kertaa käynnistänytkään
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Service stöldalarm?
Olikos se niin että Techillä pystyi säätämään aikaa milloin ACC " pyörähtää " käyntiin startin jälkeen ?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Service stöldalarm?
Tuosta techistäpä minä en tiedä. Edellinen omistaja on kuitenkin huomannut (nainen), että lämppäri toimii nyt erilailla kuin joskus aiemmin, eli joku on muuttunut. Itsekin minulta kysyi, että "onkohan se rikki".saabvector kirjoitti:Olikos se niin että Techillä pystyi säätämään aikaa milloin ACC " pyörähtää " käyntiin startin jälkeen ?
Tutustun tuohon Tech-käsitteeseen tässä paremmin, kun ehtii lukemaan..
Re: Service stöldalarm?
Jou. Kiitos. Jos saan vielä pyytää (turvallisempi olo) tiedon, kuinka diagnostiikasta poistutaan/ohjelma poistuu. Olen tällä hetkellä reissussa kaukana kotoa ja pelkään, etten sekoita koko härveliä9-5T kirjoitti:painas lämpötila napit unohtaen auton käydessä vasen alakuolma ja oikea yläkulma yhtä aikaa niin saadaan mahdollinen vikakoodi.
Minulla kun ei ole ikinä ollut näin tietokoneistettua autoa ennen
Re: Service stöldalarm?
No niin. Lisää kokemuksia..
Eilen illalla lähdin reissun päältä kotia kohti. Auto oli tietty kylmä sisältä ja ulkoa. Kokeilin tuota vasen alakulma ja oikea yläkulma yhdistelmää. Ei tapahtunut mitään. Sillä hetkellä tosin näytössä oli kuskin puolella se tuttu "0" ja vänkärin puolella muistaakseni "09". Taustavalokin muuten palaa jotenkin erityisen kirkkaana tässä "moodissa"
Ajoin autolla n. 30km ilman lämmitystä. Pysähdyin sitten huoltamolle jossa sammutin, käynnistin, sammutin, käynnistin muutaman kerran. Halleluja, elämä palasi ACC:n näyttöön ja muuhunkin toimintaan. Tarkenin loput 100km hyvin
Tänä aamuna, kun auto oli sekä moottori, että sisätilalämmityksessä, ACC toimi heti startin jälkeen normaalisti.
Voisiko noista oireista tehdä lisää päätelmiä? Onko ACC kuinka isotöinen irroittaa? Jos joku liitin on vaikka huonosti?
Eilen illalla lähdin reissun päältä kotia kohti. Auto oli tietty kylmä sisältä ja ulkoa. Kokeilin tuota vasen alakulma ja oikea yläkulma yhdistelmää. Ei tapahtunut mitään. Sillä hetkellä tosin näytössä oli kuskin puolella se tuttu "0" ja vänkärin puolella muistaakseni "09". Taustavalokin muuten palaa jotenkin erityisen kirkkaana tässä "moodissa"
Ajoin autolla n. 30km ilman lämmitystä. Pysähdyin sitten huoltamolle jossa sammutin, käynnistin, sammutin, käynnistin muutaman kerran. Halleluja, elämä palasi ACC:n näyttöön ja muuhunkin toimintaan. Tarkenin loput 100km hyvin
Tänä aamuna, kun auto oli sekä moottori, että sisätilalämmityksessä, ACC toimi heti startin jälkeen normaalisti.
Voisiko noista oireista tehdä lisää päätelmiä? Onko ACC kuinka isotöinen irroittaa? Jos joku liitin on vaikka huonosti?
Re: Service stöldalarm?
Jos löytää vikakoodin niin meneekö itsekseen pois tuosta tilasta vai pitääkö kuitata jollain?
Koettaisin ensimmäisenä ohjeilmoittaa uusiksi sen ilmastoinnin siten että kalibrointi ei häiritse. Josko uudella ohjelmalla tokenisi.
