Mitähän nyt hajosi.
Mitähän nyt hajosi.
Eli äskettäin tapahtui seuraavaa.
Ajelin töistä kotiin ja kiihdytyskaistalla kolmosella kiihdyttäessäni kaasupolkimessa tuntui pieni tärähdys, ja check engine syttyi. Hetken ajeltuani huomasin että cruise ei mene päälle (ei siis ollut päällä tapahtuessa). Muuten auto toimii täysin normaalisti.
En tuolla pimeydessä alkanut vielä tarkemmin katselemaan pellin alle. Onko kellään hajua?
E: Ja auto oli 9-3 2.0t 136Kw vm 2000.
Ajelin töistä kotiin ja kiihdytyskaistalla kolmosella kiihdyttäessäni kaasupolkimessa tuntui pieni tärähdys, ja check engine syttyi. Hetken ajeltuani huomasin että cruise ei mene päälle (ei siis ollut päällä tapahtuessa). Muuten auto toimii täysin normaalisti.
En tuolla pimeydessä alkanut vielä tarkemmin katselemaan pellin alle. Onko kellään hajua?
E: Ja auto oli 9-3 2.0t 136Kw vm 2000.
9-3 Turbo SE vm.2000
Re: Mitähän nyt hajosi.
Jäikö tuo Check engine palamaan vai välähtikö vaan? Ettei mennyt Limb Homeen..?
Re: Mitähän nyt hajosi.
Jäi CE palamaan. Eikä kaasulla tuntunut enää tuon jälkeen mitään normaalista poikkeavaa. vaihteisto toimii normaalisti, vetää nykimättä jne.
9-3 Turbo SE vm.2000
Re: Mitähän nyt hajosi.
eli se meni limb homeen... mutta mikä tuon aiheutti ... ... olitko kuinkapitkän matkan ajellut ja oliko lämmöt jo normaali tasossa ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitähän nyt hajosi.
Olin ajanut noin 5km ja lämmöt ei kerinnyt vielä nousemaan klo ysiin kuten normaalisti. Sittemmin kyllä nekin nousi normaalitasolle ja pysyivät siinä.
Tarkoittaako CE valon jatkuva palaminen samaa kuin limb home? Sehän palaa jatkuvasti ihan pikkujutuistakin kuten esim. aiemmin viallisesta bypassvenasta.
Tarkoittaako CE valon jatkuva palaminen samaa kuin limb home? Sehän palaa jatkuvasti ihan pikkujutuistakin kuten esim. aiemmin viallisesta bypassvenasta.
9-3 Turbo SE vm.2000
Re: Mitähän nyt hajosi.
ei .... yleensä limb home menee viasta mikä vaikuttaisi ajoon ... mutta siihe kuuluu ettei vakkari mene päälle ilmastoinnin teho heikkenee ... jne jne. itsellä tulee jos auton käynnisttää kylmällä kelillä siten ettei ole ollut lohkarissa tai pa-lämmittimessä, ja sillon se väittää vaan hiukkas-suodatin vikaa ... diesel on siis kyseessä ... mutta on poistunut aina kun ilmat ovat olleet jonkin aikaa plussan puolella ( ei ole mennu limb homeen ) kannattaisin käydä korjaamolla kastomassa vikakoodit, tai jos itseltä sellainen lukulaite löytyy eivätkä ne halvimmatkaan ole kuin parinkympin uhraus. onko auto: Ma vai At
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitähän nyt hajosi.
Limp Homeen tipahti kun cruise lakkasi pelaamasta. Kaasu tuntuu limpissä ihan samalta kuin normaalistikin, kylmäkäynnistyksessä ja kylmänä voi joutua käyttämään kaasua ettei sammu. Limpin voit todeta esim. ottamalla ahtoputken läppäkotelon päältä pois, jos kaasua painamalla läppä liikkuu mukana auto sammuksissa on limppi päällä. Sen resetointiin löytyy haulla ohjeet.
CE:n palaminen ja (läppäkotelon) Limp Home eivät ole sama asia. Jälkimmäisessä CE aina palaa kyllä mutta sen lisäksi limpputilaan johtaa vain läppäsäätöön liittyvä vika. Useimmiten kyseessä on itse läppäkotelon vika, potikat kuluu.
Diesel on sitten täysin eri juttu omine vikoineen kuin sähköisellä läppäkotelolla oleva Trionic T7.
CE:n palaminen ja (läppäkotelon) Limp Home eivät ole sama asia. Jälkimmäisessä CE aina palaa kyllä mutta sen lisäksi limpputilaan johtaa vain läppäsäätöön liittyvä vika. Useimmiten kyseessä on itse läppäkotelon vika, potikat kuluu.
Diesel on sitten täysin eri juttu omine vikoineen kuin sähköisellä läppäkotelolla oleva Trionic T7.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitähän nyt hajosi.
yllä on joitain keinoja joilla sitä tutkia voi
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitähän nyt hajosi.
http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
Video jossa näytetään kuinka limb homen saa pois.
Video jossa näytetään kuinka limb homen saa pois.
Re: Mitähän nyt hajosi.
Tein tuon resetoinnin mutta hyppäsi saman tien uudestaan limp homeen kun käynnistin auton. Onko vielä mitään muuta tehtävissä? Tyhjäkäyntiä ei tosiaan tahtonut juuri kylmänä käydä, vaikka eilen kävi ihan nätisti kun kone oli lämmin.
Mitähän tuossa nyt on edessä, ja miten autoa voi käyttää? Jos läppäkotelon joutuu uusimaan, niin minkä hintaisesta projektista puhutaan?
Mitähän tuossa nyt on edessä, ja miten autoa voi käyttää? Jos läppäkotelon joutuu uusimaan, niin minkä hintaisesta projektista puhutaan?
9-3 Turbo SE vm.2000
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: To Syys 14, 2006 01:08
- Paikkakunta: Järvenpää / Haarajoki
- Viesti:
Re: Mitähän nyt hajosi.
Kuukausi sitten marmoritiskillä hinta 927 € joten itse tilasin tuolta http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1997 ja tuli maksamaan rahteineen noin 380€
Osa oli kotona vajaassa viikossa GM:n varaosa laatikossa
Osa oli kotona vajaassa viikossa GM:n varaosa laatikossa
Re: Mitähän nyt hajosi.
Joo en ole menossa marmoritiskille. Vikakoodia ei siis ole vielä kuitattu missään, joten meneekö se automaattisesti takaisin limppiin juuri sen takia, vai pitäisikö limpin poistua pelkällä resetoinnilla?
Autolla voinee kuitenkin jotenkuten ajella, koska pitäisi käydä vielä maanantaina töissä ennen kuin on mahdollista käyttää autoa techillä.
E: Ja missä vuosimalleissa on tuo sama läppäkotelo, jos vaikka fustilta löytyisi?
Autolla voinee kuitenkin jotenkuten ajella, koska pitäisi käydä vielä maanantaina töissä ennen kuin on mahdollista käyttää autoa techillä.
E: Ja missä vuosimalleissa on tuo sama läppäkotelo, jos vaikka fustilta löytyisi?
9-3 Turbo SE vm.2000
Re: Mitähän nyt hajosi.
Vikakoodi pitäisi nollautua kun pidät vartin verran akun miinuskaapelia irti. Varmaan heittää uudestaan limppiin jos ei ole nollattu vikamuistia.
Re: Mitähän nyt hajosi.
Kiitos tästä.TopiKatti kirjoitti:Vikakoodi pitäisi nollautua kun pidät vartin verran akun miinuskaapelia irti. Varmaan heittää uudestaan limppiin jos ei ole nollattu vikamuistia.
Nyt katosi CE ja limppi pysyi poissa toistaiseksi. Toivotaan että ei uusi.
9-3 Turbo SE vm.2000