- Ostettu liikkeesta 112tkm 9-5 -00 2.0t manuaali. Ei kuulunut ketjun rallatusta. Koeajolla ja omissa ajoissa toimi loogisesti jne. kuten pitää. Huoltokirjassa leimat <20tkm ~1v välein.
- Heti oston jälkeen öljyjen sekaan kaadettava puhistusaine ja öljyjen vaihto 0w40+suodatin.
- Rupes ropeltamaan kylmänä ilkeähkösti. Tarkistin ketjun ja aivan helvetisti oli ulkona. Yli 20mm sain mitaksi. Vanhat öljyt kenties 5w30 tervaa ja esti ropelluksen äänen

- Ylärattaat eivät olleet kuluneet eivätkä laahaimet silmämääräisesti.
- Liike vaihdattii Pelkän Ketjun yläkautta - halbor keikka, puhuin niin että en maksanut itse penniäkään.
- Nyt ketjunkiristin on niin sisässä että en saa enään mitattua sitä yläkautta joten eiköhän se ole kireällä. Otin laahaimen yläreunasta kuitenkin mitan kanteen josta voin seurata uuden ketjun venymistä.
- Kohta mittarissa 118tkm ja ei muutosta äänissä/käytöksessä. Kattelee keväämmällä mitenkä porsii.
Moottorissa ei öljylietettä/karstaa. Huohotin oli ostettaessa alkuperäinen. Huohottimen letkut olivat ehjät ja puhalluskokeella eivät tukossa ja takaiskuvena oli ehjä. Ei smetanaa.
Pistin huohotinpäivityksen eilen just in case.
Mielipiteeni ja johtopäätökseni on että karstoittuminen ja ketjun venyminen on kaksi eri asiaa!