Ostetaan lahdessa tonnarin kansipahvin vaihtotyö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8112
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Ostetaan lahdessa tonnarin kansipahvin vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja mestari »

potilas: saab 9000 cc 2,0l
oireet: paisarissa hiema kiertää ja nesua hävii, röpöttää joskus
suoritettavat toimenpiteet: kannenpahvin vaihto

onnistuneeko kenellään.
vinkit ja tarjoukset yv:nä
kiitos, välitän tiedon eteenpäin

vai onko joku kiraissut kannenpultteja ja ongelma poistunut?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Ostetaan lahdessa tonnarin kansipahvin vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ei varmasti riitä kannenpulttien kiristely, enkä muutenkaan sitä suosittele.
Pahvi on mennyt ja se pitää vaihtaa. samalla kannattaa kyllä ainakin ihan ajatuksen kanssa tarkistaa se kansi, ettei käy niinkuin allekirjoittaneella.. 1. kansi oli kuitenkin halki, ja 2. syöpynyt sen verran, että ei pitänyt ennen hiontaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8112
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ostetaan lahdessa tonnarin kansipahvin vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja mestari »

niin epäilinkin.

onkos sen kiristimen kanssa ihmempää kun löysää ketjun?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ostetaan lahdessa tonnarin kansipahvin vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kiristimen kanssa ei ihmeempää, oikeaoppisesti irroitetaan avaamalla ensin kiristimen runko-osan päässä oleva 12mm tulppapultti ja vedetään jousi sekä sen muovikara ulos, sitten kierretään varsinainen kiristimen runko-osa 27mm avaimella irti ja vedetään ulos varovasti niin että kiristimen talla ei muuta asentoansa eli tule enempää ulos kuin mitä se moottorissa kiinniollessaan oli.

Siitä ulkonemasta eli kiristimen rungon jakopäänpuoleisen päädyn- ja tallan pohjan väliltä saa osviittaa jakopään yleisestä kunnosta, ketjun vaihtoraja oli muistaakseni 11mm ja pelkän ketjunkin voi tarvittaessa vaihtaa yläkautta kuten tässä: http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg1.htm
Vastaa Viestiin