T5 mukit T7 koneeseen
T5 mukit T7 koneeseen
Lyhyesti ja ytimekkäästi, minkälainen operaatio on vaihtaa T5 mukit ja veivit T7 koneeseen? Mitä muuta menee vaihtoon? Onnistunee ilmeisesti ilman koneen pois nostoa, kansi + öljypohja auki? Tämäntyyppistä jumppaa lienee kesällä tiedossa ja ajattelin hieman jo ruveta henkisesti varautumaan Ja autohan oli 9-3 vm.01
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Tuo vähän riippuu siitä että mitä haluaa vaihtaa Mutta pakolliset on uudet männänrenkaat (siis jos T5 männän on käytetyt)+kiertokankien laakerit, ja T5 kannentiiviste. Kaikki muu taitaakin olla sitten enemmän tai vähemmän oma valinta mitä haluaa vaihtaa. Sylinterien hoonaus ja kannen oikaisu olisi varmaan kans hyvä tehdä mutta aika moni ei ole näitä tehnyt ja hyvin on pelannut.TopiKatti kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi, minkälainen operaatio on vaihtaa T5 mukit ja veivit T7 koneeseen? Mitä muuta menee vaihtoon? Onnistunee ilmeisesti ilman koneen pois nostoa, kansi + öljypohja auki? Tämäntyyppistä jumppaa lienee kesällä tiedossa ja ajattelin hieman jo ruveta henkisesti varautumaan Ja autohan oli 9-3 vm.01
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Jep nuo "pakolliset" osat oli tässä tarkoituksena, osaa jo hommata het alkuun tarpeelliset kalikat. Autoa hommattessa oli kyllä päässä ajatus, että tälle ei tehdä mitään kyllä se 150heppaa riittää meikäläiselle Ilmeisesti tuon huohotus"järjestelmän" voi laukoa mäelle tuon männän vaihdon jälkeen?
Re: T5 mukit T7 koneeseen
En näe syytä poistaa sitä huohotusjärjestelmää jos laitat T5 männät. Ongelmahan on se, että vaikka se on tehokkaampi kuin T5 auton järjestelmä niin ne T7 männät huohottaa niin paljon että se jää silti vajaaksi.
T5 männät + T7 huohotus -> tehokas huohotus joka on enemmän kuin riittävä.
T5 männät + T7 huohotus -> tehokas huohotus joka on enemmän kuin riittävä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Samanlaista operaatiota olen harkinnut eli jos vaihtaisi T5-männät ja kiertokanget ym nykyisten T7-osien tilalle. Auto on siis 9-3, 2.0t, 170hp, -01.
Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?
Kiitän vastauksista
Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?
Kiitän vastauksista
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Kaikki 2.0t T5 männät käy, eli siis ng900, 9000, ja 9-3 T5 männät.2p 9-3 kirjoitti:Samanlaista operaatiota olen harkinnut eli jos vaihtaisi T5-männät ja kiertokanget ym nykyisten T7-osien tilalle. Auto on siis 9-3, 2.0t, 170hp, -01.
Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?
Kiitän vastauksista
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Miksi ko. konversiossa pitää käyttää nimenomaan T5 kannentiivistettä?jyyrä kirjoitti: Mutta pakolliset on uudet männänrenkaat (siis jos T5 männän on käytetyt)+kiertokankien laakerit, ja T5 kannentiiviste.
Re: T5 mukit T7 koneeseen
T5 männät tule dekkitason yli joten tarvitaan se paksumpi T5 tiiviste silloin. Myös puristussuhde pysyy ennallaan jos näin tekee.
On mahdollista myös ottaa T5 männistä siivu päältä pois ja laittaa T7 tiiviste jolloin puristussuhde luonnollisesti kasvaa.
On mahdollista myös ottaa T5 männistä siivu päältä pois ja laittaa T7 tiiviste jolloin puristussuhde luonnollisesti kasvaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: T5 mukit T7 koneeseen
No onkos nyt niin että B235 konetta kun kasataan T5 männillä niin silloin käy T5-yläpään tiivistesarja lukuunottamatta venttiilivarrenkumeja (T7:ssa ohuempi varsi)?
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Ei käy, kannet on paljolti erilaiset
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: T5 mukit T7 koneeseen
ookoo, eli t7 yläpään tiivistesarja + t5 kansipahvi...
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Ng 900 Turbon männät on matalammat mitä vaparin, mutta kerran kun niitä tutkailin niin näytti epäilyttävästi siltä että molemmat olis sorvattu samasta aihiosta eli hyvällä tuurilla vapari ng:n männistä sais koneistamalla t7 käypäset mukit.2p 9-3 kirjoitti:Samanlaista operaatiota olen harkinnut eli jos vaihtaisi T5-männät ja kiertokanget ym nykyisten T7-osien tilalle. Auto on siis 9-3, 2.0t, 170hp, -01.
Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?
Kiitän vastauksista
Kiertokangethan on molemissa samat, siis imukoneessa ja ahdetussa.
Re: T5 mukit T7 koneeseen
Ei kuulosta erityisen kustannustehokkaalta.MrG kirjoitti:hyvällä tuurilla vapari ng:n männistä sais koneistamalla t7 käypäset mukit.
jeeeeeee!