9-5 nykii.
9-5 nykii.
Saab 9-5 vm. 2000 2,0t.
Tämä saab on jättänyt tien poskeen jo 3 kertaa, auto ollut mulla 3kk. josta korjaamolla seissyt 1 kk. konerempan vuoksi.
Kilometrejä autoon on mun aikana kertynyt 1800km ,rempat on maksanu jo n.3000€ kuin paljo tarvis tehä vielä että tohis lähteä ajamaan pitempää reissua?
Olis saanu saab kaatua mun puolesta!
Tehty n.1000km. sitten koneremppa.
Nyt alkoi nykimään ja kun auton sammuttaa niin ei edes lupaa.
Kone pyörittää kyllä hyvin.
Yön yli kun auto seisoo niin hörähtää hyvin käyntiin.
Kävin aamulla kaupassa ja jätin auton käymään siksi aikaa ja kun takasin tulin niin oli sammunu ja ei millään taaskaan käyntiin.
Bensapumppu (vaihdettu n.1 vuosi sitten) pyörii ja lorina kuuluu pumpusta.
Mitä neuvoksi?
Olisiko kondessi vettä niin paljo tankissa kun kovien pakkasten jälkeen on lauhtunu?
Tämä saab on jättänyt tien poskeen jo 3 kertaa, auto ollut mulla 3kk. josta korjaamolla seissyt 1 kk. konerempan vuoksi.
Kilometrejä autoon on mun aikana kertynyt 1800km ,rempat on maksanu jo n.3000€ kuin paljo tarvis tehä vielä että tohis lähteä ajamaan pitempää reissua?
Olis saanu saab kaatua mun puolesta!
Tehty n.1000km. sitten koneremppa.
Nyt alkoi nykimään ja kun auton sammuttaa niin ei edes lupaa.
Kone pyörittää kyllä hyvin.
Yön yli kun auto seisoo niin hörähtää hyvin käyntiin.
Kävin aamulla kaupassa ja jätin auton käymään siksi aikaa ja kun takasin tulin niin oli sammunu ja ei millään taaskaan käyntiin.
Bensapumppu (vaihdettu n.1 vuosi sitten) pyörii ja lorina kuuluu pumpusta.
Mitä neuvoksi?
Olisiko kondessi vettä niin paljo tankissa kun kovien pakkasten jälkeen on lauhtunu?
Re: 9-5 nykii.
Asentoanturia kannattaa koittaa ensiksi kun se on halvempi, jos saa lainaan DI kasetin niin sitten sitäkin voi kokeilla.
Asentoanturin voisi saada sopivasti täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=94652
Asentoanturin voisi saada sopivasti täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=94652
9-5 wagon 2.3t A 2005
Re: 9-5 nykii.
Nyt auto pörähti jälleen käymään kun auto seisoi 2 tuntia.
Ajoin korjaamolle ja ennen korjaamon pihaa risteykseen tullessa sammu.
No onneksi oli senverran vauhtia että sain auton korjaamolle saakka.
Huomenna selvitetään missä vika.
Ajoin korjaamolle ja ennen korjaamon pihaa risteykseen tullessa sammu.
No onneksi oli senverran vauhtia että sain auton korjaamolle saakka.
Huomenna selvitetään missä vika.
Re: 9-5 nykii.
Asiantuntevammat kaverit on jo varteenotettavia neuvoja laittaneet. Itseäni jäi kiinnostamaan, miksi noin "uuteen" autoon on joutunut tekemään konerempan? Onko ja mikä muu vastustellut?
Toivottavasti ongelmat hellittävät. Kerro sitten, kiten kävi. Tsemppiä.
Toivottavasti ongelmat hellittävät. Kerro sitten, kiten kävi. Tsemppiä.
Re: 9-5 nykii.
Tuosta kun alottaa, niin selviää monta asiaa miksi koneet on poksahdelleet -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138Vehe kirjoitti:Itseäni jäi kiinnostamaan, miksi noin "uuteen" autoon on joutunut tekemään konerempan? Onko ja mikä muu vastustellut?
Allekirjoittaneenkin femmaan on vaihdettu pata ja turbo takuuseen 66tkm kohdalla ja siksi sen uskalsin ostaakin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-5 nykii.
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu.
Auto ajettu kotiin ilman nykimisiä.
Kiitos 9-5 T.lle.
Auto ajettu kotiin ilman nykimisiä.
Kiitos 9-5 T.lle.
Re: 9-5 nykii.
Vai että huohotinongelmia ja konerikkoja. Vähän mielenrauhani kärsi tästä. Täytyypä tutkia asiaa (huohotinpäivitystä) ja tarkkailla öljyjä.
En ole koskaan hypistellyt tuollaista kampiakselin asentoanturia, mutta ihmetyttää, etteikö sellaisesta saa yhtään varmempaa (ikuista
). Tuohan ei kai osana ollut ihan halpa, eikä kai erityisen helppo vaihtaakaan (ahdasta, purkamista?).
Joutuuhan se kyllä kytkemään signaalia verrattain paljon ja meneehän teollisuudessakin koneista välillä indukstiivisia ym antureita, vaikka useimmiten viat on murtuneissa johtimissa.
En ole koskaan hypistellyt tuollaista kampiakselin asentoanturia, mutta ihmetyttää, etteikö sellaisesta saa yhtään varmempaa (ikuista

Joutuuhan se kyllä kytkemään signaalia verrattain paljon ja meneehän teollisuudessakin koneista välillä indukstiivisia ym antureita, vaikka useimmiten viat on murtuneissa johtimissa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-5 nykii.
Speedparts 590kr, eli PCS Jyväskylä tarjonnee uutta anturia n. 60-70€ hintaan.Vehe kirjoitti: ... kampiakselin asentoanturia, ...Tuohan ei kai osana ollut ihan halpa, .
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-5 nykii.
Hmm.. Muka muistin täältä lukeneeni tonnariaikoina, että olisi kallis. Tonnarini ostaja väitti sen (oli joutunut uusimaan) maksaneen yli 300,-
Liekö sitten ostanut alkuperäisosana.
15 min.. Onko se 9-5:ssä samanlaisessa paikassa kuin tonnarissa? Eikö se siinä ollut jonkin hihnapyörän takana. Tietty sekin voi olla helppo vaihtaa, kun tietää mitä tekee
Itse arvelin homman olevan työläskin 

15 min.. Onko se 9-5:ssä samanlaisessa paikassa kuin tonnarissa? Eikö se siinä ollut jonkin hihnapyörän takana. Tietty sekin voi olla helppo vaihtaa, kun tietää mitä tekee


Re: 9-5 nykii.
Pitkälohkotonnarissa oli tuo kallis 300€ anturi hihnapyörän takana. Lyhytlohkoisissa on koneen etupuolella ... lähellä laatikon reunaa ihan avonaisena vaihdettavissa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11