Q: radion irroitus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Syys 04, 2004 23:26
- Paikkakunta: Espoo
Q: radion irroitus
Pitää vaan varmistaa:
Saabin 900i (-89) kojetaulussa on kiinni laululaatikko malliltaan Philips DC513, joka tuntuu istuvan hyvinkin tiukasti paikallaan. Onko ko. mankassa taikka radioaukossa joku lukitus vai käytetäänkö vain raakaa voimaa riittävä määrä?
Saabin 900i (-89) kojetaulussa on kiinni laululaatikko malliltaan Philips DC513, joka tuntuu istuvan hyvinkin tiukasti paikallaan. Onko ko. mankassa taikka radioaukossa joku lukitus vai käytetäänkö vain raakaa voimaa riittävä määrä?
Philipseissä on mielestäni semmoset U-malliset "ulosvetimet". Ainakin niissä kahdessa mitkä olen poistanut ja korvannut kunnon soittimella
Biiilteemasta jälleen kerran saa sopivaa "erikoistyökalua" eikähän ne yhden asennuksen ajan kestä.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=31546

Biiilteemasta jälleen kerran saa sopivaa "erikoistyökalua" eikähän ne yhden asennuksen ajan kestä.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=31546
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Teemu kirjoitti:Philipseissä on mielestäni semmoset U-malliset "ulosvetimet". Ainakin niissä kahdessa mitkä olen poistanut ja korvannut kunnon soittimella![]()
Biiilteemasta jälleen kerran saa sopivaa "erikoistyökalua" eikähän ne yhden asennuksen ajan kestä.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=31546
Blaukkarissa oli kanssa etulevyn päädyissä pienet reiät, joihin laitettiin
U:n malliset raudat. Niistä vetämällä toosan sai pois.
Niiden puuttuessa pienillä ruuvimeisseleillä tms. mankan saa myös irrotettua. Tökkäät ne reikiin. Vielä kun taivutat niitä varovasti ulospäin niin asennuskehyksen takana olevat lukitustinnit saa käännettyä pois ja mankan pullautettua pois. Näin ainakin Blaukkari lähtee.
Unohda voimankäyttö.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Syys 04, 2004 23:26
- Paikkakunta: Espoo
Bilteman kautta tuli mentyä ja ostettua moiset, kestivät muuten ehjinä philipsin poiston, joten niitähän voi käyttää ainakin kaksi kertaa...Teemu kirjoitti:Philipseissä on mielestäni semmoset U-malliset "ulosvetimet". Ainakin niissä kahdessa mitkä olen poistanut ja korvannut kunnon soittimella![]()
Biiilteemasta jälleen kerran saa sopivaa "erikoistyökalua" eikähän ne yhden asennuksen ajan kestä.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=31546

Homma olisi muuten ollut helppo mutta joku ¤%&¤?"#%:n säätäjä oli katsonut parhaaksi raiskata Saabin orkkisjohtosarjan, joten jouduin sitten kuitenkin näpräämään ISO-liittimet paikalleen.
Joo, meikäläisen satkusta oli näppärästi katkaistu kaikki mankan johdot poikki siten, että johtojen päät ylsivät noin 10cm aukin sisäpuolelle. Tein kaikesta huolimatta jatkokset tinaamalla johtoihin ja kutistesukat päälle. Sitten liitin jatketut johdot pitkään sokeripalaan, johon on ruuvattu ISO-liittimet kiinni. Tuohon nyt saa punoa ihan mitkä tahansa liittimet
Sokeripala ei ole sinänsä mikään hirveen hieno ratkaisu, mutta varsin käytännöllinen, jos tarvitsee pieniä muutoksia tehdä johdotuksissa tai lisätä toimintoja tms. Ihan hyvin se sokeripalakin kestää siellä, kun eihän mankanjohdot hirveämmin joudu mekaaniselle rasitukselle.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä, edellyttäen, että sokeripala ei ole se kaikkein halvin ja paskin malli. Halvoissa on monesti "ominaisuutena", että kun kierrät ruuvin kiinni, niin joko se leikkaa johdon säikeet poikki tai halkeaa rungoltaan.Mertmi kirjoitti:...Ihan hyvin se sokeripalakin kestää siellä, kun eihän mankanjohdot hirveämmin joudu mekaaniselle rasitukselle.