Koettaisin ensimmäisenä ohjeilmoittaa uusiksi sen ilmastoinnin siten että kalibrointi ei häiritse. Josko uudella ohjelmalla tokenisi.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Service stöldalarm?
Kiitos Mimmi,
Koitetaan jotain valohoitoa paneelille Kassotaas, mitä se tekee, kun lähtee töistä iltapäivällä. Saattaa ehkä toimia, kun jätin sisätilalämppärin "päälle". Lämmittää vain 2h, tuo tolppa mutta on sekin eteenpäin.
Koitetaan jotain valohoitoa paneelille Kassotaas, mitä se tekee, kun lähtee töistä iltapäivällä. Saattaa ehkä toimia, kun jätin sisätilalämppärin "päälle". Lämmittää vain 2h, tuo tolppa mutta on sekin eteenpäin.
Re: Service stöldalarm?
Juu.. Töistä lähtiessä ACC paneelissa oli aika normaalinnäköiset näkymät. Puhallusta ei kuitenkaan irronnut. Jossain vaiheessa kotimatkaa alkoi lämmintä hohkaamaan ja puhaltimen nopeus vielä kasvoi itsekseen (automaattista, tiedän).
Ei tässä muuttotohinoissa sille mitään ehtinyt tekemään. Kyllä sillä vaikuttaisi olevan vähän oma elämänsä tuolla ACC:llä. Paneelissa voisi olla tosiaan häikkä.
Lämmönsäätövivut, puhallin jne. lienee kunnossa kun se kerran toimii. Sitten kun toimii.
Kyselen tyhmiä, jahka saan enemmän käyttökokemuksia (ja johtolankoja) kerättyä.
Ei tässä muuttotohinoissa sille mitään ehtinyt tekemään. Kyllä sillä vaikuttaisi olevan vähän oma elämänsä tuolla ACC:llä. Paneelissa voisi olla tosiaan häikkä.
Lämmönsäätövivut, puhallin jne. lienee kunnossa kun se kerran toimii. Sitten kun toimii.
Kyselen tyhmiä, jahka saan enemmän käyttökokemuksia (ja johtolankoja) kerättyä.
Re: Service stöldalarm?
Jep. Tämäpä hyvä. Kiitos Tokihan tuo koe onnistuu vain silloin kun ei ole se ihmemoodi päällä, jossa näkyy nolla ja valo on kirkas. Nyt on toiminut ihan järjellisesti, kun on ollut vähänkään lauhaa auton sisällä (sisälämppäri pikkuteholla).
Re: Service stöldalarm?
Juu, eli tämä testin tein yhtenä aamuna. Puhallin alkoi tohottaa täysillä. Homma siis varmaan ok.Mimmi kirjoitti:Kokeiles seuraavan kerran painaa ACC huurteenpoisto-asentoon (keskirivin ylin). Lähteekö nyt puhallin päälle?
Jos lähtee, niin vikaa ei ole, puhallus on pienellä koneen ollessa kylmä ja ACCn ollessa automaatilla.
Tänään sitten iltapäivällä lähtiessä ACC näyttö ok. Lämmön (haluttu) säätäminen onnistuu, puhaltimen nopeutta (palkkeja näyttöön) sai kasvatettua, mutta.. Ei puhallista, vaikka kaikki palkit (puhallin täysillä). Autom asennolla ei tullut edes palkkeja => ei halunnut puhaltaa. Ei edes huurteenpoistoa painettaessa. Tarpeeksi kun oli ajellut, niin tohina alkoi käydä.
Olisiko sitten sillä tekemistä asian kanssa, että moottorin täytyisi lämmetä tiettyyn pisteeseen, ennen kuin se antaa luvan puhaltaa? Se selittäisi tämänpäiväisen, mutta ikävä se kyllä on, jos 20km pitää ilman haaleaakaan puhallusta taivaltaa.
Toinen idea on, että laite on jotenkin sekaisin ainakin kylmällä ilmalla.