Minua jaksaa ihmetyttää ja mietityttää tuo rengasmeteli ryppyisellä alustalla. Näin tasokas, hyvin suunniteltu(?) ja muuten niin hiljainen auto, mutta sitten saa kuunnella sitä inhaa jyrinää. Ilmeisesti kyseessä ei ole vika, kun aiheesta löytyi mainitoja haulla.
Lähinnä pohdin, mikä on ko. aiheessa mennyt Saab:illa pieleen, kun jyrinä välittyy niinkin kovana ja terävänä kabiiniin. Onko erityisesti jotkut osat (puslat jne), jotka olisi syytä olla erityisen kunnossa että jyrinä pysyisi aisoissa?
Itselläni alla kitkat ja silti meinaa olla jyrinää. Aiemmin pidin kitkoja (pidän yhäkin) hiljaisena vaihtoehtona. Kuinkahan metelöisi nastoilla? Vai onkohan muissa autoissa ollut niin paljon muuta melua, ettei mokoma rengasmelu enää tuntunut missään.
Rengasmelusta
Rengasmelusta
Viimeksi muokannut Vehe, Ke Maalis 24, 2010 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Rengasmelusta
Sama asia vaivaa täälläkin, alla Hakkapeliitta neloset ja jyrinä vähintääkin häiritsevää. TM:n testissä jopa 90 luvun lopun Corolla oli hiljaisempi kuin 9-5.
Ja minulla -90 Omega
Siinä toki oli sitten ihan muita ryminöitä, jotka peitti mahd. rengasälämölön.

Kyllä nuo renkaatkin vaikuttaa. Uudemmat, missä on pienemmät nastat ovat hiljaisempia. Esim Nokian 5 on hiljaisemmat, kuin edeltäjänsä.
Mulla on Good Yearin alkuperäis renkaat? vuodelta 2003? ja ei ainakaan nastojen rapina haittaa (ovat kuluneet pyöreiksi). Kumi kovettuu ja muuttuu muivimaiseksi.
Autona 2.3t -05
Mulla on Good Yearin alkuperäis renkaat? vuodelta 2003? ja ei ainakaan nastojen rapina haittaa (ovat kuluneet pyöreiksi). Kumi kovettuu ja muuttuu muivimaiseksi.
Autona 2.3t -05
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Vai 90 luvun korilla femmaa hiljaisempi
sit myös jaguar s-type,audi a6 ja muita sen luokan autoja on myös korillaa meluisampia.Kun nuo premium merkit oli saab 95 aeroa(vuoden 2000 autotesti jomman kumman autolehden toimesta)meluisampia.Ja olen valitettavasti ajanut 98 mulkosilmä väyrys farkku korollaa(anopin)ei todellakaan ole hiljainen peli,ei edes 175/65/14" T-nopeusluokan sirkkeleillä.