Syystä tästä, käytän vain juotos ja kutistesukkaliitoksia kulkineessani, ja en taatusti ainoatakaan varaosaliikkeen halpis-abikoa!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Omassa -89 900i16:ssa on vedetty mankan johdoilta rosvoliittimillä tuhkakupin valolle virta. Sen lisäksi keskuslukosta kuuluu napsahduksia, kun heiluttelee johtonippua, aika villiä. Täytyy vedellä vähän uutta johtoa jossain vaiheessa. Missä mahtaa muuten olla keskuslukon sulake? Sulake numero 24 puuttuu kokonaan..
Halpisabikot eivät ole aiheuttaneet ongelmia, ne täytyy vain puristaa kunnon abikopihdeillä, ei millään lelumallilla. Ja tietysti kosteudelta suojaaminen kutistesukalla. Puristusliitos on kuitenkin kestävin vaihtoehto tärisevässä autossa, juotettu johto saattaa katketa helposti juotoskohdan vierestä.
Halpisabikot eivät ole aiheuttaneet ongelmia, ne täytyy vain puristaa kunnon abikopihdeillä, ei millään lelumallilla. Ja tietysti kosteudelta suojaaminen kutistesukalla. Puristusliitos on kuitenkin kestävin vaihtoehto tärisevässä autossa, juotettu johto saattaa katketa helposti juotoskohdan vierestä.
Kuten myös. Ja abikoissa itse käytän kuorettomia liittimiä, näitä avoinaisia joihin pitää olla ne omanlaiset pihdet, jotka oli kohtuu kalliit (78€). Ja abikon päällekin vedän kutistesukan, paitsi maajohtoihin.Myrkky kirjoitti:Syystä tästä, käytän vain juotos ja kutistesukkaliitoksia kulkineessani, ja en taatusti ainoatakaan varaosaliikkeen halpis-abikoa!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kaverit taitaa puhua tämän tyyppisistä tavaroista:
(pihdit on tosin vielä halpikset, eli ~30e ja liittimetkään ei maksa kun ~10c/kpl)
http://netti.nic.fi/~mertmi/abikopihdinleuat.jpg
http://netti.nic.fi/~mertmi/kunnonabiko ... ttimet.jpg
(pihdit on tosin vielä halpikset, eli ~30e ja liittimetkään ei maksa kun ~10c/kpl)
http://netti.nic.fi/~mertmi/abikopihdinleuat.jpg
http://netti.nic.fi/~mertmi/kunnonabiko ... ttimet.jpg
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mielestäni ihan kelvollisia abikopihtejä löytyy esim Partcon luettelosta sivulta 101 ~30 euron hintaan: http://www.partco.fi/HINNASTO2002.pdf (tiedosto on sitten 10Mt). Riittävän tukeva rakenne, että saa voimaa puristukseen, eristetyille ja eristämättömille abikoille erilaiset pihdit ja ehdottomasti oltava lukko/räikkä/mikä onkaan, joka ei päästä pihtejä auki ennenkuin on painettu kokonaan pohjaan.
Meinaatko mallia HT503C?
Se on kyllä totta, että niillä muovikuorisilla halpis abikoilla ja pihdeillä ei tee mitään. Pahin ongelma on se, ettei johto ole heti puristettunakaan kiinni abikossa. Jos puristaminen sattuu onnistumaan, niin ongelmat alkavat siitä, että tuo liitin tyyppi ei lukitu johtimen kuoreen. Etenkin tärinälle ja taivuttelulle alttiissa paikassa jonkin ajan päästä sähköjohto katkeaa ihan liittimen juuresta, koska johdon taivuttelu taivuttelee johtoa juuri siitä liittimen juuresta. Nämä orggistyyliset johdon kuoreenkin puristuvat liittimet kestää ihan eri tavalla, kun johdon kuori hillitsee taivuttelua.
Myrkky:
nuo mun laittamassa kuvassa olevat abikot on muuten ostettu autovaraosaliikkeestä, että se siitä.
Pitää vaan kysyä, niin saa niistä ihan kunnonliittimiäkin...
Se on kyllä totta, että niillä muovikuorisilla halpis abikoilla ja pihdeillä ei tee mitään. Pahin ongelma on se, ettei johto ole heti puristettunakaan kiinni abikossa. Jos puristaminen sattuu onnistumaan, niin ongelmat alkavat siitä, että tuo liitin tyyppi ei lukitu johtimen kuoreen. Etenkin tärinälle ja taivuttelulle alttiissa paikassa jonkin ajan päästä sähköjohto katkeaa ihan liittimen juuresta, koska johdon taivuttelu taivuttelee johtoa juuri siitä liittimen juuresta. Nämä orggistyyliset johdon kuoreenkin puristuvat liittimet kestää ihan eri tavalla, kun johdon kuori hillitsee taivuttelua.
Myrkky:
nuo mun laittamassa kuvassa olevat abikot on muuten ostettu autovaraosaliikkeestä, että se siitä.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01