Boksin vaihto.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jansku
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Syys 17, 2009 16:01

Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Vaihdoin matalapaine lh-jetronikkiin täyspaine turbon boksin.Auto toimi 30 km mat
kan normaalisti, sitten syttyi vikavalo.Virran katkaisun jälkeen ,kun kytketään uu
delleen valo sammuu,vilahtaa kerran ja sammuu.Ajossa valo syttyy joskus,mutta
sammuu heti ei pala siis jatkuvasti.Ajo on varovaista

Auto tuntuisi toimivan kyllä ihan hyvin,mutta uskaltaako tuolla ajaa?
Jos ei, niin mitä muuta täyspaineiseksi saaminen vaatisi? Jostain kielii varmaan
tämä vikavalokin.
900i-87 900i 16v-89 8v-turbo-84 9000 matalap.-93
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Löytyykö konehuoneesta ahtojen ohjaukseen tarvittava (toimiva) magneettiventtiili?
M97CSB234EFM57001 RE85
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

LH-Jetroniccia ei kiinnosta ahtojen ohjaus eikä mankkuvena.

Pitäisi lukea vikakoodi että tietää mistä se ei tykkää. Onko vuosimallit ja LH-Jetronicin tyypit mitkä? Purkin päällä olevat 3 viimeistä numeroa molemmissa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jansku
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Syys 17, 2009 16:01

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Mankuvena on ja kyllä kait se sen vaatii ,koska pari viikkoa sitten tämä särkyi ja
teki fuelkuttia, joka loppui osan uusimisella.

Vaihto boksihan on DI/ABC siis täyspaineisesta otettu, numeroita en kyllä hoksinut ottaa.Täytyy katella huomenissa.

Mistähän johtuu ettei alkuperäiset boksit hyväksyny PCS:ltä saatuja virilastuja.
Ei vaan käynnistynyt.Voisko nyt olla mahollista ,että käy liian laihalla,koska varovaisessa ajossa valo ei palanut,mutta yksi äkäisempi nykäisy sytytti sen.
900i-87 900i 16v-89 8v-turbo-84 9000 matalap.-93
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

http://www.saabphotos.com/gallery/album704/9000_LH_kat Tuossapa näkyy komponentit. Onko autosi 2.0l matalapaineturbo vai 2.3?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Jansku
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Syys 17, 2009 16:01

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Autoni on 2.0t matalapaine ja vuosimallia -93 kyllä komponentti luettelosta löytyi
lh boksin numero,0280 000 940 eli sama joka on auton alkuperäisessä boksissa joka on paikoillaan.Apc/di bosin numero on DI 3.3 LA 01
4109-09 9227 art /part no 4300109.Nämä ovat alkuperäisien poksien num.
Elikkäs täyspaineisen apc/di boksin numero tarrassa L:02 CHNR:L2009255
boksin keskellä 8788614 liittimen kohdassa D12.0 LG03 8951 406021 eli tämä boksi paikoillaan vikavalo paloi välillä.
Tosin itse en ole perillä numerosarjoista,mitä mikin tarkoittaa.Kiitos vinkeistä kummiskin.
900i-87 900i 16v-89 8v-turbo-84 9000 matalap.-93
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sulla on väärän vuosimallin DI/APC yksikkö siellä. 1990 mallisen, joka käyttää erilaista anturointia (MAP-anturi, ahtoilman paine). 1993 mallisessa on uudempi 1991-1993 DI/APC joka käyttää IAT-anturia (ahtoilman lämpö, ahtoputkessa).

Jos aiot käyttää tuota 1989-1990 DI/APC purkkia niin joudut etsimään erot kytkentäkaavioista sekä ainakin vaihtamaan tuon IAT-anturin MAP-anturiin.

Lisäksi bensanpaineensäädin kannattaa vaihtaa 2,5 bar -> 3,0 bar malliin. LH-Jet ohjauwyksikkö on näköjään sama kaikissa, sekä Italian aerossa (185hv) että matalapaineisessa. Cooleri on tietysti myös erona joka kannattaa ehdottomasti olla jos ahtoja nostaa.

DI/APC yksikköjä 1991-1993 2-litraiselle täyspaineisena on vain tuo Italian Aeron DI/APC. Jos jostain saisi sen eprommin niin siitä voisi tehdä kopioita jolloin tuota 1993 2.0t matalapainettakin saisi kohtuudella piristettyä. Ei se pikkuinen vakio T25 paljoa pidemmälle jaksaisikaan.

EDIT: Löytyi binäärit 1993 italian aeroon ja 1992 täyspaineturboon ilmeisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jansku
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Syys 17, 2009 16:01

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Onko todellakin löytynyt ? Mitenkäs ne siirtyisivät minun auton boksiin?
Yhteyttä vaikka yv:llä.
900i-87 900i 16v-89 8v-turbo-84 9000 matalap.-93
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Voisin olla itsekin kiinnostunut vastaavaan autoon pienestä piristyksestä. Jaksais kiskoa kelkkaa paremmin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Katsotaan montako noita eprommeja nurkista löytyy, niin voin halukkaille niitä poltella. Saahan noita tyhjiä kaupastakin toki vielä jos loppuu kesken.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Täälläkin olisi kiinnostusta DI/APC-boksin lastulle. Kokeiltu Speedpartsin stage3 lastua mutta ei toiminut. Nyt paikoillaa SP:n stg3 LH-lastu ja fooruminkautta hankittu stg1 lastu DI/APC:ssa. Eli joku stg2-3 lastu olisi hakusessa. DI/APC:n boksin numero on 7859747. Ja autohan on vm.91 2.3 Turbo S.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Boksin vaihto.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla ei ole tallessa kuin seuraavanlaiset binäärit:

'89-90 katiton vanhempi DI/APC alunperin 2.0T/175hv, ahtaa n. 1,2bar
'89-90 katiton vanhempi DI/APC alunperin 2.0T/175hv, ahtaa n. 1,5bar
'91-93 katillinen uudempi DI/APC alunperin 2.3T/200hv, "stage1"
'92 katillinen uudempi DI/APC, orkkis 2.0T/165hv(?)

LH ja Lucas binääreitä löytyy myös joitain "stage1" luokkaa. Lähinnä LH 2.2 katittomat käytännössä kaikkia sekä LH 2.4.2 2.3T -940. Sekä Lucas 14.0 ja 14.1.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin