St***n Samara kuski(t)!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Firon
"Viggen"

St***n Samara kuski(t)!

Viesti Kirjoittaja Firon »

Joutuu moisen pellen takia uhraamaan aikaansa ja juoksemaan vahinkotarkastukseen sekä varailemaan aikaa Länsi-Autosta. :evil: :evil: :evil: <- (normaalikäytännöstä poiketen pari tuollaista härpäkettä).

Olin kaikessa rauhassa kolmioristeyksessä paikallaan vilkku oikealle. Katselin kun vasemmalta puoleltani lähestyi moottoripyörä. Tuumasin, että tuostahan vielä ehtisi...ääh empä viitti kun on sateista niin saattaa sutasta ja sitten joutua tekemään reilun kiihdyksen ettei pyöräilijän tarvitse hidastaa. Eli päätin toimia "epänormaalisti" ja odotella hetken "turhaan" (VIRHE #1 !!!).

Moottoripyörän vastasuunnasta lähestyi Lada Samara -merkkinen neljälläpyörälllä varustettu kulkine, joka ilmaisi vilkulla halunsa kääntyä vasemmalle (samasta risteyksestä missä odottelin). Kuljettaja hidasti vauhtiaan ennen risteystä varmaan jonnekkin 20km/h tienoille. Siitä sitten käänsi ohjauspyörää vasemmalle aivan kuin tähdäten suoraan ajavaan MP-kuljettajaan.

Samara osui MP:n keskelle, joka kaatui kuljettajineen sekä muutti kulkusuuntaansa kohti...arvatkaapa mitä!!! Sinnehän se sitten napsahti Saabin oikean alakulmaan puskurin alle koko paketti.

-----------vauriot-----------------
Saab-kuski: arvatkaa!!! :evil: :evil:

Saab: Näkyvät vauriot pienet. Etuspoileri painunut kiinnikkeineen kuskin puolelta. Irti, vääntöä, maalausta vissiin luvassa. Toivottavasti spoilerissa ei ole halkeamaa (Torek-auto:sta sanottiin että sitten se lahoaa heti pakkasella jos on pienikin halkeama. Harmi kun heillä ei ole välineitä maalaukseen ja kuivaukseen).

MP-kuski: Kuski kunnossa, piteli hieman olkapäätään.

MP:Katteet, vilkku, pakoputki ymym rikki kenties lunariin. Oli muuten viemässä Yamahaansa talvisäilytykseen. Sanoin kaverille, että sulla kävi tuuri: Itse hengissä, kausi ohi, "pyörä lunariin" ja siten uutta alle kevääksi ja vielä että kaverillani on Yamaha MP-kauppa Porvoossa ja ojensin käyntikortin.

Samara-kuski: Painokelvottomia ajatuksia joten en kommentoi tähän hätään. Miten joku voi...!!!!

Samara: Ei kiinnostanut niin en edes vilkaissut.
-----------vauriot-----------------

Opimme sen, että turhat odotukset pois itseltä ja mennään vaan niinkuin muutenkin tulee tehtyä....että sen kerran kun ajattelee odottaa niin....

Firon, jota V******* kuin pientä eläintä
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Pakko kertoa oma Samara-kokemus

Samarakuski oli tankannut mittarista, maksanut ja istahti ajopeliinsä.
Olin Samaran takana, odottamassa vuoroani.

Ja, kas idän ihmettä, sinkos pakki päällä suoraan keulaani. Jytkytteli siinä hetken kunnes löysi kytkimensä.

Mulla oli puskuri lytyssä, rekisterikilpi muistutti hannunvaakunaa, yms.
Meni osoittamaan mieltäni Samarakuskille.
Huoltsikan vetäjä tuli väliin.
Taisi Samaristi olla helposti höynäytettävä ja hyvin maksava asiakas.

Koomisinta oli huoltoaseman vetäjän ja Samara-sulttaanin kommentit.

Huoltamon mies: " oot sä aika pikkupaskan tarkka, ku tollasesta itket" 8O
Loppui muuten sillä hetkellä siellä Konalan Shellillä käynti just siihen. :evil:

Sjamaran tjehdastiimin kuski: " minkäs mä arvasin, kun tuo pysäytetään pakki päällä, en arvannut että se menee takaperin" :idea:

Mites me Saabistit olemme pärjänneet tuon pakkilukon kanssa :?:
Oli siinä kaksi ammattimiestä asialla :twisted: :twisted: :twisted:

No, astian maku jäi suuhun :cry:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mitä tohon nyt sit voisi sanoa :?
FIRONkin pitää autostaan todella mallikkaasti huolta ja sit joku torvi aiheuttaa tollasen :evil:
Jotenki ois helpompi suhtautua jos itte teloisi silmäteränsä vaikka sekin v*tuttais ankarasti

P.S. Maalaa nyt se etuspoileri auton väriseksi jos se kerran irroitetaan tai tilalle tulee uusi :D
Maikki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Eilsen kokemuksia Nokia-citystä...

7-kympin ja kuoleman väliltä oleva mummeli hokaa ns. teboilin valoissa että perskules...täähän on vasemmalle kääntyvien kaista ja pitäis mennä suoraan. Vilkkuhan menee kätevästi päälle samalla kun kääntää rattia oikealle. v....jako tuota peileihin kattomaan...ei siellä ketään oo paitsi minä boran rinnalla. jarrut pohjaan kuten tööttikin ja mummelin pää pyörii niin väkkäränä ku kulumat antaa myöten.

Noh päästään parisataa metriä eteenpäin tasa-arvoiseen risteykseen jossa on suoraan menevien ja kääntyvien kaistat. Mummeli katsoo että vastaantulevien puolelta on auto kääntymässä häneeb nähden oikealle joten eikun reilusti kaasua ja käännös vasemmalle. Muuten hyvä mutta siellä olikin toisella kaistalla auto ajamassa suoraan. Onneksi tämä jannu kerkes vetää liinat kiinni ja mummeli jatko hidastamatta ja ilmeisesti edes huomaamatta tätä toista autoa. :evil:

...kele kun ei vetäny parkkiin niin oisin käyny sanomassa muutaman valitun sanan toisten hengen vaarantamisesta ja bingosta voitetusta ajokortista :evil:

Tarinan opetus: Nokialla ei kannata käydä asioilla keskellä päivää kun eläkeläisterminaattorit on liikenteessä jumittamassa pankit ja kaupankassat, parkkipaikat janirtojen voimalla ratin takana ei nähdä eikä kuulla mitään ja niskakin kääntyy nivelreuman takia jopa 2 astetta.

Tilittäminen helpotti :lol: pitäisköhän muuttaa pirkkalaan :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Firon
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Firon »

2,3T sport kirjoitti: P.S. Maalaa nyt se etuspoileri auton väriseksi jos se kerran irroitetaan tai tilalle tulee uusi :D
Katotaan nyt mitä tulee.... 6.10 Länsi-Autoon purkuun tuo nokka... Vakuutustarkastaja sanoi ensin spoileria katsellessaan, että monissa autoissahan tuo on jo ekan talven jälkeen tuollaisessa kunnossa. Arvatkaas vaan kuinka lähellä oli että oisin nostanut kaverin siihen seinälle :evil: :evil: 0,2 sekunttia myöhemmin kun olin sanonut kaverille muutaman hyvin valikoidun ja tarkasti artikuloidun sanan lähti se ****** kirjoittelemaan korjauslappua. Kehtas **** alkaa vielä valittamaan, että mehän tämän kaiken lopulta maksamme. Pistää vihaks!

Kun nokka on purettu saa taas soitella (lue tapella) tuonne IFfiin kun pitää sitä ja tätä uusia ja tää sun kirjottama paperinpala ei riitä. <- ja vielä kun itse ei ole tehnyt muuta kuin seissyt paikallaan ja antanut toisille tietä!

Firon
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla oli vastapuolena kerran linja-auto. No tiedättehän, eihän ammattikuski voi väärin ajaa niin kuin "maksalaatikko" kuski joka ajaa vuodessa vain 40tkm.

Onnex oli kasko mutta sillä hintaa millä auto olisi lunastettu ei olisi saanut edes niitä vanteita ja webastoa mitä siinä autossa on kiinni, joten otin rahat ja korjasin itse.

Rahalla minkä sain vakuutuksesta sain ostettua onnex osat jai jopa pari eeroo vielä käteen :lol: :lol: :lol:

Vakuutusyhtiöt on sellaisia ************** joskus tai usein :cry:
9-3.1972
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla ei oo onneksi ollut ku vain läheltä piti tilanteita. Vois laittaa oman top3-listan tähän:

1. Perseen alla Mercedes-Benz Vito ja perässä Vihe bigbox-peräkärry. Vastaan tulee linja-auto jota ohittaa sora-auto, joten ei muuta ku Vito puoliksi lumipenkkaan ja vauhdin avulla pois.

2. Kolmion takaa Opel Vectra tulee reipasta vauhtia ja päätti sittenkin jarruttaa. Jää puoliksi mulle eteen, väistö liike ja auto menee risteysalueella melkein vastaantulijan puolelle, lumipenkka onneksi muuttaa kulkusuuntaa ja auto palaa takaisin omalle kaistalle.

3. Samassa risteyksessä kuin kohdassa 2, mummo tulee sivuille katsomatta potkurilla eteen, ja taas auto jarruttamatta penkkaan ja vauhdin turvin penkasta pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin