Vihdoinkin meikäläiselläkin 0n SAAB 9000!! :-)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Vihdoinkin meikäläiselläkin 0n SAAB 9000!! :-)

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Moro!! Nyt on suunpielet hymyssä!!! :lol:

Tulin juuri kotiin, köyhtyneenä mutta onnellisena! saab 9000 CS 2.0t vm. 97 ja ajettu 117000!! Saksan tuliaisia, mutta kaikki dokumentit ja auton kunto todisti vahvasti nuo kilometrit!
Oikeestaan ainut miinus on tuo, joka nyt tuntuu olevan kaikissa Saksan autoissa eli tupakoitu sisällä. Millä tuon hajun saisi hjelpoiten häviämään? Ilmanraikastin?

Nyt olut, nukkumaan ja näkemään unia loistokulkineesta! :P
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onnittelut auton hankinnasta. :)
Tuolla "yleinen" palstalla on jotakin juttua et miten tupakan hajun saa pois ainaskin penkeista jos niihin on haju jäänyt. En sit tiiä onko siinä topicissa selvinnyt mitään järkevää.. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onnea vaan täältäkin uudelle tonnarin omistajalle! Nyt max. kaksi viikkkoa nautiskelua kulkineesta sen nykytilassa ja sitten tuninki-osastolle esittämään kysymyksiä erinäisistä viripalikoista, niiden saatavuudesta ja vaikutuksesta :wink:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

onnea täältäkin. et kyllä kadu ostokseesi koska minä en ole 8vuotta vanhempaan tonnariinkaan pettynyt vaikka on nyt reilun viikon ollut :)
BMW 525iA Touring Executive
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Vihdoinkin meikäläiselläkin 0n SAAB 9000!! :-)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Barney74 kirjoitti:Moro!! Nyt on suunpielet hymyssä!!! :lol:

Tulin juuri kotiin, köyhtyneenä mutta onnellisena! saab 9000 CS 2.0t vm. 97 ja ajettu 117000!!
Onneksi olkoon, hyvän biilin hommasit.. Mulla oli itselläni kanssa tuollainen '97 CS 2.0t, mutta alkoi kilsoja tulla siihen malliin että piti suorittaa vaihto. :-)

Kannattanee käyttää alustan ruosteenestokäsittelyssä varmuuden vuoksi, vaikka saksasta tulevat autot näyttääkin yleensä pohjasta ihan uusilta. Suomen olosuhteet ovat hieman raaemmat. :-)

Nyt sitten vaan kovaa ajoa ja tonnarin mukavista kyydeistä nautiskelua.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onneksi olkoon auton johdosta... 8)

tässä omia kokemuksia...

Itse toin autoni Saksasta ja kaikki piti olla hyvin..mutta mutta.

..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.

Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.

Vika diagnoosi. Apukuljettajan puoleinen vetoakselin pätkä, toisen pään boorit oli antaneet periksi, vika korjattu uudella akselilla.
Onneksi boorit olivat menneet akselista eikä esim vaihdelaatikon päästä.

Hurraa taas auto pelittää..mutta...mutta...
Taas sama risteys samoissa touhuissa oltiin sinäkin aamuna....valo vaihtuu
mieleeni hiipi ajatus polkaista, ja niinhän minä teinkin voi juma että se hyökkäsi...mikäs nyt..??? nykii mitä tämä on..??
Kojetaulun varoitus valot syttyivät yksitellen ja smmuivat ja syttyivät.........
( SAAB disco ) nykinä ei kun paheni...ja ravistus, ja tehot rupesivat hiipumaan..vilkaisin peiliin..????
Todella älytön harmaa savupilvi peitti koko tien, tässä vaiheessa arvasin
mistä oli kysymys.

Olin oikeassa pahvi rikki.
Ei kun kansi auki ja koneistamoon, siellä kansi oikaistiin ja uudet kumit ja venttiilit hiottiin.
Kansi kiinni ja käyntiin...( eipä lähtenyt ) jaa nyt lähti käypä se kummallisesti..?
Missähän mahtanee olla vika kun ei käy kuin kolmella sylinterillä..?
hmm...hmmm...( ankaraa tutkimista ja miettimistä ) heureka...nyt syy selvisi yksi tulppa oli poikki..ei kun uusi tulppa ja käyntiin, no hyvinhän se käy.

Kyllä elämä on ihanaa kun auto taas toimii, hmmm onpas se likainen taidanpa pestä sen.
No niin tulipas hieno, käydäänpäs kylillä.
No mikäs valo se tuo oikein on...? ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.

Varmaankin ABS boksi on mennyt rikki, vai olisiko releet..?
No vaihdetaan boksi ja releet, no niin taas toimii.

Onpas se taas likainen, ei kun pesuun.
......ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Ei tämä ei voi olla totta...
( purin puoli autoa ja löytyihän se syy...)
ABS boksin liittimen tiiviys oli hiukan kärsinyt, vesi valui suoraan liittimeen
ja aiheutti oikosulun..( boksi hommattiin aivan turhaan )

Joten tuskin ne siellä auto baanalla 100Km/h ajelee..( en minä ainakaan ajaisi )
Kyllä tämä yksilö on kenkää saanut, mutta mitä siitä..kyllä SAAB monotusta kestää, ja uusilla osilla vielä pitempään.

Mutta kaiken kaikkiaan OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN SAABiin.
Mitä kaikkea me vielä yhdessä oikein koetaan.... :D
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Kiitokset vaan!

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Kyllä se hyvältä peliltä tuntui, tosin saan sen vasta n. viikon kuluttua. :? Myyjäliike hoitaa auton verot ja katsastukset. Ja tossa on vielä 3 kk takuu moottorille, vaihteistolle ja voimansiirrolle.

Mites te ootte suomenkielisenkäyttöohjeen tohon saaneet vai onko sellasta saatavilla? Esim. joku netti sivu, josta vois printata tai jotain? Aatelin maahantuojalle soittaa...mut mahtaakohan olla? :roll:
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kiitokset vaan!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Barney74 kirjoitti:Aatelin maahantuojalle soittaa...mut mahtaakohan olla? :roll:
Tuo on kyllä ihan kuningasajatus, elä suotta epäile, soitto vaan Saabin maahantuojalle :D Lähettävät nimittäin kotiin ja vielä ihan ilmaiseksi.

-Ville
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

verot???

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Kyllä se hyvältä peliltä tuntui, tosin saan sen vasta n. viikon kuluttua. Myyjäliike hoitaa auton verot ja katsastukset.


Auts tullaako liike sen auton ja maksaa verot,ei kuulosta kovin jarkevältä
sillon veron palautus menee sinne liikeeseen,ja sulle tulee kallis saab.

Mutta toivotaan että käytät ite sen tullissa ja maksat verot,ja sitten haet myöhemmin veron palautuksen.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Veronpalautus..? nyt pyyhkii yli hilseen.. :?
Mistä tässä on oikein kysymys..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

koska kohta se kuitenkin poistetaan ess sivulta, kun sensuuri iskee.

Motoristit haluavat irti verosta

Suomen Motoristit haluavat eroon moottoripyörien hankinnan verotuksesta. Moottoripyörää voidaan motoristien mielestä verrata vapaa-ajan kulkuvälineenä matkailuautoihin tai veneisiin, mutta tästä kolmikosta vain moottoripyörää verotetaan.
Motoristien arvion mukaan Suomeen tuodaan ensi vuonna noin 200 000 uutta ja käytettyä autoa ja 20 000 moottoripyörää. Veroa kertyy autoista noin 1,3 miljardia euroa ja moottoripyöristä 60 miljoona euroa.
Motoristien kokouksessa Mäntsälässä lauantaina puhunut johtaja Reijo Virtanen tullihallituksesta sanoi, että autojen ja moottoripyörien vero tuleekin alenemaan ellei poistu kokonaan ja tilalle tulee käyttömaksu.

18.09.2004 16:19

Autoveroon on tulossa muutoksia nyt kannattaa olla tarkkana jos ostaa
kalliin auton,toi artikkeli tosiaan poistettiin taitaa olla liian arka aihe just nyt.
Tosin tossa ei sanota päivämäärää mutta tommoset lehtijutut kyllä pysäyttää autokaupan.
,ja se ajaa pikaisiin muutoksiin.
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

joo,

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

mut mä en jaksa uskoa noihin "tupakkapaikan" juttuihin ennenkuin niin käy. Mä sit nuoleskelen haavojani ja ajelen Saabilla!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiitokset vaan!

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Barney74 kirjoitti:Mites te ootte suomenkielisenkäyttöohjeen tohon saaneet vai onko sellasta saatavilla? Esim. joku netti sivu, josta vois printata tai jotain? Aatelin maahantuojalle soittaa...mut mahtaakohan olla? :roll:
Soita 09-61588242 (Grönroos / Suomen GM) erittäin hyvä tyyppi,
ollut saabilla ennen "liittoa" GM:n kanssa ja nyt Saabin varaosavastaava GM:llä
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

9000CD23T kirjoitti:
..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.
Menee aika lailla off topic, ja onhan tästä ollut juttua aikaisemminkin. Mutta tuosta kirjoituksesta saa sen käsityksen että vaihdat "P":lle tai "N":lle pysähtyessä. Tiedän että näin tekee jotkut muutkin, mutta mikäs automaatti se on jos pysähtyessä pitää vaihdetta siirtää?

Onko tuosta mitään etua vaihtaa vahdetta pois pysähtyessä? :roll:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

En todellakaan vaihda P tai N asentoon nykyään, paitsi jos pitkään seison jonossa silloin voi tulla tuo N kysymykseen.
Sinä aamuna kun vaurio tapahtui kaikki oli vielä uutta ja hienoa.
Ja täytyihän niinden vaihteiden toimivuutta kokeilla... 8)

*pst..on siinä N asennossa se itu jos kauan joutuu seisomaan jonossa niin
laatikko ei kuumene suotta niin paljon N asennossa kuin D asennossa... :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin