Kuupan kaasaripäivitys
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Kuupan kaasaripäivitys
Mulla -1974 kuuppa. Aikomuksena päivittää 2 kurkkuiseen Fordin kaasariin. Mitä tarvitaan jotta esim. 1977 mallisen kaasari käy?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Kuupan kaasaripäivitys
Tarvitset siihen Superin imusarjan jotta saat kaksikurkkuisen kaasarin asennettua.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Kuupan kaasaripäivitys
Pikku modifikaatioita joutuu kaasarista riippuen tekemään. Ainakin välilaippa ja imusarja pitää kairata isommiksi, jos kaasarin sisäkurkkujen läpimitta on yli 26mm/puoli. Välilaippaa pitää ainakin Webereitä varten hioa myös siitä kohtaa, mistä lähtee huohotusletku venttiilikoppaan. Muuten ei mahdu kaasari paikalleen. Huohotus kannattaa myös muuttaa vastaavanlaiseksi kun uudemmissa vuosimalleissa, joten oikeanpuoleiseen venttiilikoppaan kannattaa hommata Superin öljykorkki. Vesiletkuilla saattaa myös joutua hieman kikkailemaan, riippuen siitä onko kaasarissa automaattihuikkaa vai ei.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Re: Kuupan kaasaripäivitys
vesiletkuilla joutuu kikkaileen oli ryypyn malli mikä tahansa.
ainakin mitä vesipumpun perässä olevaan runttiin tulee.
osia löytyy tarvittaessa vapaasti varastosta
niin ja venttiillinkopat joudutan vaihtamaan
ainakin mitä vesipumpun perässä olevaan runttiin tulee.
osia löytyy tarvittaessa vapaasti varastosta
niin ja venttiillinkopat joudutan vaihtamaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kuupan kaasaripäivitys
Itellä ois saappiin tiedossa lasketut kannet joihin ois kunnon kansiremontit tehty. Imusarjaa pitäis tosin laskea ja mulla olis tiedossa weeberin imusarja V4 koneeseen jossa olis sitte valmiiksi laskettu imusarja ja kysymys kuuluukin, onko Weberin 32/36 DGV kaasutin liian suuri matalaviritteiseen V4 koneeseen, jos on niin mikä ois nuille kansille ja yleensäkkin koneelle sopivasti mitoitettu pikkusen parempi kaasutin kuin FoMoCo:n 1-kurkkuinen? Uus putkisto on vielä varmaankin tulossa kaveriksi, Konetta en oo käyttämässä irti/auki joten nokkaa ei vaihdeta eikä vauhtipyörää.
Re: Kuupan kaasaripäivitys
Paremmin se sillä weberillä toimii kuin huonolla Fomoco:lla saatika solex:illa. Ehkä vähän turhan paljon se saa kakkua mutta onpahan potentiaalia seuraavaan moottori versioon
Itelläki paikoillaan miltein vakiossa V4:ssä toi DGV ja ei valittamista. Pikkuhiljaa tuolta valmistuu toi 1,7 litranen motti.

Re: Kuupan kaasaripäivitys
Suuttimia muuttamalla saa toimimaan hyvinkin suht vakiossa. Lambda pakoputkeen, mittari kiinni ja maantielle testaamaan/säätämään.