Eli jäi ylimääräiseksi 16v saabista tommonen kartio vapaavirtaussuodatin.
Siihen oli helppo se laittaa, tyyliin bolt on.
Mutta kun ajattelin laittaa sen tuohon kaasari vapariin, niin löytyikin pari letkua joiden tarkoitusta en tiedä. enkä vielä viitsinyt laittaa kiinni.
Mitä tekevät alla olevassa kuvassa jutut 1-4. Ja tarvitseeko seoksia säätää kun saa paremmin ilmaa?
Tiedän ettei tehot tuosta yhtään nouse. ja teinien hommaa imuäänien kuuntelu http://img530.imageshack.us/my.php?imag ... 008eh2.jpg
eli 3 ja 4sen välissä olevan letkun ja pikku letkun voi ottaa pois ja tukkia reijät vai? vai mitä niille teen? annan vain mennä tohon 3 kohtaan vaikka ilmanputsari ei ole kiinni?
joo ja tosissaan itsellä oli vähän aikaa pois käytöstä tuo imuilman esilämmityksen putki pakosarjaan, niin eikös se nollakelillä, sitten kerran jäätänyt niin, että maantieajon jälkeen auto rupesi nykimään ja lopulta sammui. Vähän aikaa lämmön tasaannuttua parkissa toimi taas hyvin, että sen kanssa tulisi ainakin ongelmia.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
pystäri onnistuu helposti "faceliftata" viistokeulaksi jos kerta on luovuttaja auto olemassa mistä ottaa valot ja puskurit jatkeineen... ja onnistuu siis sekä keulaan että perään ihan pulttaa kiinni periaatteella (jos siis molemmat samaa korimallia, eri korimallin takapuskurit ei taida käydä ristiin)...
Ton vapaavirtaus suodattimen kyllä unohtaisin jos ei oo tietoa kuinka koneen huohotus kuuluu toimia...
itsellä myös aikoinaan oli tuota jäätymis ongelmaa kun tuo lämpöisen ilman imuputki oli murentunut.
kyllähän siitä sen ruiskutekniikan voi tuohon vanhaan ottaa....
ja anteeksi jo etukäteen tylyydestä mutta jos edes nuo ilmanotto jutut eivät ollut selvillä niin ei ehkä kannata tuota tekniikkaakaan alkaa vaihtamaan...
edit: ajatuskatko itsellä...
Viimeksi muokannut mikkoimp, Ke Joulu 03, 2008 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikun ekaa kertaa kaasari auto ei tarvinnut mistään huohottimista ainaskaan tossa 16vssä huolehtia kun ilmanputsarin vaihto.
Suoppo molemmat sedaneita.
Mikkoimp ei anteeksi tartte pyydellä. Ei itsellä olisi edes paikkaa missä vaihtaa tohon tuo ruisku , kun tarttee ilmeisesti ottaa tankki pois? Ja Kyllä kaverit jeesaa jotka ovat autopuolella olleet
Pikku hiljaa oppii.Anteeksi vain tietämättömyyteni. Saabistit ovat tarkkaa porukkaa
pogi kirjoitti:
Mikkoimp ei anteeksi tartte pyydellä. Ei itsellä olisi edes paikkaa missä vaihtaa tohon tuo ruisku , kun tarttee ilmeisesti ottaa tankki pois? Ja Kyllä kaverit jeesaa jotka ovat autopuolella olleet
Pikku hiljaa oppii.Anteeksi vain tietämättömyyteni. Saabistit ovat tarkkaa porukkaa
kyllähän siinä juu hommaa on kun tarvii tankki, kone&laatikko paketti, mittaristo, sähköt ja muuta pienempää tuosta uudesta siirtää, ja vielä ehkä vaihtaa tuon vanhan laatikkokin siihen uuden koneen alle kun usein nuo kaasarit ovat 7 enskalla niin saisi välityksiä vähän pidemmiksi kun i16 on tietääkseni aina 6 enskalla, ainakin joita itse katsellut..
Poistamalla imuilman esilämmityksen voi aiheuttaa kaasuttimen jäätymisongelmia kun keli sattuu olemaan sopiva.
Pahoittelen nostoa, mutta nyt on itsellä vähän sama ongelma ja tuo kuvalinkki ei sattuneesta syystä enää toimi ja apuja kaivattaisiin letkujen kanssa. Vanha omistaja oli laittanut satkun letkuja vähän miten sattuu ja tässä ollaan korjaamassa näitä (Pierburgin kaasari).