on se kumma.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

on se kumma.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

eli isännän -96 2.0t jossa ecuproject lastu. kaikki alipaineletkut vaihdettu, uusi DI uudet tulpat alumiininen bypass jossa jäykkyys vaihtoehdot jousille jne. mutta sitten itse vikaan: eli auto toimii ihan ok ajossa, ei nyi tai mitään. mutta kun ajat pitemmän matkaa tasakaasulla ja tiputat vapaalle niin kierrokset laskee niin alas että meinaa sammua ja sitten heittää ne tuonne 1500rpm ja siitä hiljalleen laskee 850rpm. sama homma moottorijarrutuksen jälkeen kun laittaa kytkimen pohjaan. mistä alan vikaa etsimään?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Se perusasia eli tyhjäkäyntimoottorin puhdistus on varmaan tehty?

http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.php
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

on sekin tehty. voisko tuo kaasuläpän asentotunnistin vaikuttaa asiaan? onko näitä hajoillut paljon?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

sen tps:n asentoa pystyy säätämään, ainakin vm.89 tonnarissa.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eikös sulla ollut mahdollisuus käyttää Techiä, kai sillä näkee tps:n arvot ? Katso sieltä antaako se hulluja lukemia silloin kun vika on päällä.
Canväylästä Suitella ainakin näkee mutta enpä muista näkeekö OBD väylältä ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

voisin katsoa tuon, mutta onnistuu vasta ens viikolla..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Täällä myös täsmälleen sama ongelma, mutta esiintyy lähinnä päivän ensimmäisen käynnistyksen jälkeen. Toisinaan tekee myös muulloin. Kierrokset ei sentään tuonne 1500rpm pomppaa mutta nousee siitä normaaliksi käytyään ensin n. 500rpm tienoilla, jolloin tuntuu että meinaa sammua. Ensiksi veikkasin tulppia, mutta niiden vaihdolla ei ainakaan ollut mitään vaikutusta, joten tähän olisi tosiaan kiva saada vastaus
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: on se kumma.

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

scorpio_88 kirjoitti:eli isännän -96 2.0t jossa ecuproject lastu. kaikki alipaineletkut vaihdettu, uusi DI uudet tulpat alumiininen bypass jossa jäykkyys vaihtoehdot jousille jne. mutta sitten itse vikaan: eli auto toimii ihan ok ajossa, ei nyi tai mitään. mutta kun ajat pitemmän matkaa tasakaasulla ja tiputat vapaalle niin kierrokset laskee niin alas että meinaa sammua ja sitten heittää ne tuonne 1500rpm ja siitä hiljalleen laskee 850rpm. sama homma moottorijarrutuksen jälkeen kun laittaa kytkimen pohjaan. mistä alan vikaa etsimään?
Itsellä oli vastaava vika. Korjaantui ihan sillä kun vaihtoi huohottimen ohkaisessa letkussa olevan viallisen takaiskuventiilin ehjään.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin