Kylmäkäynnistyssuutin ei toimi....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Kylmäkäynnistyssuutin ei toimi....

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Elikkäs johtoja on poikki ja aika syvältä johtonipun syövereistä....

Olen yrittänyt kyhätä omia piuhoja tuohon suuttimeen silti säilyttäen lämpöaikakytkimen toiminassa, eli ei suoraan startin solenoidilta vaan kytkimen kautta.....

Auto on -88 malllinen T8 ja ainakin sen kuvan mukaan mikä itellä on nin suuttimelle tulee kaksi johtoa (+ mahdollinen paineimpulssikytkin) niin kuin tuleekin... Toinen soleinoidilta ja toinen siitä startin toisesta navasta.... Mites tämmöinen kytkis vois ees toimia jos suuttimen molempiin napoihin tulee plussa.... :? Vai onko sähkömiehen taidot tasoa Jakke & Sepi.... :lol:


Onko kellään itse johdotettua suutinta + l.a.kytkintä käytössä ja jos on niin selvityksiä tai kytkentä ehdotuksia otetaan vastaan...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!
Uusi yritys :oops: Elikkä startin nastasta 15 (se pienempi lattaliitin) johdin "ryyppysuuttimelle" ja suuttimen toinen nasta lämpökytkimelle. Kytkin maadoittaa suuttimen kylmänä ja ruikkii bensaa startatessa. Lämpökytkimen toinen nasta kytketään startin nastaan 50 elikkä se leveämpi lattaliitin. Se taas ruokkii lämpökytkimen sisällä olevaa vastusta, joka lämmittää anturin vaikka kone oliskin kylmä. Näin ei kone saa liikaa ruokaa, jos ei käynnisty heti. Pitää ohmimittarilla tutkia kumpi nasta menee suoraan maihin (tähän n.15) se, jossa on muutama ohmi vastusta, menee n.50.
Vaikea selittää käsin :P

ks. kuva http://www.saunalahti.fi/mattis6/new_page_1.htm
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Suuret kiitokset!


Tämä oli loistavaa valaisua! Uudet kytkikset heti testiin kun kotiin pääsen. Jotain tuollaista ajattelinkin, että jonkin vastuksen kautta täytyy suutin viedä maihin. Kun laittaa suoraan langan maihin suuttimen toisesta navasta niinsaa liikaa virtaa ja lämpöaikakytkin "lämpenee" heti eikä ruiki löpöä ollenkaan....

Hyvät muuten nuo klonkswaagen poikien sivut noin niinkuin k-jettiin liittyvien tekstien puolesta. Myös muuta autofaktaa löytyy aika paljon, mm. muutoskatsastuksesta yms. yms...


Tuo kuva muuten ei aukene, vielä jos sen sais näkösälle vahvistukseksi...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tässä olisi yksi kuva, josta kytkentä selviää:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/ruisku99.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tattis, tuo oli hyvä kuva. Itellä semmonen missä on kaikki lähi/kaukoidänkin mallit ympätty samaan kuvaan ja viivaa menee ihan sikana..... Sit ku puoliakaan niista lisävehkeistä ei oo mun autossa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin