Tein juuri tuollaisen löpöpesun 260tkm. ajettuun.
Öljynkulutus oli toki vain tuon n.1,5l 10tkm. mutta kylmänä savutti rankasti.
Itse tein sen seuraavasti.
-laskin vanhat öljyt pois ja laitoin koneeseen Shell 10w30 dieselmoottoriöljyt. Näillä ajoin vajaa 200km. Tämän jälkeen lisäsin öljyihin n. 4dl.polttoöljyä ja annoin käydä 20 min. n. 2000 rpm, ja laskin pois.
Sen jälkeen koneeseen 5l. polttoöljyä, ja mäntien päälle n. 0,5dl kuhunkin. Tähän käytin isoa injektioruiskua johon olin laittanut letkun, sillä voi myös imeä pois mahdollisesti männän päälle jäävän löpön.
Annoin olla yön yli. Aamulla oli vain 1. pytyssä hieman löpöä männän päällä, laskin öljypohjan tyhjäksi ja kaadoin uudet löpöt. Ne olivat koneessa sen aikaa mitä tulppien ja di-kasetin paikallelaitto vei.
Nyt laitoin uuden suodattimen ja öljyiksi Shell Rimula 15w40 dieselmoottoriöljyt.
Dieselöljyjä käytän kahdesta syystä. Niiden puhdistuskyky ja epäpuhtauksien sitomiskyky ainakin pitäisi olla parempi. Ja tärkeimpänä syynä, sitä löytyy nurkasta tynnyritavarana
Näillä ajoin n. 400km. ja tänä aamuna laitoin sitten normaaliöljyt(Valvoline synpower 5w40) sekä uuden suodattimen.
Kerään nyt kokemuksia muuttuiko mikään, ainakin vielä kylmäsavut ovat pysyneet poissa.
Kuviakin otin, lisään kun ehdin.