Vaikka wesku on wesku niin silti kiusanteolta se vaikuttaa jos on kerran oikeesti poliisille soittaja kertonu miten kuski ottaa huikkaakin...siiseli kirjoitti:Kannattaa kyllä peiliin katsoa, jos tollasia ilmiantoja väki tekee.wesku kirjoitti:...
Saabismin vastaisuus
Re: Saabismin vastaisuus
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Saabismin vastaisuus
Kun wesku on wesku niin minä en ihmettelisi yhtään vaikka olisikin ottanut liikenteessä huikkaa ruskeasta pullosta ihan vain kyseenalaisen huomion herättämiseksi.
Re: Saabismin vastaisuus
Enpähän ajatellu asiaa tuolta kannaltaMinuteman kirjoitti:Kun wesku on wesku niin minä en ihmettelisi yhtään vaikka olisikin ottanut liikenteessä huikkaa ruskeasta pullosta ihan vain kyseenalaisen huomion herättämiseksi.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Saabismin vastaisuus
kuka tämä wesku oikein on? paljon näkyy hänen nimimerkki kommenteissa?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Saabismin vastaisuus
Olisiko kyse enemmän kuljettaja- kuin merkkivastaisuudesta vai onko monelle muulle palstalaiselle käynyt näin?wesku kirjoitti:Ilmeisesti sitä vastaisuutta on melkoisesti liikkeellä koska ilmiantoja epäillystä rattijuopumuksesta tulee lähes ainoastaan Saabilla ajellessa, vaikka muilla merkeillä tulee ajettua noin 30 % kaikista ajoista.
Kannattaa muistaa, että nykyään on niin helppoa, kun saa tekstiviestillä sen edessä/takana kiusaa tekevän idiootin osoitetiedot pelkän rekisterinumeron perusteella. Tarpeeksi hermonsa menettänyt kanssa-autoilija voi sitten vaikka vasta viikon tai parin päästä käydä levittämässä ruuveja renkaiden alle tai tilata kyseiseen osoitteeseen mitä mielenkiintoisempaa tavaraa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Re: Saabismin vastaisuus
Mulle ei ainakaan koskaan, ei edes tässä 5 vuotta kestäneessä TurboSaab-aikakaudessa.9000CS... kirjoitti:
Olisiko kyse enemmän kuljettaja- kuin merkkivastaisuudesta vai onko monelle muulle palstalaiselle käynyt näin?
Ei siltikään, vaikka matkaraporteista tekis toisinaan tiivistelmän 9-5T:tä mukaillen "ohitin kaikki"
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saabismin vastaisuus
Ei kai tekstarilla tarkkaa osoitetta saa vaan ainoastaan kaupungin/kunnan ? Toivottavasti ei, saattais olla pian premiumautoilijoiden kerhon kokoontuminen pihalla9000CS... kirjoitti: Kannattaa muistaa, että nykyään on niin helppoa, kun saa tekstiviestillä sen edessä/takana kiusaa tekevän idiootin osoitetiedot pelkän rekisterinumeron perusteella.
Kannattaa tosiaan tarkastaa tiedot ennenkuin alkaa leikkimään provoilijoiden kanssa, maltti on valttia jos vaikka omistajana näyttää olevan poliiisin tekniikkakeskus tai joku muu viranomaistaho.
Re: Saabismin vastaisuus
Onko monella muulla palstalaisella taipumus vanhalla turbosaabilla suunnilleen rajoituksen mukaiseen ajamiseen, cruisen käyttöön perääntunkijoista välittämättä olkoon kaista mikä tahansa, nopeaan reagointiin rajoitusten muuttuessa suuntaan tai toiseen, hyvän turvavälin pitämiseen paitsi silloin jos joku yrittää ohittaa siihen ?9000CS... kirjoitti: Olisiko kyse enemmän kuljettaja- kuin merkkivastaisuudesta vai onko monelle muulle palstalaiselle käynyt näin?
Ja tämän lisäksi vielä kokemusta samalla periaatteella ajamisesta jollain muulla kuin vanhalla turbosaabilla ?
Tuskinpa sitä "rattijuopoksi" joutuu jos taipuu vaan kiltisti premiumautoilijoiden painostukseen
Re: Saabismin vastaisuus
Millä etuoikeudella sinä aiheutat vaaratilanteita muille tielläliikkujille, ja pyrit haittaamaan ja vaarantamaan heidän liikkumistaan tien päällä?wesku kirjoitti:Onko monella muulla palstalaisella taipumus vanhalla turbosaabilla suunnilleen rajoituksen mukaiseen ajamiseen, cruisen käyttöön perääntunkijoista välittämättä olkoon kaista mikä tahansa, nopeaan reagointiin rajoitusten muuttuessa suuntaan tai toiseen, hyvän turvavälin pitämiseen paitsi silloin jos joku yrittää ohittaa siihen ?
Miksi sinä saat olla ainut itse lanseeraamasi termin mukainen "superkuljettaja" tien päällä?
#3418
Re: Saabismin vastaisuus
Epäilen että max. kaksi tekstiviestiä tai vaihtoehtoisesti viesti+puhelu, niin omistajan tiedot on selvillä.wesku kirjoitti: Ei kai tekstarilla tarkkaa osoitetta saa vaan ainoastaan kaupungin/kunnan ? Toivottavasti ei, saattais olla pian premiumautoilijoiden kerhon kokoontuminen pihalla
Kylläwesku kirjoitti: Onko monella muulla palstalaisella taipumus vanhalla turbosaabilla suunnilleen rajoituksen mukaiseen ajamiseen
Kyllä, mutta osaan joustaa tarvittaessa eli osaan antaa muille tietä tai tarvittaessa mennä ohitse. En näe mitään syytä, miksi haluaisin jonkun roikkumaan puskuriini, jos pääsen siitä eroon sillä että annan sille tietä.wesku kirjoitti:cruisen käyttöön perääntunkijoista välittämättä olkoon kaista mikä tahansa
En täysin allekirjoita. Saatan kiihdyttää sallittuun nopeuteen kun merkki vasta näkyy horisontissa tai vaihtoehtoisesti annan vauhdin tippua sallittuun pikkuhiljaawesku kirjoitti:nopeaan reagointiin rajoitusten muuttuessa suuntaan tai toiseen
Siis jos on hyvä turvaväli, niin et anna kenenkään tulla siihen eli et suostu tiputtamaan omaa nopeuttasi esim viideksi sekunniksi ja tämän jälkeen voisit jatkaa cruise päällä ajamista aiemmalla nopeudella? Kuullostaa nerokkaalta toiminnalta.wesku kirjoitti:hyvän turvavälin pitämiseen paitsi silloin jos joku yrittää ohittaa siihen ?
Seitsemän vuotta ammatikseen autoilua ja noin 60000km/vuosi. Tämä 15-20 eri autolla.wesku kirjoitti:Ja tämän lisäksi vielä kokemusta samalla periaatteella ajamisesta jollain muulla kuin vanhalla turbosaabilla ?
Painostukseen? Olisiko kyseessä kuitenkin joustavuus, jota kaivataan?wesku kirjoitti:Tuskinpa sitä "rattijuopoksi" joutuu jos taipuu vaan kiltisti premiumautoilijoiden painostukseen
Sääliksi käy jos kyydissäsi on esim. lapsia joiden turvallisuuden vaarannat ajotavallasi, äläkä vaan väitä ettei siinä kenenkään turvallisuus vaarannu, jos oikeasti ajat niin kuin kirjoitat.
Ihmiset näköjään laittavat asioita eri tavalla tärkeysjärjsetykseen. Joillekin on oma ja kanssamatkustajien perille pääsy tärkeää, joillekin se ettei kukaan mene ohi.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Re: Saabismin vastaisuus
Ei kenelläkään ole mihinkään mitään etuoikeuksia. Tilanteessa jossa on liikennesääntöjen ja yleisten käyttäytymissääntöjen mukaan ajavia tai sooloilijoita, jokainen valitsee itse kenen intressien mukaan toimii.J.N kirjoitti: Millä etuoikeudella sinä aiheutat vaaratilanteita muille tielläliikkujille, ja pyrit haittaamaan ja vaarantamaan heidän liikkumistaan tien päällä?
En kyllä kuulu niihin "superkuljettajiin" joiden tarkoitus on edetä muuta liikennettä nopeammin tilanteessa kuin tilanteessa muista välittämättä.J.N kirjoitti: Miksi sinä saat olla ainut itse lanseeraamasi termin mukainen "superkuljettaja" tien päällä?
Re: Saabismin vastaisuus
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä. Siitähän vasta perääntunkijat innostuvat jos niitä aletaan väistelemään ruuhkissa. Nopeampien väistäminen poistui tieliikennelaista joskus 70-luvulla mutta vielä 2010-luvullakaan kaikki eivät ymmärrä miten vaarallinen ajatustapa se on.9000CS... kirjoitti: Kyllä, mutta osaan joustaa tarvittaessa eli osaan antaa muille tietä tai tarvittaessa mennä ohitse. En näe mitään syytä, miksi haluaisin jonkun roikkumaan puskuriini, jos pääsen siitä eroon sillä että annan sille tietä.
Re: Saabismin vastaisuus
Jos etuoikeuksia ei ole, millä oikeudella sinä saat olla sooloileva "superkuljettaja", joka etenee tien päällä liikennesäännöistä ja muista tielläliikkujista välittämättä aiheuttamalla vaaratilanteita ja haittaamalla heidän liikkumistaan täysin tietoisesti?
#3418
Re: Saabismin vastaisuus
Totta. Tuo sinun ajotapasi kuulostaa huomattavasti turvallisemmalta.wesku kirjoitti:Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Testaa joskus, että kummasta ne innostuvat enemmän: Siitä että annat tietä tai siitä ettet anna. Lopputulos voi olla hämmentävä.wesku kirjoitti:Siitähän vasta perääntunkijat innostuvat jos niitä aletaan väistelemään ruuhkissa.
Koska olen aivan hengenvaarallinen kuski, niin ilmoittaudun sinun pitämälle turvallisen ajotavan kurssille ihan koska vaan. Kurssin takuuna varmaan on, että viimeistään kuukauden sisällä kurssin päättymisestä saa ensimmäisen rattijuopumusepäilyn?wesku kirjoitti:Nopeampien väistäminen poistui tieliikennelaista joskus 70-luvulla mutta vielä 2010-luvullakaan kaikki eivät ymmärrä miten vaarallinen ajatustapa se on.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.