Nitinä
Re: Nitinä
Se saattaa siitä huolimatta pakkasella moottoritienopeudessa narista, vaikka
tuntuisi olevan paikallaan. Itse parantelin tukevoittamalla kiinnitystä vähän, eipä
kuulu ääntä enää.
tuntuisi olevan paikallaan. Itse parantelin tukevoittamalla kiinnitystä vähän, eipä
kuulu ääntä enää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37
Re: Nitinä
Miten tukevoitit kiinnitystä?petrisa kirjoitti:Itse parantelin tukevoittamalla kiinnitystä vähän, eipä
kuulu ääntä enää.
Saab 9-3 SS Tids A -09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nitinä
Pitääkö ovipahvit irroittaa, että ne muovilistat saa irti?Mimmi kirjoitti:Kaksipuolisella teipillä kiinnitys, vaihda teippi uuteen.
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nitinä
Kiinnittelin eilen huovanpalasia listojen väliin ja sain ne hiljaisiksi. Välittömästi huomio kiinnittyi takakontin/takapenkkien suunnalta tulevaan räminään ja kolinaan. Ääni tosin kuuluu vain todella huonoilla teillä (joita Oulun keskustassa on 90% näin talvella).
Tämä ysikolmonen on kiva auto, ja olen kiintynyt vuoden aikana siihen kovasti. Huono viimeistelyn laatu saattaa aiheuttaa muutaman vuoden päästä merkin vaihdon. Voi olla että joitain ei hälyäänet häiritse juurikaan, mutta minut ne saavat hulluksi.
Tämä ysikolmonen on kiva auto, ja olen kiintynyt vuoden aikana siihen kovasti. Huono viimeistelyn laatu saattaa aiheuttaa muutaman vuoden päästä merkin vaihdon. Voi olla että joitain ei hälyäänet häiritse juurikaan, mutta minut ne saavat hulluksi.
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Re: Nitinä
Itselläni kuuluu / kuului kovemmilla pakkasilla ja epätasaisella tiellä räminää takaloosterista. Yhdeksi potentiaaliseksi äänilähteeksi paikallistin takaluukun peltiä vasten tärisevän takarekisterikilven. Jos sulla on tuosta kyse lienee helppo fiksata vaikka yli jääneillä huopapaloilla Omassani kun on takuuta jäljellä laitan Magneetin korjaamaan tuon samalla kun autoon laitetaan pientä kivaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nitinä
Heh saattoi niitä huopapalasia muutama jäädä. Voishan tuonkin vielä tsekata joku päivä. Kiitos vinkistä.Pipo kirjoitti:Itselläni kuuluu / kuului kovemmilla pakkasilla ja epätasaisella tiellä räminää takaloosterista. Yhdeksi potentiaaliseksi äänilähteeksi paikallistin takaluukun peltiä vasten tärisevän takarekisterikilven. Jos sulla on tuosta kyse lienee helppo fiksata vaikka yli jääneillä huopapaloilla Omassani kun on takuuta jäljellä laitan Magneetin korjaamaan tuon samalla kun autoon laitetaan pientä kivaa.
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nitinä
Taistelu räminää vastaan jatkui jälleen eilen. Vihollisen ylivoima tuntui musertavalta ja taistelumoraali alkoi olla jo aika lopussa, kunnes takakonttirintamalla saavutettiin pienimuotoinen läpimurto. Oikeanpuoleinen (takaa katsottuna) 6x9 kaiuttimen muovikotelo oli irtaallaan ja kolisi. Eli mulla on siis ES7 audiojärjestelmä, ja nuo tyhjät paikat on tulpattu muovikoteloilla. Kotelo kiinni ja yksi ääni häipyi. Tämän lisäksi laitoin vaahtomuovia ja huopapaloja varmasti 20 eri paikkaan ja vuorasin kontin räsymatoilla. Tilanne parani huomattavasti!
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Re: Nitinä
Miten tuon kiinnitystä voi parantaa "ikkunaaukon kehysmuovi"? Varsinkin takaoven ikkunan yläreunasta tuota saa painella jatkuvasti paikoilleen.Tunkki 9-3 Aero kirjoitti:Onko kenelläkään muulla tullut vastaan räminä/nitinä sivulasin kovamuovisesta kehyksestä. Siis siitä, joka on kiinni jokaisen sivuoven ikkunakehyksen ylälaidassa. Huomasin, että huonolla tiellä ajettaessa löystynyt kehys resonoi runkoa vasten. Kädellä koetellessa juuri pelkääjän puolen lista on huomattavan löysä.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nitinä
Onko tuota edellä mainitsemaani muovin kiinnitystä ikkuna aukossa korjattu jotenkin muutenkin kuin pikaliimalla?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Nitinä
Kertoisitteko että miten muovilistat lähtee irti kun minä ainakaan en saa mitään teippiä muuten väliin.
Olen kurkkinut ja ihmetellyt että miten ne irti lähtee. Kaikki ikkunat tarvitsee kaksipuolista teippiä.
Olen kurkkinut ja ihmetellyt että miten ne irti lähtee. Kaikki ikkunat tarvitsee kaksipuolista teippiä.
Re: Nitinä
Onko tietoa?juhero kirjoitti:Kertoisitteko että miten muovilistat lähtee irti kun minä ainakaan en saa mitään teippiä muuten väliin.
Olen kurkkinut ja ihmetellyt että miten ne irti lähtee. Kaikki ikkunat tarvitsee kaksipuolista teippiä.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Nitinä
Nyt alkoi nitinä ja natina yltyä .
Autona on siis NG9-3 facelift.
Ääni tulee kojelaudan oikeasta kulmasta. Aivan kuin tuulilasin ja A-pilarin kohdilta. Ääni ei tule missään nimessä keskeltä missä kiertää tuo muovinen kehys. Välillä ääni on hiljaisempi jopa ikäänkuin katoaa ja sitten taas toisinaan kuuluu ajaessa lähes koko ajan. Joten ihan pieni auton korin värähtely saa nitinän aikaan, joka on selvästi kuuluva.
Olen yrittänyt auton seistessä painella ja nitkutella kojelautaa oikeasta etukulmasta ja ties vaikka mistä kohtaa, mutta nitinää ei saa silloin kuuluviin. Ei kai nyt tuulilasi voi koriin nitistä Vai voiko? Silloinhan se olisi pettänyt liimauksesta jostain kohtaa, ei kyllä vettä vuoda mihinkään.
Apumies vänkärin paikalla parikin eri kertaa äänen ollessa kuuluvilla painoi A-pilarin verhoilua eli tuota missä on turvatyyny myös. Silloin minusta ääni lakkasi tai ainakin vaimeni niin, että en kuullut sitä enää. Silti auton seistessä tämä paneli on hyvin kiinni eikä sitä saa nitisemään mitenkään, joten mahtaako sitten tulla tuosta?
Voisiko ääni tulla tuosta muovikolmiosta oven etukulmassa tai jopa kojelaudan päädyssä olevasta päätypalasta. Tämä jälkimmäinen tietenkin selviää sillä, että ottaa kokeeksi tuon palan pois, kun sehän on tarkoitettu irroitettavaksi (jos sulakerasia olisi tällä puolen).
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä mistä tuo nitinä voisi tulla?
Autona on siis NG9-3 facelift.
Ääni tulee kojelaudan oikeasta kulmasta. Aivan kuin tuulilasin ja A-pilarin kohdilta. Ääni ei tule missään nimessä keskeltä missä kiertää tuo muovinen kehys. Välillä ääni on hiljaisempi jopa ikäänkuin katoaa ja sitten taas toisinaan kuuluu ajaessa lähes koko ajan. Joten ihan pieni auton korin värähtely saa nitinän aikaan, joka on selvästi kuuluva.
Olen yrittänyt auton seistessä painella ja nitkutella kojelautaa oikeasta etukulmasta ja ties vaikka mistä kohtaa, mutta nitinää ei saa silloin kuuluviin. Ei kai nyt tuulilasi voi koriin nitistä Vai voiko? Silloinhan se olisi pettänyt liimauksesta jostain kohtaa, ei kyllä vettä vuoda mihinkään.
Apumies vänkärin paikalla parikin eri kertaa äänen ollessa kuuluvilla painoi A-pilarin verhoilua eli tuota missä on turvatyyny myös. Silloin minusta ääni lakkasi tai ainakin vaimeni niin, että en kuullut sitä enää. Silti auton seistessä tämä paneli on hyvin kiinni eikä sitä saa nitisemään mitenkään, joten mahtaako sitten tulla tuosta?
Voisiko ääni tulla tuosta muovikolmiosta oven etukulmassa tai jopa kojelaudan päädyssä olevasta päätypalasta. Tämä jälkimmäinen tietenkin selviää sillä, että ottaa kokeeksi tuon palan pois, kun sehän on tarkoitettu irroitettavaksi (jos sulakerasia olisi tällä puolen).
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä mistä tuo nitinä voisi tulla?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nitinä
Lisäystä vielä asiaan....
Tänään tuli nyt ajeltua sellainen yli 50 km erilasta ajorytmiä eikä mitään nitinää. Sitten vain yhden risteyksen pysähdyksen jälkeen kun lähti ajamaan niin jatkuva kuuluva nitinä alkoi ....
Aivan ihme homma...mikä sen aiheuttaa...
Tänään tuli nyt ajeltua sellainen yli 50 km erilasta ajorytmiä eikä mitään nitinää. Sitten vain yhden risteyksen pysähdyksen jälkeen kun lähti ajamaan niin jatkuva kuuluva nitinä alkoi ....
Aivan ihme homma...mikä sen aiheuttaa...
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)