Kisa takana. Reisille meni. Ykkösen puolivälissä kaasu rupesi hirttämään kiinni ja lopulta meno hyytyi lähes tyystin. Syy paljastui EK:n jälkeen: Kaasareiden välivipu oli päässyt kiertymään irti. a Vipu kiinni, lukitusmuttereiden kiristys ja meno jatkui. Siitä sitten EK 2:en lähtöä odotellessa konepeltiä raotellen tilanteen tarkastus- homma ok. Tuli sitten EK- päällikkö kera nuhteitten, asema alue, ai- ai, ei saa edes sokkaa aukaista. No ei se mitään. Vieläpä ajettiin hankala EK 2 ja 3 läpi tauolle, jossa kerrottii että homma selvä. Kilpailusta sulkeminen mitättömän kurkistuksen takia.
Mitä tästä opimme ? Seuraavalla kerralla varmistusmuttereiden varmistus, eli ovathan sitten varmasti kiinni.
Mutta onneksi kisassa oli tällä kertaa muitakin V4 kuskeja mukana, ja ei tarvinnut yksin kantaa Saabin mainetta yllä. Toivottavasti jatkossa olisi muutkin jemmassa olevat kajakit viivalla.
Lisää raporttia seuraavissa Klubin "Saabisti"- lehdissä.
t. Tikkis & Antti
ps. Seuraavassa kisassa yritetään järkätä huoltohemmoille enempi tekemistä
