110tkm huolto
110tkm huolto
Hei
ostin vm 98 9000 jubilee saabin jolla ajettu
110tkm. Nyt siihen pitäisi tehdä huolto ja keskusteltuani
Nokialla M Takalan kanssa kerrottiin että apulaitehihnan vaihtoa ei
huoltoon kuulu. Onko näin, vai olenko vain kuvitellut että hihna
vaihdetaan 110tkm huollossa?
ostin vm 98 9000 jubilee saabin jolla ajettu
110tkm. Nyt siihen pitäisi tehdä huolto ja keskusteltuani
Nokialla M Takalan kanssa kerrottiin että apulaitehihnan vaihtoa ei
huoltoon kuulu. Onko näin, vai olenko vain kuvitellut että hihna
vaihdetaan 110tkm huollossa?
Re: 110tkm huolto
no jos sitä ei -98 vuotisessa ole vielä vaihdettu, niin aihetta varmaan olisi.. autohan kuitenkin on jo yli 12 vuotta vanha..
ja samalla kannattaa vaihtaa ne taitto ja kiristys rullat myös.. onhan se jonkinlainen remontti, mutta kannattaa tehdä ennenkuin katua.
ja samalla kannattaa vaihtaa ne taitto ja kiristys rullat myös.. onhan se jonkinlainen remontti, mutta kannattaa tehdä ennenkuin katua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 110tkm huolto
edit: siis nimimerkillä tienpäällä v-mainen urakka.turkkaki kirjoitti:no jos sitä ei -98 vuotisessa ole vielä vaihdettu, niin aihetta varmaan olisi.. autohan kuitenkin on jo yli 12 vuotta vanha..
ja samalla kannattaa vaihtaa ne taitto ja kiristys rullat myös.. onhan se jonkinlainen remontti, mutta kannattaa tehdä ennenkuin katua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 110tkm huolto
Kyllä todellakin ajattelin sen vaihdattaa.
Ajattelin vaan kysellä koska huoltohinta on muutenkin aika
suolainen ja jos sitä hinhanvaihtoa ei siihen hintaan kuulu niin...
tuleehan se kalliiksi. Kuitenkin parempi nyt ennenkun on liian myöhäistä.
Ajattelin vaan kysellä koska huoltohinta on muutenkin aika
suolainen ja jos sitä hinhanvaihtoa ei siihen hintaan kuulu niin...
tuleehan se kalliiksi. Kuitenkin parempi nyt ennenkun on liian myöhäistä.
Re: 110tkm huolto
Kuinka paljon muuten korjaamo veloittaa tuosta remmin ja pyörien vaihdosta ? Se on nimittäin niin helppo homma tonnarissa että paha kuvitella siitä otettavan yli tunnin työtä !
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: 110tkm huolto
2h varmaankin veloittavat ainakin, suomalaisten työtahdin tuntienKaide kirjoitti:Kuinka paljon muuten korjaamo veloittaa tuosta remmin ja pyörien vaihdosta ? Se on nimittäin niin helppo homma tonnarissa että paha kuvitella siitä otettavan yli tunnin työtä !
itsellä porsi hihna 120000km kohdalla joten kannattaa vaihtaa rullineen
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: 110tkm huolto
Mulla on vaihtoon tarvittava "kiristinjousenlukitustyökalu". Saa lainata ja neuvojakin voin antaa mitä pystyn.OA kirjoitti:Kyllä todellakin ajattelin sen vaihdattaa.
Ajattelin vaan kysellä koska huoltohinta on muutenkin aika
suolainen ja jos sitä hinhanvaihtoa ei siihen hintaan kuulu niin...
tuleehan se kalliiksi. Kuitenkin parempi nyt ennenkun on liian myöhäistä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: 110tkm huolto
Tosiaan mikäli perustyökalut pysyy kädessä ja renkaan osaa irroittaa niin tuon remelin vaihtaa itsekin.... Ainoa missä saattaa tarvita auttavaa kättä on hihnan painaminen / nostaminen että saa kiristäjän painumaan tarpeeksi kasaan ja samalla ujuttaa se "erikoistyökalun" paikalleen
Re: 110tkm huolto
itsehän en koskaan ole mitään erikoistyökaluja tarvinnut, ja vaihtoon menee noin tunti riippuen siitä, kuinka likanen moottoritila on, ja minkälaisessa paikassa operaation joutuu tekemään. jos on mahdollisuus saada apumies urakkaan, niin kestää 5 minuuttia.
