Mistähän rautalangasta se pitää vääntää, että renkaiden talviominaisuuksilla ei ole mitään tekemistä kitkarenkaiden toimivuuden kanssa kesäkeleillä. Jos äärimmäisen liukkaan talvikelin pidon mukaan tehtäisiin renkaita, kitkarenkaat pitäisi kieltää lailla nimenomaan TALVIkäytössä.aakoo kirjoitti:... ja varsinkin talvella renkaan ominaisuudet ovat elintärkeät.
Kuka on väittäny osaavansa ennakoida KAIKKI yllättävät tilanteet? Ainut debtin aihe on ollut siinä, että paskoilla renkailla vähennetään sitä onnettomuusriskiä paremmalla ennakoinnilla ja turvallisemmalla ajotyylillä. Hyvillä renkailla vähennetään sitä onnettomuusriskiä lyhyemmällä jarrutusmatkalla ja renkaan paremmalla ääritilannekäyttäytymisellä.aakoo kirjoitti:..
Mutta niin vain aina löytyy joku, joka suunnilleen väittää pystyvänsä ennakoimaan KAIKKI yllättävät tilanteet.
Tähän talveen asti olen ajellut ainoastaan paskoilla talvirenkailla ja selvinnyt ihan hyvin, vaikka ihan liukastakin on välillä ollut.aakoo kirjoitti: Niinpä hän voi ajaa vaikka kuinka liukkailla renkailla, koska hänen ei tarvitse ennakointitaitonsa ansiosta koskaan tehdä äkkijarrutusta.
Nyt ajelen hyvillä talvirenkailla ja voin ihan suoraan myöntää, että ajan paljon kovempaa mitä huonoilla talvirenkailla oli edes mahdollista (matka olisi päättynyt Paippisten pelloille jos olisi edes yrittänyt samaa vauhtia niillä Marangoni meteogripeillä tai toistakymmentä vuotta vanhoilla nordfrosteilla).
Tuollakaan yo. kommentillani ei ole mitään tekemistä kitkarenkaan toimivuuden kanssa kesäkeleillä, kirjoitin sen vaan ihan lämpimikseni.