Eli ei tolla hakutoiminnolla löytynyt toivottua tulosta, niin tieduteellaan täältä. Eilen alkoi täällä päin vettä sateleen. No tänä aamuna lähdin kouluun, niin pelkääjänpenkkillä oli jokunen vesilammikko ja siltä puolelta kattoluukun kolo oli märkä ja siin listassa vesipisaroita. Eli mulla on joko huonot tiivisteet tai sit ne poistoputket on tukossa..?
Minkä laista ainetta ne poistoputket on? Uskaltooko sinne survoo jotain rautalankaa vai onko riskinä rikkoa jotain? Ja missä on niiden putkien toiset päät? Ja kyseessähän on alkuperäinen lasinen kattoluukku..
Kattoluuku vuotaa?
Kattoluuku vuotaa?
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
Tyhjennysputket on kumia/muovia. Mitään kovin terävää ja jäykkää ei kannata putkeen työntää, ettei tule reikä letkuun. Etuputkissa on muutama ei-niin-loiva mutka tuulilasin alakulman alapuolella. Alhaalta ylöspäin työntäminen on sikäli turvallisempaa, että ei ole vaaraa saada letkua irti luukun kaukalon nipasta. Sekään tosin ei ole kovin fataalia, sen saanee liitettyä uudelleen kun irrottaa A-pilariverhoilun, aurinkolipan ja mahdollisen kahvan katosta ja raottaa ovitiivistettä ja kattoverhoilua.
Minulla -87:ssa ei putkien alapäässä ollut mitään halkioletkua, vaan putken sisällä muovispiraali. Liekö noilla molemmilla jonkinlainen rooli ilmavirran tai melun vaimentamisessa.
Itse kokeilin 1,5 tai 2,5 mm2 yksisäikeistä muovieristeistä sähköasennusjohtoa kärki kaksinkerroin taitettuna ja toisella kerralla sähkömiehen vetojousta, siitä piti pyöreä kärkilenkki litistää kapeammaksi ennenkuin meni spiraalista läpi.
Minulla -87:ssa ei putkien alapäässä ollut mitään halkioletkua, vaan putken sisällä muovispiraali. Liekö noilla molemmilla jonkinlainen rooli ilmavirran tai melun vaimentamisessa.
Itse kokeilin 1,5 tai 2,5 mm2 yksisäikeistä muovieristeistä sähköasennusjohtoa kärki kaksinkerroin taitettuna ja toisella kerralla sähkömiehen vetojousta, siitä piti pyöreä kärkilenkki litistää kapeammaksi ennenkuin meni spiraalista läpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juu mä otin sen pienen sivuvilkun irti ja etsiskelin taskulampun kanssa sormikopelolla sitä letkun päätä. Mut ei sieltä mitään löytyny.. Pitäskö se näkyä siinä jossain ihan selvästi, entä mihin se letkunpää menee? Eikai se niitä vesiä lokasuojan sisään laske..?
Ahdistaa tää Mikkeli, ku ei tääl oo ketään tuttuja keneltä vois kysyä apua, meet tonne saabin liikkeeseen, niin ne varmaan velottaa vastauksistakin.. Eilenkin lähdin etsiin tololasta sähköjohtoa. Niin mä ajoin 40km (aikaa kulu 1.5h) tossa keskustassa (joka ei muuten oo iso) ees taas, ku aina sanottiin liikkeessä, et mee toiseen liikkeeseen, ku ei meillä oo tollasta. Sitten kun löysin oikeen liikkeen, niin se oli kiinni. No nyt sain kahdeksalta sen johdon ja tossa kaupanpihassa yritin sitä tukosta tökkiä sieltä pois ja etsiä sitä letkun päätä.. Vittuttaa tää kaupunki! Elkää tulko ikinä lähellekkään mikkeliä, täällä on kaikki huonosti. Täältä ei löydä mitään ja sitten jos löydät, niin se maksaa tuhottomasti. Täällä on suomen huonoimmat tiet, liikenne valoissa ei tunnu olevan kameroita tai tunnistimiä.. Täällä ei ole kunnon ravintoloita syömiseen eikä juomiseen. Täältä et saa asuntoo vuokrattua, etkä ostettua muuta kuin täältä takahikiältä.. No joo ei mollata tätä kaupunkia enempäää, tuo helpotti jo kummasti..
Ahdistaa tää Mikkeli, ku ei tääl oo ketään tuttuja keneltä vois kysyä apua, meet tonne saabin liikkeeseen, niin ne varmaan velottaa vastauksistakin.. Eilenkin lähdin etsiin tololasta sähköjohtoa. Niin mä ajoin 40km (aikaa kulu 1.5h) tossa keskustassa (joka ei muuten oo iso) ees taas, ku aina sanottiin liikkeessä, et mee toiseen liikkeeseen, ku ei meillä oo tollasta. Sitten kun löysin oikeen liikkeen, niin se oli kiinni. No nyt sain kahdeksalta sen johdon ja tossa kaupanpihassa yritin sitä tukosta tökkiä sieltä pois ja etsiä sitä letkun päätä.. Vittuttaa tää kaupunki! Elkää tulko ikinä lähellekkään mikkeliä, täällä on kaikki huonosti. Täältä ei löydä mitään ja sitten jos löydät, niin se maksaa tuhottomasti. Täällä on suomen huonoimmat tiet, liikenne valoissa ei tunnu olevan kameroita tai tunnistimiä.. Täällä ei ole kunnon ravintoloita syömiseen eikä juomiseen. Täältä et saa asuntoo vuokrattua, etkä ostettua muuta kuin täältä takahikiältä.. No joo ei mollata tätä kaupunkia enempäää, tuo helpotti jo kummasti..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79