Ahdot seilaa -> ratkaisu löytyi :-)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
kysytäänpäs tältä palstalta seuraavaa ongelmaa vaikkakin vian tekijä on vähän vanhempi kuin näissä täällä yleensä.
Eli auto on 900turbo 16v APC
Tänään säädin hukkaportin kellon (akuvaattori???) niin löysälle kuin vain mahdollisa eli että portti pysyy kiinni kun sen vaan loksauttaa kohilleen, no perus paineet n.0,7-0,8bar ja samat paineet magneetti venttiilin johto kiinni.
Oireet: kun kaasun painaa pohjaan niin nostaa paineita n.4500rpm asti jonka jälkeen kuuluu zup ääntä muistuttava ääni ja kaikki ahdot putoo saman tie -1,0bar ja vaikka kaasua pitää pohjassa tilanne ei muutu, kierrokset pysyy n.5000rpm ja ahdot -1,0 mutta jos kaaasua vähän hollää niin ahdot palaavat plussan puolelle hyvin.
tässä vikaa etsiessä olen irrotellut mm. magneettiventtiilin johon, painekellon letkun, koelaudan alle ei mene minkäänlaista painetta tällä hetkellä eli siellä ei mikään rajoittaja ole käytössä eikä myöskään paine anturi!
ahto putket on koeponnestettu n.2,5baarin asti eli vuotoa ei ole!
Eli auto on 900turbo 16v APC
Tänään säädin hukkaportin kellon (akuvaattori???) niin löysälle kuin vain mahdollisa eli että portti pysyy kiinni kun sen vaan loksauttaa kohilleen, no perus paineet n.0,7-0,8bar ja samat paineet magneetti venttiilin johto kiinni.
Oireet: kun kaasun painaa pohjaan niin nostaa paineita n.4500rpm asti jonka jälkeen kuuluu zup ääntä muistuttava ääni ja kaikki ahdot putoo saman tie -1,0bar ja vaikka kaasua pitää pohjassa tilanne ei muutu, kierrokset pysyy n.5000rpm ja ahdot -1,0 mutta jos kaaasua vähän hollää niin ahdot palaavat plussan puolelle hyvin.
tässä vikaa etsiessä olen irrotellut mm. magneettiventtiilin johon, painekellon letkun, koelaudan alle ei mene minkäänlaista painetta tällä hetkellä eli siellä ei mikään rajoittaja ole käytössä eikä myöskään paine anturi!
ahto putket on koeponnestettu n.2,5baarin asti eli vuotoa ei ole!
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Mulla oli sama ongelma, syylliseksi paljastui kumiluttero, jolla ilman tuloputki yhdistetään ahtimeen.. alipaine imaisi sen lyttyyn. Minun ratkaisu oli teräslankaspiraali lutteron sisään.900aero-84 kirjoitti:
Oireet: kun kaasun painaa pohjaan niin nostaa paineita n.4500rpm asti jonka jälkeen kuuluu zup ääntä muistuttava ääni ja kaikki ahdot putoo saman tie -1,0bar ja vaikka kaasua pitää pohjassa tilanne ei muutu, kierrokset pysyy n.5000rpm ja ahdot -1,0 mutta jos kaaasua vähän hollää niin ahdot palaavat plussan puolelle hyvin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
kyllä. nyt toimii, ei mee enää imu putki kurttuun. imu putki oli peräisin 99sistä. koska autossa on T03/4 hypridi ahdin niin ei vakio imu putki mene siihen turboon kiinni.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o