tarvittavat työkalut on kiintolenkki sen kiristimen rullan irroitukseen, ja 1m mittainen teräväkulmainen lattarauta, jolla väännetään kiristin löysälle loppuvaiheessa.
jos haluaa askarrella, niin tietenkin se on mukava repiä sisälokareita myöden kaikki irti, niin kuin ne siinä "virallisessa" ohjeessa opastavat.. itellä ei ole koskaan riittänyt mielenkiinto.
tarvittavat työkalut on kiintolenkki sen kiristimen rullan irroitukseen, ja 1m mittainen teräväkulmainen lattarauta, jolla väännetään kiristin löysälle loppuvaiheessa.
jos haluaa askarrella, niin tietenkin se on mukava repiä sisälokareita myöden kaikki irti, niin kuin ne siinä "virallisessa" ohjeessa opastavat.. itellä ei ole koskaan riittänyt mielenkiinto.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 110tkm huolto
mä voisin ostaa sun autos pois , niin ei olis huolia rempoista ! Hintapyyntö YV:nä , kiitos.
Jos et myy , niin kerro , mistä löysit moisen .
Jos et myy , niin kerro , mistä löysit moisen .
Re: 110tkm huolto
turkkaki kirjoitti:itsehän en koskaan ole mitään erikoistyökaluja tarvinnut, ja vaihtoon menee noin tunti riippuen siitä, kuinka likanen moottoritila on, ja minkälaisessa paikassa operaation joutuu tekemään. jos on mahdollisuus saada apumies urakkaan, niin kestää 5 minuuttia.
tarvittavat työkalut on kiintolenkki sen kiristimen rullan irroitukseen, ja 1m mittainen teräväkulmainen lattarauta, jolla väännetään kiristin löysälle loppuvaiheessa.
jos haluaa askarrella, niin tietenkin se on mukava repiä sisälokareita myöden kaikki irti, niin kuin ne siinä "virallisessa" ohjeessa opastavat.. itellä ei ole koskaan riittänyt mielenkiinto.
Ei siinä hihnankiristimen "erikoistyökalun" eli yksinkertaisen pidättimen käytössä muuta taikaa ole kuin että sillä vain voi ehkäistä muuten vielä toimivan kiristin-iskunvaimentimen tahattoman totaalipurkautumisen hihnanvaihtotyön kestäessä. Huonolla tuurilla se on vähintään satasen juttu uutta pelkkää kiristin-iskunvaimenninta ostettaessa tai vähintään muutaman kympin purkamolta kyseenalaisessa kunnossa olevaa tilaillessa.
Ja se kiristimen "iskari" muuten on ihan oikea iskunvaimennin kaikkine öljyineen ja vaimennuskammioineen sekä pohjaventtiileineen, eli kannattaa pitää hyvin öljyttynä vaikkapa hydrauliöljyllä (n.20ml) ja suojakuminsa vaikkapa pienillä nippusiteillä varmistettuna niin ei hihna hypi eikä ääntele edellyttäen että rullat ja apulaitteet ovat myös kunnossa.
Re: 110tkm huolto
AnttiR kirjoitti:mä voisin ostaa sun autos pois , niin ei olis huolia rempoista ! Hintapyyntö YV:nä , kiitos.
Jos et myy , niin kerro , mistä löysit moisen .
Tuo on Ruotsista tuotu noin vuosi sitten ja klubilaisen kautta ostin tuon pari kuukauta sitten.
On kyllä hyvässä kunnossa ja täydellinen huoltokirja löytyy.
Ainut "vika" on, että eihän tuo mikään raketti ole. Kesällä varmaan tuokin asia hoituu.
Re: 110tkm huolto
Omani hain niin´ikään Ruotsista samoilla kilsalukemilla . On vain kertynyt matkamittariin viiteen vuoteen liian paljon . Taidanpa alkaa seuraamaan Svedujen tonnaritarjontaa...
Kiitos
Kiitos