En tiedä oliko tuo huollosta kiinni, taitaa vain kyseinen vuosimalli olla taas poikkeus säännöstä. Tuon kytkimen laitto taitaa olla seuraava toimenpide.Mimmi kirjoitti:Voit kiertää huollon osaamattomuuden laittamalla sulakkeen 19 jälkeen kytkimen.
Kytkimen ollessa pois, ei eberille tule käyttösähköä.
Eberi
Re: Eberi
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Eberi
Kyllä jää. Tänään pelasi siten että aamulla tosiaan ei ollut lämmittänyt. Auton kun laittoi käyntiin niin hetken päästä eberin valo syttyi, paloi vähän aikaa ja sammui. Sitten syttyi taas vähäksi aikaa ja sammui. Töissä ajastin taas töistä lähtöä varten ja silloin se taas lämmitti. Matkalla kun lämpömittari oli saavuttanut "lakipisteensä" eli täsmälleen keskellä asteikkoa sammui eberin valo. Nyt illalla kun kävin ajamassa niin käynnistyksen jälkeen paloi normaalisti ja lämmöt nousi nopeasti. Samoiten kaupasta lähdön jälkeen syttyi ja sammui taas kun lämmöt oli keskellä asteikkoa.kalle37 kirjoitti:jmaatta kirjoitti:Lauantaina klo 13 Auto Åströmille Ouluun vikakoodien lukuun. Saapa nähdä onko jo ehtinyt hävitä muistista. Sikäli ei pitäisi olla turha reissu kun tuo eberikin alkanut vittuilemaan, jo toinen kylmä aamu perätysten. Onneksi pakkasilla sentään pelasi...
Mulla riitti viikko ilman virhettä eikä enää löytynyt vikakoodin luvussa mitään.
Startti määrään en voi sanoa mitään.
Kun laitat ajastimen päälle jääkö start näyttöön?
Miten muilla, sammuuko tuo eberin valo pakkasella jossain välissä kun lämmöt ovat tarpeeksi korkealla vai pitäisikö sen palaa valmiustilan merkiksi koko ajan? Tuo kaikki ylläoleva noin 0-asteen kelissä.
Jatketaas vielä sen verran että Preheatilta kysyin huoltoa, tuli vastaus että "Lämmitinmalli on tuotesuojattu saabin toimesta joten emme pääse lukemaan edes vikakoodeja siitä meidän testereillä. Osien saatavuuskin ko.lämmitinmalliin on ainoastaan merkkiorganisaation kautta." Ei sitten. Powerflashi mainostaa kanssa huoltavansa ja soitto sinne; onnistuu, osia saa normaalisti mutta ohjainlaitetta ei. Hehkutulpan vaihto kuulemma todennäköisesti auttaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Meillä on eberi ollut lämmittämättä nyt viikon verran. Ei toimi ajastuksella eikä ajossakaan. Nyt siis tiedustelen viisaammilta, että mahtaako olla hehkutulppa paskana, kun oireet ovat seuraavanlaiset:
Ajotietokoneen kautta manuaali- sekä ajatustoiminnolla eberin merkkivalo syttyy mittaristossa, pumppu pyörittää noin 2-3 sekuntia, jonka jälkeen sammuu sekä pumppu että merkkivalo. Tämä toistuu toisen kerran, mutta eberi ei lähde käymään.
Minkäänlaista nakutusta ei kuulu.
Ajotietokoneen kautta manuaali- sekä ajatustoiminnolla eberin merkkivalo syttyy mittaristossa, pumppu pyörittää noin 2-3 sekuntia, jonka jälkeen sammuu sekä pumppu että merkkivalo. Tämä toistuu toisen kerran, mutta eberi ei lähde käymään.
Minkäänlaista nakutusta ei kuulu.
Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector A -06
Honda CB1300F
Honda CB1300F
Re: Eberi
Hehkutulpan voi mitata, onko se poikki. Ihan vastusmittauksella.THPR kirjoitti:Meillä on eberi ollut lämmittämättä nyt viikon verran. Ei toimi ajastuksella eikä ajossakaan. Nyt siis tiedustelen viisaammilta, että mahtaako olla hehkutulppa paskana, kun oireet ovat seuraavanlaiset:
Ajotietokoneen kautta manuaali- sekä ajatustoiminnolla eberin merkkivalo syttyy mittaristossa, pumppu pyörittää noin 2-3 sekuntia, jonka jälkeen sammuu sekä pumppu että merkkivalo. Tämä toistuu toisen kerran, mutta eberi ei lähde käymään.
Minkäänlaista nakutusta ei kuulu.
Myös ohjainlaite voi olla viallinen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Eberi
B0449: Paloilmapuhallin, tukossajmaatta kirjoitti:Kyllä jää. Tänään pelasi siten että aamulla tosiaan ei ollut lämmittänyt. Auton kun laittoi käyntiin niin hetken päästä eberin valo syttyi, paloi vähän aikaa ja sammui. Sitten syttyi taas vähäksi aikaa ja sammui. Töissä ajastin taas töistä lähtöä varten ja silloin se taas lämmitti. Matkalla kun lämpömittari oli saavuttanut "lakipisteensä" eli täsmälleen keskellä asteikkoa sammui eberin valo. Nyt illalla kun kävin ajamassa niin käynnistyksen jälkeen paloi normaalisti ja lämmöt nousi nopeasti. Samoiten kaupasta lähdön jälkeen syttyi ja sammui taas kun lämmöt oli keskellä asteikkoa.kalle37 kirjoitti:jmaatta kirjoitti:Lauantaina klo 13 Auto Åströmille Ouluun vikakoodien lukuun. Saapa nähdä onko jo ehtinyt hävitä muistista. Sikäli ei pitäisi olla turha reissu kun tuo eberikin alkanut vittuilemaan, jo toinen kylmä aamu perätysten. Onneksi pakkasilla sentään pelasi...
Mulla riitti viikko ilman virhettä eikä enää löytynyt vikakoodin luvussa mitään.
Startti määrään en voi sanoa mitään.
Kun laitat ajastimen päälle jääkö start näyttöön?
Miten muilla, sammuuko tuo eberin valo pakkasella jossain välissä kun lämmöt ovat tarpeeksi korkealla vai pitäisikö sen palaa valmiustilan merkiksi koko ajan? Tuo kaikki ylläoleva noin 0-asteen kelissä.
Jatketaas vielä sen verran että Preheatilta kysyin huoltoa, tuli vastaus että "Lämmitinmalli on tuotesuojattu saabin toimesta joten emme pääse lukemaan edes vikakoodeja siitä meidän testereillä. Osien saatavuuskin ko.lämmitinmalliin on ainoastaan merkkiorganisaation kautta." Ei sitten. Powerflashi mainostaa kanssa huoltavansa ja soitto sinne; onnistuu, osia saa normaalisti mutta ohjainlaitetta ei. Hehkutulpan vaihto kuulemma todennäköisesti auttaa.
B0452: Polttoilmapuhallin piiri, katkos
Eberi huolto ensi perjantailta ... PERUTTU.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Kiitos vinkistä!mek kirjoitti:Älä missään tapauksessa osta Saabilta tuota paloilmapuhallinta. Eeperi.com pyysi osasta 120, samoin tuo saksalainen verkkokauppa, josta itse osan tilasin. AutoJalosella pyysivät 342.
Powerflashille tosiaan soittelin tänään ja kerroin noista vikakoodeista. Koska Eberi on nyt toista viikkoa taas pelannut ihan mainiosti niin meinasi että ei tässä vaiheessa kannata tehdä mitään vaan kehotti vaan käyttämään ahkerasti ja palaamaan asiaan jos alkaa vielä juonittelemaan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Nyt on oma pirssi vähämaalla Hyvinkäällä huollossa. Antoi eberin vikakoodeiksi oikosulkua / jotain muuta liekki tai lämpövahdista? Oli lisäksi polttanut sulakkeen jonka jälkeen ei eberi ole yrittänyt tietysti edes käynnistyä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Tech näytti vikakoodiksi liekkivahdin katkosta/oikosulkua. Sulake uusittiin ja katottiin niin liekkivahti/lämpövahti ilmoitti lämpötilaksi heti 500'. Vastuksen arvot mitattiin ja ne vastasivat uuden liekkivahdin lukemia. Eberiä purettiin ja ohjainyksikkö tuoksui kärynneelle. Mistä porukat on hankkineet noita Ohjausyksiköitä ja paljon on maksanut? Hinnaksi annettiin 200€? onko joku saanut halvemalla vai kannattaako jo ostaa takuukunnostettu uusi laite? Liekkivahti on uusittu viime keväänä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Onkos tuossa vuosimallissa eeperi D3WZ. Vaihtolaitteen voisi saada http://www.preheat.eu/index.php?page=ta ... a-varaosat kohtuu edullisesti.tturku kirjoitti:Tech näytti vikakoodiksi liekkivahdin katkosta/oikosulkua. Sulake uusittiin ja katottiin niin liekkivahti/lämpövahti ilmoitti lämpötilaksi heti 500'. Vastuksen arvot mitattiin ja ne vastasivat uuden liekkivahdin lukemia. Eberiä purettiin ja ohjainyksikkö tuoksui kärynneelle. Mistä porukat on hankkineet noita Ohjausyksiköitä ja paljon on maksanut? Hinnaksi annettiin 200€? onko joku saanut halvemalla vai kannattaako jo ostaa takuukunnostettu uusi laite? Liekkivahti on uusittu viime keväänä.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Eberi
Joo, taitaa olla, mutta tossa on ongelmana näköjään myös se, että preheatin takuuhuolletuissa ei ole saabin ohjausyksikkö, vaan eberin oma, jolloin sidillä ei pysty ajastamaan enää eberiä...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Kysäseppä osaavatko korjata aivolaatikkoa http://sercaphuoltopalvelut.com/aehinnat.html
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Eberi
No perskeles, ei vieläkään tärpännyt, eivät kaverit vielä kuulemma ebereitä huolla, eivät ole vielä päässeet ihan jyvälle ebereistä, mutta ehkä tulevaisuudessa onnistuu huolto sitä kautta.
Eli yhä ohjainyksikkö hakusessa...
Eli yhä ohjainyksikkö hakusessa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Ainakin minulla Preheatilta tilattu takuuhuollettu Eberi mallia VW toimii Saabin alkuperäisen D3WZ:n tilalla oikein hyvin ja ajastuskin onnistuu SIDillä aivan normaalisti.tturku kirjoitti:Joo, taitaa olla, mutta tossa on ongelmana näköjään myös se, että preheatin takuuhuolletuissa ei ole saabin ohjausyksikkö, vaan eberin oma, jolloin sidillä ei pysty ajastamaan enää eberiä...
Re: Eberi
Samoin. Ei se aivolaatikko tiedä mikä sen releen vetää, kunhan vain oikeaan karvaan tulee jännitettä.Mikko83 kirjoitti:Ainakin minulla Preheatilta tilattu takuuhuollettu Eberi mallia VW toimii Saabin alkuperäisen D3WZ:n tilalla oikein hyvin ja ajastuskin onnistuu SIDillä aivan normaalisti.tturku kirjoitti:Joo, taitaa olla, mutta tossa on ongelmana näköjään myös se, että preheatin takuuhuolletuissa ei ole saabin ohjausyksikkö, vaan eberin oma, jolloin sidillä ei pysty ajastamaan enää eberiä...
Jos välttämättä haluaa aivolaatikoksi uuden saabin aivon, maksoi se marmoritiskillä pari vuotta sitten 170euroa.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi