Kytkinremontin hinta!!!
Kytkinremontin hinta!!!
Laitetaan nyt tähän ihan omaksi topiciksi, ettei huku tuonne palataan -ketjuun. Eli vm. 2006 9-3 SS TiDS:n kaksoismassavauhtipyörä levisi 161 tkm kohdalla juuri ennen kuin olin vaihtamassa auton. Remontin hinta Saab-huollossa oli tinkaustenkin jälkeen 2200 euroa!
Suosittelen lämpimästi dumppaamaan kyseiset vehkeet eteenpäin ennen em. kilometrilukemaa, viimeistään heti kun kytkintä nostettaessa, juuri kun kytkin ottaa kiinni, kuuluu pienintäkään ylimääräistä ääntä.
Suosittelen lämpimästi dumppaamaan kyseiset vehkeet eteenpäin ennen em. kilometrilukemaa, viimeistään heti kun kytkintä nostettaessa, juuri kun kytkin ottaa kiinni, kuuluu pienintäkään ylimääräistä ääntä.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Viet auton merkkihuoltoon kytkinremppaan ja itket täällä kun maksaa?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Tuohon voisin kyllä jättää vastaamattakin...t.t.j kirjoitti:Viet auton merkkihuoltoon kytkinremppaan ja itket täällä kun maksaa?
160 tkm ajetusta, hyvin käsitellystä autosta ei kerta kaikkiaan saa hajota noin oleellinen voimansiirron osa. Valmistaja on epäonnistunut komponenttien valinnassa karkeasti. Huonosti käsitellyn kytkimen levyjen kulumisen ymmärtäisin, jarruosat ovat kulutustavaraa jne, mutta vauhtipyörä, ei sitä en hyväksy.
Toisekseen, tuo on meidän perheen ainut auto jolla vaimo ajaa edestakaisin töihin ja takaisin 70 km joka päivä. Bussilla kun ei pääse. Kun kytkin hajoaa se hajoaa, näköjään aika lailla kerralla tässä tapauksessa. Vaihtoehtona on viedä auto sinne missä oikeat osat saadaan heti ja auto saadaan kerralla kuntoon, tai viedä auto halvimpaan harakirikorjaamoon viikoksi odottamaan oikeita (?) osia ja maksaa siltä ajalta 80 EUR/vrk vuokra-autosta.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
En tarkoittanut, että kytkimen hajoaminen noin uudessa autossa noilla kilsoilla olisi hyväksyttävää. Tarkoitin, että miksi valittaa hinnoista, kun merkkiliikkeessä on tunnetusti korkeat hinnat. Kyllä tuon rempan olisi varmasti edullisemmin saanut hoidettua jossain muuallakin. Ja mitä tulee tuohon voimansiirron kestävyyteen, on noita ongelmia muillakin merkeillä. Ihan vaan esimerkkinä vaikka vag:n dsg-vaihteistot.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Melkein arvasin, että tuo vedetään esiin seuraavaksi, että hajoavat ne muillakin. Niin varmaan hajoavat, mutta eivät kaikilla merkeillä. Kaksoiskytkinvaihteistot on asia erikseen, niihin en nyt puutu. Volkkarilla kaksoismassavauhtipyöräongelmat ovat olleet pääasiassa Passatin ja Toyotalla Avensiksen ongelma. Noita molempia on paljon takseina, kovassa käytössä ja ajetaan paljon. Toki muissakin malleissa ongelmia on ollut, mutta Toyotan liikkeen kaveri kertoi heillä ongelmien olevan pääasiassa Avensiksessa.t.t.j kirjoitti:Ja mitä tulee tuohon voimansiirron kestävyyteen, on noita ongelmia muillakin merkeillä. Ihan vaan esimerkkinä vaikka vag:n dsg-vaihteistot.
Se, että joku toinen valmistaja käyttää huonoja/vääriä/tarkoitukseen soveltumattomia osia ei ole mikään peruste kolmannelle valmistajalle käyttää yhtä huonoja/vääriä osia. Alihankkijat valmistava osiaan niin suuria määriä eri valmistajille, että tasan tarkkaan tietävät mitä osa missäkin käytössä kestää. Valmistaja tekee kutakin osaa valitessaan aina tietoisen päätöksen, tasapainoillen hankinta- ja takuukustannusten välillä.
Se on tässä oikeastaan ihan sivuseikka, maksoiko tuo remontti 1500 vai 2200. Oleellista on, että tuon osan ei missään nimessä olisi kuulunut antautua kuin aikaisintaan tupla ajomäärällä.
Siksi toisekseen eipä nuo osat esim. englannissa juuri sen halvempia olisi olleet:vauhtipyörä, työsylinteri ja kytkin. Odotteluun olisi mennyt viikko (ja auton vuokraan 400).
Uushankintahinnaltaan lähes 40 tEUR dieselautoilla ajetaan keskimäärin paljon. Niistä myös keskimääräistä suurempi osa on ammattikäytössä takseina tms. Niinpä valmistajan tulee ymmärtää valita tuon hintaluokan kestävämpiä komponentteja kuin halpoihin pikkuautoihin joilla ajetaan keskimäärin vähemmän. Vaimo on pyöräyttänyt kahdella Volvolla mittariin lähes 400 tkm ja yhdellä Sunnyllä 280 tkm ilman mitään kytkinongelmia.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Tekeekö sinun autosi hajoaminen Saabista huonon auton ja epäonnistuneen autonvalmistajan? Vai onko sinulla parempaa tietoa siitä, että tässä on nyt kysymys laajemmasta ongelmasta?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Ei ole parempaa tietoa, eikä yksi kytkinremontti tee Saabista huonoa valmistajaa, mutta se alkaa jo syödä miestä kun tuohon meikäläisen autoon on kasaantuneet kaikki ne viat, jotka muilla ovat hajaantuneet eri autoihin.t.t.j kirjoitti:Tekeekö sinun autosi hajoaminen Saabista huonon auton ja epäonnistuneen autonvalmistajan? Vai onko sinulla parempaa tietoa siitä, että tässä on nyt kysymys laajemmasta ongelmasta?
Vaimo ja työkaverit ovat jo saaneet oman osansa ja puran loppua vitutusta Taliskerin ja Laproaichin voimalla tänne. Aika näyttää puranko parin vuoden päästä pahaa oloa tuolla. Omien ja tuttujen kokemusten perusteella todennäköisyys sille on kuitenkin pienempi kuin mitä se Saabilla on ollut.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Varaa sitten öljy kanisteri aina mukaan kun lähdet pitemälle reissulle
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Itselläni oli kaksi IV-sarjan Golffia, joista molemmista hajosi kytkin. Ensimmäisellä 90 000km ja toisella 50 000km jälkeen. Se kansanautoista.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Vaikken näistä asioista mitään ymmärrä niin väittäisin, ettei autonvalmistaja onnistu tinkimään alihankkijalta halvempaa ja huonompaa kaksoismassavauhtipyörää - ei edes GM.
Tuon systeemin rakenne vain taitaa olla sellainen, ettei sillä hirveitä kilometrejä ajella. Liekö sitten rakenne muuttunut viime vuosina yhtään kestävämmäksi - toivottavasti. Eniten ongelmia on ollut kait dieseleiden ja varsinkin tehokkaampien kanssa.
Saabin korjauksen hinta näyttäisi olevan linjassa muiden merkkien kanssa, joten samaa ryöstöä muuallakin.
VAG on ilmeisesti joutunut myöntämään kaksoismassojen ongelmat kun on ainakin osan autoistaan laittanut jonkun takaisinkutsun piiriin.
Mutta kuten aiemminkin todettu, niin sama ralli merkistä riippumatta: VAG, Toyota, Volvo, BMW, PSA, MB...
Toivotaan kuitenkin huolettomia kilometrejä Octavian ratissa. Jälleenmyyntiarvo ainakin näyttäisi olevan ihan hyvä.
Tuon systeemin rakenne vain taitaa olla sellainen, ettei sillä hirveitä kilometrejä ajella. Liekö sitten rakenne muuttunut viime vuosina yhtään kestävämmäksi - toivottavasti. Eniten ongelmia on ollut kait dieseleiden ja varsinkin tehokkaampien kanssa.
Saabin korjauksen hinta näyttäisi olevan linjassa muiden merkkien kanssa, joten samaa ryöstöä muuallakin.
VAG on ilmeisesti joutunut myöntämään kaksoismassojen ongelmat kun on ainakin osan autoistaan laittanut jonkun takaisinkutsun piiriin.
Mutta kuten aiemminkin todettu, niin sama ralli merkistä riippumatta: VAG, Toyota, Volvo, BMW, PSA, MB...
Toivotaan kuitenkin huolettomia kilometrejä Octavian ratissa. Jälleenmyyntiarvo ainakin näyttäisi olevan ihan hyvä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Ocu ei jää ainakaan käsiin kun haluaa siitä jossain vaiheessa luopua, on jo sen verran suosittu.
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Tuon hintaluokan autojen ostajat myös vaativat ominaisuuksilta keskimääräistä enemmän mm voimapaketin värinättömyyttä yms mistä johtuen tuo kaksoismassavauhtipyöräkin on alunperin otettu käyttöön.mek kirjoitti: Uushankintahinnaltaan lähes 40 tEUR dieselautoilla ajetaan keskimäärin paljon. Niistä myös keskimääräistä suurempi osa on ammattikäytössä takseina tms. Niinpä valmistajan tulee ymmärtää valita tuon hintaluokan kestävämpiä komponentteja kuin halpoihin pikkuautoihin joilla ajetaan keskimäärin vähemmän. Vaimo on pyöräyttänyt kahdella Volvolla mittariin lähes 400 tkm ja yhdellä Sunnyllä 280 tkm ilman mitään kytkinongelmia.
Perinteisillä kytkin-vauhtipyörähässäköillä päästelee kyllä helposti 300-400 tkm lukemia myös saabilla jossei nyt ihan kaupungissa ajele. Og-satkuun vaihdoin kytkimen reilun 400 tkm:n kohdalla vaikkei luistanut eikä ravistanut, mutta kun oli osat ja helppo vaihtaa niin vaihdoin. Toiseen vanhempaan vaihdoin 350 tkm:n kohdalla kun ravisti todennäköisesti lievän öljyvuodon takia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Tämä on aivan totta.mek kirjoitti:Se, että joku toinen valmistaja käyttää huonoja/vääriä/tarkoitukseen soveltumattomia osia ei ole mikään peruste kolmannelle valmistajalle käyttää yhtä huonoja/vääriä osia.
Kyselit varmaankin liikkeeltä mahdolisuutta osallistua kustannuksiin? Oletko ollut kuluttajaneuvojaan yhteydessä?mek kirjoitti:Se on tässä oikeastaan ihan sivuseikka, maksoiko tuo remontti 1500 vai 2200. Oleellista on, että tuon osan ei missään nimessä olisi kuulunut antautua kuin aikaisintaan tupla ajomäärällä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kytkinremontin hinta!!!
Mutta se ei taida silti muuttaa sitä tosiasiaa että parempia osia ei ilmeisesti ole saatavilla kun kaikilla tuntuu olevan samat ongelmat?aero kirjoitti:Tämä on aivan totta.mek kirjoitti:Se, että joku toinen valmistaja käyttää huonoja/vääriä/tarkoitukseen soveltumattomia osia ei ole mikään peruste kolmannelle valmistajalle käyttää yhtä huonoja/vääriä osia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Kytkinremontin hinta!!!
No ei, eikä sitä, että ihmiset ainakin nykyään hyväksyvät tuotteissa kaikkia ihme virheitä. Palautekanaviin ei ilmeisesti lähde tarpeeksi örinää juuri missään tasossa (kuluttaja-jämy, jämy-matu, matu-valmistaja, valmistaja-alihankkija), että palaute pääsisi koko ketjun läpi.mike kirjoitti:Mutta se ei taida silti muuttaa sitä tosiasiaa että parempia osia ei ilmeisesti ole saatavilla kun kaikilla tuntuu olevan samat ongelmat?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla