Kannattaa tulla suoraan Suolijärvelle, täällä on ainakin muutoskatsastukset hanskassa ja muutosprosentit lasketaan takuulla pilkulleen .jka kirjoitti: Kiinnostais vaan tietää onko tuolla uudella asemalla touhu yhtään fiksumpaa muutoskatsastuksien kanssa kun tuola A-katsastuksessa
Leima...
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Tammi 19, 2010 14:35
Re: Leima...
Re: Leima...
"Määräykset ovat määräyksiä.."
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Leima...
tuli seinäjoella käytyä, vähän on halvempaa ja järkevämpää kuin kpään a-katsastuksella itseasiassa kuulin eilen vasta että kpäähän on uusi asema avattu. vissiin on aikalailla työntekijöitä vanhalta asemalta siirtyny sinne uuteen, sen puolesta voi katsastuksien kans olla sama meininki.jka kirjoitti:
Kävitkös kankaanpääs näyttämäs, jos kävit niin kummalla asemalla? Kiinnostais vaan tietää onko tuolla uudella asemalla touhu yhtään fiksumpaa muutoskatsastuksien kanssa kun tuola A-katsastuksessa
Oli muutama vuosi sitten takaperin "hiukan" vaikeuksia saada kpään a-katsastuksella vanha takapotku carina dieselöityä, sen jälkeen en ole asemalla käynyt.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: Leima...
Viime viikolla käytin "Lapikasta" leimalla, läpiajojuttu Klaukkalan ajoneuvokatsastuksessa. Halpa (60e), nopea ja hyvä palvelu. Katsastaja sanoi ettei ole noin hyväkuntoista -89 ikäistä Saabin pohjaa nähnytkään, ei mitään mainittavaa löytynyt . Tämä olikin sillä vasta toka talvi täällä suolattujen teiden etelässä. Matkalla sinne pyörähti 213000 km mittariin.
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Re: Leima...
Ainakin paikkakunnan toiseen verrattuna oli edullisempi. Saabia nyt ei kannata kovin kaukana käydä halvalla leimaamassa, gasoon uppoaa kumminkin pätäkkää.Mimmi kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä halvasta.Jim Goose kirjoitti:Halpa (60e), nopea ja hyvä palvelu.
http://www.katsastushinnat.fi/Nurmij%E4rvi
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Re: Leima...
Joo onhan siellä uudella asemalla niitä vanhoja työntekijöitä, mutta asiallisimmat niistä eli Virta (joka antoi joskus minun kiristää käsijarrun siellä aseman työkaluilla nosturilla) ja Mäkelä joka myös ihan asiallinen sekä Myllykoski. Onnesta kuitenki Teelmäki jäi sinne toiseen, kun ei sen kanssa kyllä voi neuvotella esimerkiksi palaneista polttimosta juurikaan. Siinä oikeen rupee vitutuskäyrä nouseen kun asemalle menee ja sattuu Teelmäki olemaan vastassa (vaikka 100% varmuudella tietäisi auton menevän läpi). Ei vaan ole normaalin ihmisen toimintaa ja pälyilyä, liian jäykkä ihminen asiakaspalvelutyöhön (jos on käynyt kankaanpäässä Tarvikepisteessä niin tietää mitä tarkotan, tai no se taas on toinen ääripää eli semmosta valumista ja haahuilua että vituttaa hakea sieltä varaosia)jakaraik kirjoitti:tuli seinäjoella käytyä, vähän on halvempaa ja järkevämpää kuin kpään a-katsastuksella itseasiassa kuulin eilen vasta että kpäähän on uusi asema avattu. vissiin on aikalailla työntekijöitä vanhalta asemalta siirtyny sinne uuteen, sen puolesta voi katsastuksien kans olla sama meininki.
Oli muutama vuosi sitten takaperin "hiukan" vaikeuksia saada kpään a-katsastuksella vanha takapotku carina dieselöityä, sen jälkeen en ole asemalla käynyt.
Ja muille sekin tiedoksi että tiedän kyllä että niiden työtä se hylkääminenkin on. Ja joskus teillä liikkuu semmosia pommeja että hirvittää, mutta ei sentään tarttisi ulkopuolelta ruostuneista jarrurummuista niin paljon vittuilla. Sanon myös sen että EI itseäni hylsykään harmita jos oikeasti on järkevät perusteet ja asiallisesti kerrotaan missä vika, en silloin kerran olisi ottanut nokkiini vaikka en olisi sitä käsijarrua saanut asemalla säätääkkään. Mutta kyseisen henkilön kohdalla tulee lähinnä vittuilua.
Ja vielä muutoskatsastusasiaan että en jaksa edes yrittää tehdä sitä tuola a-katsastuksessa, niin monelta kuullut että niin pilkunnussimista touhu siellä että säästän itseäni (ja lähiympäristöä) kun hoidan sen muualla.
Olen oman mielipiteeni ilmaissut, anteeksi siitä jo etukäteen.
Aika offtopiccia kyllä tuli
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Leima...
Satkun katsastus meni kerralla läpi. Päästötesti etukäteen 10 eur, ja itse katsastus 19 eur. Melko edullista. Kyllähän se leima fiilistä nostaa.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Leima...
Puhas leima tuli viikko sitte ihan ekalla yrittämällä.
Konttorille ajelin ja ei ollu ees takapenkki paikallaan (sehän pitäs olla), katastusmies kattel pari kertaa vihase näkösenä takapenkille ku siellä oli työkalujaki sun muuta roipetta.. Ite huomautin jotta en oo kerennä sitä ruuvata takasin kiinni sinne. No se sitte tuumas jotta "eipä näihi pikkuasijoihi toinna puuttua".
Noh, sitte päästöjä. Katti ol kerennty jonotusaikana viiletä niin katastusmies vaa tuumas jotta pittää sitte lämmitellä ja piti neljässä-viidessä tonnissa kierroksia pari minuuttia niin johan saatiin parempia päästöarvoja paperille
Sitten huomautti etuparkista, jotta pimeenä. Menin siihe ja kopautin sormella nii sytty. Tuumas vaa "noni, tuo o se normaali vika".
Sitte auto ylös. Vetarin suojakumissa reikä josta vaseliinii ruikkinna vähäse, siitä huomautti ja ite heti perää sanoin jotta "joo, tossa kesällä senkin laitan kuntoon".
Sitte huomautti myös samaisesta vetaritunnelista ku laho (niin viimevuonnaki, erimies vain oli nyt). Senkin sanoin laittavani nyt kesällä kuntoon (ja varmasti laitankin koko korin ruostevauriot kuntoon tulevan kesän aikana:)).
Sitten tutki sieltä täältä ja huomautti pyöränkaarista ku kuprua, niihinkin vastasin jotta "kesällä menee neki laittoon".
Aikansa tutki ja katteli, sitten tuumas jotta ei oo mittää vikkoo ja eiku auto alas ja papereitte tekkoon.
Puhtaat paperit tuli, ei mitään mainintaa mistään ja vielä ennen papereitte antoa tuumaili, jotta "tuommoisia ei enää nykyään näekkään enää, alkavat olla harvinaisia" ja samalla kyseli miten kävi saabin tuotannon.
Ei huono päivä.
Siitä meinkin sitten suoraan ostammaan tarvikeputkea ja seuraavana päivänä tekaisin uuden putkiston ilman kattia.
Konttorille ajelin ja ei ollu ees takapenkki paikallaan (sehän pitäs olla), katastusmies kattel pari kertaa vihase näkösenä takapenkille ku siellä oli työkalujaki sun muuta roipetta.. Ite huomautin jotta en oo kerennä sitä ruuvata takasin kiinni sinne. No se sitte tuumas jotta "eipä näihi pikkuasijoihi toinna puuttua".
Noh, sitte päästöjä. Katti ol kerennty jonotusaikana viiletä niin katastusmies vaa tuumas jotta pittää sitte lämmitellä ja piti neljässä-viidessä tonnissa kierroksia pari minuuttia niin johan saatiin parempia päästöarvoja paperille
Sitten huomautti etuparkista, jotta pimeenä. Menin siihe ja kopautin sormella nii sytty. Tuumas vaa "noni, tuo o se normaali vika".
Sitte auto ylös. Vetarin suojakumissa reikä josta vaseliinii ruikkinna vähäse, siitä huomautti ja ite heti perää sanoin jotta "joo, tossa kesällä senkin laitan kuntoon".
Sitte huomautti myös samaisesta vetaritunnelista ku laho (niin viimevuonnaki, erimies vain oli nyt). Senkin sanoin laittavani nyt kesällä kuntoon (ja varmasti laitankin koko korin ruostevauriot kuntoon tulevan kesän aikana:)).
Sitten tutki sieltä täältä ja huomautti pyöränkaarista ku kuprua, niihinkin vastasin jotta "kesällä menee neki laittoon".
Aikansa tutki ja katteli, sitten tuumas jotta ei oo mittää vikkoo ja eiku auto alas ja papereitte tekkoon.
Puhtaat paperit tuli, ei mitään mainintaa mistään ja vielä ennen papereitte antoa tuumaili, jotta "tuommoisia ei enää nykyään näekkään enää, alkavat olla harvinaisia" ja samalla kyseli miten kävi saabin tuotannon.
Ei huono päivä.
Siitä meinkin sitten suoraan ostammaan tarvikeputkea ja seuraavana päivänä tekaisin uuden putkiston ilman kattia.
Viimeksi muokannut Mr_Who, Ma Helmi 22, 2010 02:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Leima...
tuplis leimattu huomautuksella vetonivelensuojakumi rikki....ei ees huomannu sitä ,mut kun rupes tökkimään jarrusatulaa et tää näyttää vuotavan...ni sanoin et taitaa olla vetari rasvaa hih...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Leima...
Auto extempore leimalle ku huomas et helmikuu viimeinen katsastuskuukausi...
Saikulla ollu Tammikuun alusta asti ja ei oo pahemmin edes autolla voinut selkäleikkauksen jäliltä ajaan.
Kunniamaininnalla läpi, kehu että onpa siisti ja hyväkuntoinen!
Ainoo mitä oli vialla ei toinen pieni sivuvilkku pelannu.
Kävin hakeen uudet oranssit mini-polttimot et vaihdan molemmat ja fu*k !
Rupesin vaihtaan niin pistoke vain irti !
No. tulipa ostettua sitte varapolttimot.....
Ens vuonna taas riviin hakeen leimaa..
Ps. Takana ollut Opelin mies katteli tuimasti ku mulla takaluukussa FUGM-heijastintarra-magneetti ja ooppeli pomppas....
Saikulla ollu Tammikuun alusta asti ja ei oo pahemmin edes autolla voinut selkäleikkauksen jäliltä ajaan.
Kunniamaininnalla läpi, kehu että onpa siisti ja hyväkuntoinen!
Ainoo mitä oli vialla ei toinen pieni sivuvilkku pelannu.
Kävin hakeen uudet oranssit mini-polttimot et vaihdan molemmat ja fu*k !
Rupesin vaihtaan niin pistoke vain irti !
No. tulipa ostettua sitte varapolttimot.....
Ens vuonna taas riviin hakeen leimaa..
Ps. Takana ollut Opelin mies katteli tuimasti ku mulla takaluukussa FUGM-heijastintarra-magneetti ja ooppeli pomppas....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Aero"
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Leima...
Eipäs mennyt tonnari läpi katsastuksesta.. hylsy tuli, mutta ei ajokieltoa onneksi kuitenkaan..
Jarruletku oli takaa murtunut. Eiku takasin pajalle ja joka nurkkaan letkut vaihtoon.. turvallisuus ennen kaikkea, sano hevonen.
Jarruletku oli takaa murtunut. Eiku takasin pajalle ja joka nurkkaan letkut vaihtoon.. turvallisuus ennen kaikkea, sano hevonen.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 23:45
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Leima...
Eipä mennyt satku läpi... Päästöt vähän liian korkeat, CO oli 5. Kumma kun ei millään tuota pierburgin kaasaria saa pysymään säädöissä.. Varaosa-autona olis -85 iivari, mutta oliskohan se vaikea homma vaihtaa ruisku siitä tuon kaasarin tilalle?
Re: Leima...
Taas olisi se aika vuodesta kun satku pitää viedä leimalle.. Jännittää, mutta eiköhän se läpi mene
Ensiviikolla taidan käydä kokeilemassa onneani
Ensiviikolla taidan käydä kokeilemassa onneani
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Leima...
Niin tuli neljännen kerran putkeen hyväksytty vuosikatsastus ensiyrityksellä 99:n kanssa.
Suullisesti sain taas moitteita virta-avaimesta. Toki katsarikin tiesi että se on tyyppivika.
Päästöt oli lailliset, mutta laihalla. Katsastusmies sanoi että seokset saisivat olla rikkaammalla, ettei tule mäntävauriota. Mie tottelin ja käänsinkin seokset takaisin rikkaalle heti seuraavassa paikassa, kun kävin asioilla. Heh heh.
Suullisesti sain taas moitteita virta-avaimesta. Toki katsarikin tiesi että se on tyyppivika.
Päästöt oli lailliset, mutta laihalla. Katsastusmies sanoi että seokset saisivat olla rikkaammalla, ettei tule mäntävauriota. Mie tottelin ja käänsinkin seokset takaisin rikkaalle heti seuraavassa paikassa, kun kävin asioilla. Heh heh.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Leima...
Satku sai leiman tänään
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11